Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112077 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #90 : 21. oktober 2004, 11:54 »
Torsdag 21. oktober

kardio, lett morgentur-30 minutter. Nesten helt grei i ryggen, litt stiv i leggene etter gårsdagens økt, ellers ok. 110 kg på morran, gikk ned 1 kg i nedtreningsfasen pga lettere spising og endel kardio. Skal se å spise meg opp igjen så fort som mulig, alfa og omega med dette programmet.
Chickenwings, chickenwings Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #92 : 22. oktober 2004, 11:34 »
fredag 22/10.

For ei rar økt, valgte litt tyngre vekter i alle øvelser i forhold til det jeg hadde forrige uke, men i flere av øvelsene gikk det bemerkelsesverdig lett, ble flere reps enn jeg hadde planlagt. Neste uke må jeg begynne å ta i.

chest press maskin: 135kg*18 reps (14+4, fin øvelse å kjøre sakte i negativ fase)
sittende upright row maskin: 75kg*20
nedtrekk smalt grep: 90kg*13 (10+3)
triceps extension maskin: 40kg*19 (16+3)
arnoldpress: 45kg*13 (11+2)
stang-shrugs bak rygg, smith maskin: 70kg*18 (14+4)

Merker at jeg gleder meg til hver økt nå, antakelig fordi jeg er nøye med å føre loggen, og skal slå resultatene fra forrige økt hver gang, blir jo en liten konkurranse med seg sjøl.

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #93 : 22. oktober 2004, 23:08 »
Torsdag 21. oktober

kardio, lett morgentur-30 minutter. Nesten helt grei i ryggen, litt stiv i leggene etter gårsdagens økt, ellers ok. 110 kg på morran, gikk ned 1 kg i nedtreningsfasen pga lettere spising og endel kardio. Skal se å spise meg opp igjen så fort som mulig, alfa og omega med dette programmet.
Chickenwings, chickenwings Cheesy
Cashewnøtter, cashewnøtter  Grin - spise deg opp igjen ? Hvor mange kilo skal du opp ?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #94 : 23. oktober 2004, 14:29 »

Cashewnøtter, cashewnøtter  Grin - spise deg opp igjen ? Hvor mange kilo skal du opp ?

Ja, jeg spiser faktisk nøtter på kvelden også Grin
Målet mitt var 115 kg til jul, og det er ikke helt urealistisk, men merker at jeg går veldig fort ned i vekt ved nedtreningsfaser hvor jeg dropper kreatin, spiser litt mindre og kjører mer kardio. Så det er nok en grunn til at jeg gikk ned 2 kg på to uker i nedtreningsfasen nå...

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #95 : 23. oktober 2004, 22:08 »

Ja, jeg spiser faktisk nøtter på kvelden også Grin
Målet mitt var 115 kg til jul, og det er ikke helt urealistisk, men merker at jeg går veldig fort ned i vekt ved nedtreningsfaser hvor jeg dropper kreatin, spiser litt mindre og kjører mer kardio. Så det er nok en grunn til at jeg gikk ned 2 kg på to uker i nedtreningsfasen nå...
Det er vel ikke urealistisk det, men du må vel regne med å deffe av en del fett i ettertid.. ?
Har for min del ikke den store effekten av kreatin, så skal prøve swole v2 en periode nå.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #96 : 23. oktober 2004, 22:34 »
Hei 25ÅT! Ser det går bra med treningen din  Smiley Kjører nå selv en variant av "Grunnlag 1" fra den gode VIFT-artikkelen din, og må si det er en stund siden jeg hadde slik framgang som jeg har nå - øker belastningen fra økt til økt, men det "værste" er at antall reps også øker i mange øvelser!! Perser nå ofte med 5-6-7 reps i forhold til samme vekt på forrige program i flere øvelser, "mot normalt" bare 1-2-3. Må jo nevne at jeg også spiser bra da, har gått opp nesten 7kg siden TFO i sommer, hehe (men kun 3cm rundt livet!!)

Tenker jeg kjører en "grunnlag 1" til etter den første (siden det går så bra nå), eller synes du kanskje jeg burde gå for "grunnlag 2" med en gang..?

Synes du er en meget god ressurs for forumet!! Ikke minst fordi du ikke nøyer deg med å oppdatere egen dagbok, men tar deg tid til å besvare innlegg fra "menigmann" på en god måte også.

Mvh HITman
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #97 : 24. oktober 2004, 20:54 »
Det var utrolig hyggelig å høre at du har så bra framgang, HITman. Ser jo også av bildene dine at du trener bra, og jeg vil tippe at du har de genetiske forutsetningene for å bli bra i konkurranser::2thumbsup::
Jeg har selv lagt inn noen perioder med slik høyfrekvent trening med lavt volum på hver økt, og synes det fungerer i perioder. Du må i grunnen vurdere det selv, personlig føler jeg at det er to begrensninger i et slikt program ...Den ene -og dette har nok mye med meg å gjøre- er at jeg synes det kan bli litt monotont etter en syklus på 7-10 uker. Det andre er at spesielt lår, skuldre og rygg kan få litt lite restitusjon ved trening tre ganger i uka når vektbelastningen blir stor, i min målestokk. Med andre ord, jeg nærmer meg et tak hvor det er lettere å øke belastningen med en litt lavere frekvens. Her synes jeg overgang til en type trening som jeg har kalt grunnlag II kan fungere svært bra. Men individuelle forskjeller er der selvsagt... Endelig kan jeg vel tilføye at jeg har stor tro på sykluser med meget høy intensitet for de som har grunnlag for det, en form for over-reach som kan flytte en gjennom et treningsplatå, men her er det som regel behov for roligere trening i en periode etterpå.

 ::blush::Takk for ros, og jeg må si takk i like måde-utrolig inspirerende med så mange kunnskapsrike mennesker som deg og mange andre her inne, lærer noe hver uke av dette forumet.


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #98 : 25. oktober 2004, 10:06 »
søndag 24/10-50 min rolig kardio

mandag 25/10
oppv.
biceps curl stang: 40kg*13 reps (10+3)
beinpress: 350kg*16 (13+3)
"power" beinpress: 250kg*16
tåhev beinpressmaskin: 120kg*33 (28+5) woot

avsluttet med grundig stretch og litt rolig kardio, kjentes litt tung i beina i dag, men særlig legg-treninga gikk lett. Kanonøvelse for leggene, synes jeg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #99 : 25. oktober 2004, 10:11 »
DC for leggene er en smertefull opplevelse. Jeg stabber alltid rundt omkring da med en merkelig gange etter de der.... Grin Grin. Og ALLTID støl i leggene et par dager etterpå.

Du kjører med 5 sek. stopp i bunnen og hele pakka regner jeg med ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #100 : 25. oktober 2004, 10:57 »
DC for leggene er en smertefull opplevelse. Jeg stabber alltid rundt omkring da med en merkelig gange etter de der.... Grin Grin. Og ALLTID støl i leggene et par dager etterpå.

Du kjører med 5 sek. stopp i bunnen og hele pakka regner jeg med ??

Ja, i dag var det virkelig en utfordring å gå til jobb etter trening Tongue Synes spesielt den "tåhev" varianten i beinpressmaskin "tar" noe helt fantastisk. Tar en pause i bunnen, og lar den eksentriske delen av øvelsen gå laaangsomt, særlig på slutten av settet. Er litt overrasket over at de nye øvelsene i programmet har gått så lett. Får jo som regel rask framgang i nye øvelser, selvf., men synes det går veldig greit nå. Har en lang vei å gå enda, men så lenge det går framover er jeg fornøyd.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #101 : 25. oktober 2004, 12:29 »


Ja, i dag var det virkelig en utfordring å gå til jobb etter trening Tongue Synes spesielt den "tåhev" varianten i beinpressmaskin "tar" noe helt fantastisk. Tar en pause i bunnen, og lar den eksentriske delen av øvelsen gå laaangsomt, særlig på slutten av settet. Er litt overrasket over at de nye øvelsene i programmet har gått så lett. Får jo som regel rask framgang i nye øvelser, selvf., men synes det går veldig greit nå. Har en lang vei å gå enda, men så lenge det går framover er jeg fornøyd.

Det mest smertefulle jeg har kjørt noen gang på leggene var Telles DSP:
5 sett:

5 reps med maksimal vekt (eksplosivt konsentrisk, sakte eksentrisk)
10-15 sek pause (mens man tar av ca 20% vekt)
5 reps (eksplosivt konsentrisk, sakte eksentrisk)
10-15 sek pause (mens man tar av ca 20% vekt)
5 reps (eksplosivt konsentrisk, sakte eksentrisk)
Ta av vekt og start umiddelbart på neste sett
5 reps, 5 sek konsentrisk, 5 sek eksentrisk
Ta av vekt og start umiddelbart på neste sett
5 reps, 7 sek konsentrisk, 7 sek eksentrisk
Ta av vekt og start umiddelbart på neste sett
5 reps, 10 sek konsentrisk, 10 sek eksentrisk

Dette brant noe sånn inni gampeskauen i leggene at jeg tror jeg aldri klarte å fullføre 100% det siste settet.  Total time under tension = 235 sekunder, og det brenner i minst 150 av de.


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #102 : 25. oktober 2004, 12:54 »


Det mest smertefulle jeg har kjørt noen gang på leggene var Telles DSP:
5 sett:

5 reps med maksimal vekt (eksplosivt konsentrisk, sakte eksentrisk)
10-15 sek pause (mens man tar av ca 20% vekt)
5 reps (eksplosivt konsentrisk, sakte eksentrisk)
10-15 sek pause (mens man tar av ca 20% vekt)
5 reps (eksplosivt konsentrisk, sakte eksentrisk)
Ta av vekt og start umiddelbart på neste sett
5 reps, 5 sek konsentrisk, 5 sek eksentrisk
Ta av vekt og start umiddelbart på neste sett
5 reps, 7 sek konsentrisk, 7 sek eksentrisk
Ta av vekt og start umiddelbart på neste sett
5 reps, 10 sek konsentrisk, 10 sek eksentrisk

Dette brant noe sånn inni gampeskauen i leggene at jeg tror jeg aldri klarte å fullføre 100% det siste settet.  Total time under tension = 235 sekunder, og det brenner i minst 150 av de.


Ja, DET tror jeg deg på. Synes faktisk det er en interessant måte å trene på, i en kortere periode...Innbiller meg at slik ekstrem trening kan fungere bra før en roligere treningsperiode. Telles DSP minner meg litt om endel av synspunktene til Jacob Wilson og co på AbcBodybuilding.com- et av de mer eksentriske nettstedene for trening kan man si.

Wilson er opptatt av hva slags trening som skaper hyperplasi. Hvis jeg forstår ham rett mener han at veldig lange sett, gjerne med slike dropp-sett, til ekstrem utmattelse, er veien å gå for maksimal muskelvekst i tillegg til generelt høyt volum. Tøff trening, og endel av de som skriver på AbcBodybuilding.com argumenterer faktisk for at man bør trene leggene veldig ofte også...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #103 : 25. oktober 2004, 13:56 »


Ja, DET tror jeg deg på. Synes faktisk det er en interessant måte å trene på, i en kortere periode...Innbiller meg at slik ekstrem trening kan fungere bra før en roligere treningsperiode. Telles DSP minner meg litt om endel av synspunktene til Jacob Wilson og co på AbcBodybuilding.com- et av de mer eksentriske nettstedene for trening kan man si.

Wilson er opptatt av hva slags trening som skaper hyperplasi. Hvis jeg forstår ham rett mener han at veldig lange sett, gjerne med slike dropp-sett, til ekstrem utmattelse, er veien å gå for maksimal muskelvekst i tillegg til generelt høyt volum. Tøff trening, og endel av de som skriver på AbcBodybuilding.com argumenterer faktisk for at man bør trene leggene veldig ofte også...

Hmm, han forutsetter da et hyperplasi faktisk er mulig via vekttrening?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok-gjenopptrening med V.I.F.T/DC
« #104 : 25. oktober 2004, 13:57 »
Det fasinerer meg litt disse BikkjeMøkk greiene, men det passer liksom ikke helt inn i yogaopplegget mitt... Derfor er det kanskje like bra at det sikkert enda er år til jeg kan tenke på å kjøre slike opplegg. Da har også flere fått erfaringer med BM.

Jeg tror ofte det er det ekstreme i oppleggene som jeg føler en dragning til. F.eks veldig få sett eller sinnssykt mange sett, få reps eller fryktelig mange reps, lett vekter eller maksimale vekter, lite mat eller enorme mengder mat etc etc. Disse ekstreme tendensene har heldigvis gitt seg litt med tiden, men jeg kjenner det rykker til i hjernen innimellom, som f.eks når jeg leste denne diskusjonen.

Man kan jo tenke seg en kombinasjon av German Volume Training og DoggCrapp, men dette hadde vel forårsaket så store mengder med møkk at stanken hadde blitt uutholdelig.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!