Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112087 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #285 : 02. februar 2005, 07:53 »
Expedite slo en dobbel biceps mens han brumma i skjegget; " I e faan ikkje skrinnj!"....

110 til høsten sier han... biggrin

Til høsten ?? Har han gitt opp sitt lille veddemål nå ... ?? Har han ? Har han  ? Erter
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #286 : 02. februar 2005, 13:26 »
Det hadde vært koselig om dere vil trene sammen med oss fra Fræna med omegn... !! Dessuten så finnes det slettes ikke noe finere sted å dra på ferie enn her oppe på Mørekysten!!

Takker for det!! Når sommerferien nærmer seg får vi ta kontakt med Taurus og se om det lar seg gjøre. Helt enig i det med Mørekysten; fiske, flott natur, sjølufta slår meg helt ut så jeg sover 12 timer per dag - skikkelig rekreasjon hver gang!!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #287 : 02. februar 2005, 13:28 »
Radiofrekvensablasjon er jo kurativ behandling. Det beste alternativ vil jeg tro.

Ja, det kommer før eller siden. Venter litt, så kanskje jeg får en ny sjekk på om alt er i orden med arteriene.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #288 : 02. februar 2005, 14:35 »
Da jeg skrev innlegget i går om Mørekysten sto Expedite bak meg og påsto hardnakket at Sørlandet er stedet å reise på ferie til... jeg gir meg ikke; Mørekysten er så fantastisk at jeg fant ut at det ikke holdt å reise på ferie hit; jeg måtte bosette meg her! Sørlandet er helt greit, men... takke meg til naturen her oppe!!

Kikki... naturalisert nord-møring...  
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #289 : 03. februar 2005, 12:00 »
torsdag 3/2

Ser ut til at infeksjonen slapp taket veldig fort, og kjente ikke til noe til min gamle nemesis, høyre skulder, i dag. Må prøve å kjøre på nå før kalorirestriksjon iverksettes 1. mars.

oppv
Lat rows: 2 sett oppv. 11*130kg (+10kg, +1 rep)
upper back row: 12*65 (+5kg)
nedtrekk bred: 7*102.5kg (+2.5kg, -1 rep, kjører vanligvis denne før roing..)
preacher curl: 7*40 (-)
konsentrasj.curl: 7*20kgs hantel (-)
shrugs: 2 sett (måtte kutte stangshrugs pga alle gutta som kjørte 40 sett stangcurl/40 sett benk/40 sett skråbenkosv med alle vektstengene).
stretch
cool down

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #290 : 03. februar 2005, 22:53 »


Mager og lang? Det er nok å ta hardt i, jeg er vel knapt "og".
Expedite var så vennlig å sende noen bilder av seg, og der kunne jeg jo konstatere at han er altfor skranten!! Når jeg kommer til Elnesvågen til sommeren regner jeg med at han har gjort et seriøst forsøk på å overvinne anoreksien.

Kikki-inn med rullekaker og blandabaill med bacon!!!

It's time for some Norwegian rolling cake!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #291 : 05. februar 2005, 08:23 »
God aften. Bare lurte på om du har spurt legen din om en lav daglig aspirindose?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #292 : 05. februar 2005, 14:04 »
God aften. Bare lurte på om du har spurt legen din om en lav daglig aspirindose?

Ja, bruker 75mgr Albyl E hver dag. Tror det er blitt nesten standard for alle som har hatt kardiovaskulære episoder.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #293 : 06. februar 2005, 08:07 »


Ja, bruker 75mgr Albyl E hver dag. Tror det er blitt nesten standard for alle som har hatt kardiovaskulære episoder.

Albyl E? Er dette aspirin? Jeg tar faktisk selv ca 80 mg aspirin daglig, til tross for at jeg er i tipp-topp shape (om du ser bort fra gonorèen). Aspirin må jo være et av de mest effektive og billige tilskuddene for generell helse som eksisterer. Smiley
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #294 : 06. februar 2005, 19:02 »


Albyl E? Er dette aspirin? Jeg tar faktisk selv ca 80 mg aspirin daglig, til tross for at jeg er i tipp-topp shape (om du ser bort fra gonorèen). Aspirin må jo være et av de mest effektive og billige tilskuddene for generell helse som eksisterer. Smiley

Ja, det har du helt rett i. Kan ikke skjønne hvorfor ikke flere settes på dette i preventivt øyemed. Men Albyl E er aspirin, men mer skånsom mot magen, slik at daglig bruk ikke skal føre til problemer selv for de mest sensitive.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #295 : 06. februar 2005, 19:18 »


Ja, det har du helt rett i. Kan ikke skjønne hvorfor ikke flere settes på dette i preventivt øyemed. Men Albyl E er aspirin, men mer skånsom mot magen, slik at daglig bruk ikke skal føre til problemer selv for de mest sensitive.

Tja, i tillegg til personer med gjennomgåtte kardiovaskulære hendelser vil jo mange overvektige (les: fete) personer med insulinresistens-syndrom, sukkersyke, høyt blodtrykk og/eller høyt kolesterol samt evt. røykere klart profittere på 75mg acetylsalisylsyre daglig jf. studiene på området, og iallfall dersom de ikke er interessert i å gjennomføre vektreduksjon/endringer i kostholds- og mosjonsvaner samt evt. røyestopp. Dette må selvfølgelig også veies opp mot samfunnsøkonomiske prioriteringer (hvem skal betale?), kapasitet (hvem skal følge opp behandlingen?) samt interaksjoner med andre legemidler/polyfarmasi og bivirkningsrisiko, der ikke mage-tarmproblemer er det mest farlige, men blødningsrisiko - ikke minst i forbindelse med kirurgiske (spesielt akutte) inngrep!

Slanke, mosjonerende ikke-røykende personer med normalt blodtrykk og normale blodprøver anbefaler jeg ikke å ta ASA, både på grunn av manglende dokumentasjon av effekt på akkurat denne gruppen, samt ovenfor nevnte bivirkningsrisiko og øvrige aspekter.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #296 : 06. februar 2005, 19:26 »


Tja, i tillegg til personer med gjennomgåtte kardiovaskulære hendelser vil jo mange overvektige (les: fete) personer med insulinresistens-syndrom, sukkersyke, høyt blodtrykk og/eller høyt kolesterol samt evt. røykere klart profittere på 75mg acetylsalisylsyre daglig jf. studiene på området, og iallfall dersom de ikke er interessert i å gjennomføre vektreduksjon/endringer i kostholds- og mosjonsvaner samt evt. røyestopp. Dette må selvfølgelig også veies opp mot samfunnsøkonomiske prioriteringer (hvem skal betale?), kapasitet (hvem skal følge opp behandlingen?) samt interaksjoner med andre legemidler/polyfarmasi og bivirkningsrisiko, der ikke mage-tarmproblemer er det mest farlige, men blødningsrisiko - ikke minst i forbindelse med kirurgiske (spesielt akutte) inngrep!

Slanke, mosjonerende ikke-røykende personer med normalt blodtrykk og normale blodprøver anbefaler jeg ikke å ta ASA, både på grunn av manglende dokumentasjon av effekt på akkurat denne gruppen, samt ovenfor nevnte bivirkningsrisiko og øvrige aspekter. Smiley

H

Ja, det var helst de nevnte gruppene jeg tenkte på. Synes feks. det er litt rart at personer jeg kjenner (og som er eldre enn meg) som har flere av de verdiene du nevner ikke er blitt anbefalt produkter som Albyl E. Er det blødning i mage/tarm man er mest redd for?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #297 : 06. februar 2005, 20:19 »


Ja, det var helst de nevnte gruppene jeg tenkte på. Synes feks. det er litt rart at personer jeg kjenner (og som er eldre enn meg) som har flere av de verdiene du nevner ikke er blitt anbefalt produkter som Albyl E. Er det blødning i mage/tarm man er mest redd for?

Indikasjonen for ASA er for tiden kunn etblert/gjennomgått hjerte- karsykdom, og skal indikasjonen utvides til også å gjelde "friske" med risikofaktorer, må det langt større kapasitet til for å kontrollere alle disse personene. Medisiner er jo tross alt ikke sukkertøy! Når det gjelder blødningsfare, er jo ikke denne veldig forøkt med ASA sammenlignet med f. eks. warfarin (Marevan), men det er økt risiko for mage- tarmblødninger ja, samt hjerneblødning. Men det er i forbindelse med kirurgiske inngrep at problemer virkelig kan melde seg, f. eks. hvis du står på ASA og blir involvert i en bilulykke som gjør at du må på operasjonsbordet akutt (ikke så uvanlig) - da kan ASA eller ikke være forskjellen på liv og død i noen tilfeller. En annen ting er jo som nevnt interaksjoner med andre medisiner, som øker med økende antall faste medisiner.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #298 : 07. februar 2005, 11:17 »
mandag 7/2

På trening etter 4 dager med feber og nesten uten mat, gikk på rein vilje å komme igang. Gikk likevel bedre enn jeg hadde forventet, skulderen helt fin, og følte meg prima etter økta (vel, alt er relativt sjølsagt).

oppv.
Knebøy: 5 oppv.sett, 165kg*8 (+10kg,+1 rep faktisk mye å gå på)
benkpress: 4 oppv.sett, 120kg*5 (+5kg,-1 rep)
wide chestpress hammer: 120kg*12 (-)
pushdown tric: 2 oppv.sett, 45kg*8 (+5kg,-2 rep)
pushdown tau: 35kg*12 (+6 rep!)
calfraise i helvetesmaskinen: 3 oppv.sett, 115kg*13 (+5kg, +3reps)
stretch
cooldown

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Diary of a Madman:25 ÅTsVIFT
« #299 : 07. februar 2005, 16:18 »


Tja, i tillegg til personer med gjennomgåtte kardiovaskulære hendelser vil jo mange overvektige (les: fete) personer med insulinresistens-syndrom, sukkersyke, høyt blodtrykk og/eller høyt kolesterol samt evt. røykere klart profittere på 75mg acetylsalisylsyre daglig jf. studiene på området, og iallfall dersom de ikke er interessert i å gjennomføre vektreduksjon/endringer i kostholds- og mosjonsvaner samt evt. røyestopp. Dette må selvfølgelig også veies opp mot samfunnsøkonomiske prioriteringer (hvem skal betale?), kapasitet (hvem skal følge opp behandlingen?) samt interaksjoner med andre legemidler/polyfarmasi og bivirkningsrisiko, der ikke mage-tarmproblemer er det mest farlige, men blødningsrisiko - ikke minst i forbindelse med kirurgiske (spesielt akutte) inngrep!

Slanke, mosjonerende ikke-røykende personer med normalt blodtrykk og normale blodprøver anbefaler jeg ikke å ta ASA, både på grunn av manglende dokumentasjon av effekt på akkurat denne gruppen, samt ovenfor nevnte bivirkningsrisiko og øvrige aspekter. Smiley

H

Ingen leger vil nok anbefale dette til friske personer, men jeg utfordrer deg til å komme med dokumentasjon på nevnte bivirkninger, når vi snakker om daglig dosering av 80-100 mg. Husk at en slik "terapi" også er koblet med redusert risiko for en rekke kreftformer.




Aspirin use and mortality from cancer in a prospective cohort study.

Ratnasinghe LD, Graubard BI, Kahle L, Tangrea JA, Taylor PR, Hawk E.

Division of Molecular Epidemiology, NCTR, Food and Drug Administration, Jefferson, Arkansas 72079, USA. LRatnasinghe@NCTR.FDA.gov

There is evidence that use of aspirin offers several potential health benefits including cancer prevention and cardiovascular disease prevention. The purpose of this study was to assess the association between aspirin use and death from cancer and cardiovascular diseases with a special emphasis on cancer mortality. MATERIALS AND METHODS: The baseline data for this prospective cohort study were collected in 1971--1975 for the first National Health and Nutrition Examination Study (NHANES I) and 1976--1980 as part of the second NHANES (NHANES II) with mortality follow-up using the National Death Index (NDI) through December 31, 1992. The main analyses were the relative risks of total mortality and cause-specific mortality for persons who used aspirin compared to persons who did not use aspirin adjusted for confounding using Cox proportional hazards. RESULTS: The proportion of aspirin users was lower among cancer cases than non-cases (58% versus 66%) and use of aspirin decreased with age. Consequently, age was a negative confounder attenuating the protective association between aspirin use and cancer and cardiovascular mortality. After adjusting for age, BMI, sex, race, poverty index, education and smoking, we observed a significant association of reduced all cause mortality among all aspirin users (relative risk [RR] = 0.88; 95% confidence interval [CI] 0.85 - 0.99) and lung cancer mortality among male aspirin users (RR = 0.69; CI 0.49-0.96). However, for women we observed adverse associations between aspirin use and bladder (RR=12.31; CI 2.98-50.80) and brain cancer mortality (RR=3.13; CI 1.09-9.00), although case numbers were small. CONCLUSION: Aspirin use appears to offer protection from all causes of mortality and lung cancer among men. In women aspirin use is associated with increased risk of bladder and brain cancer. Because of the small number of female bladder (n=15) and brain (n=20) cancer cases in this cohort the findings require confirmation.





I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!