Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112073 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #405 : 10. mai 2005, 15:49 »
Både jeg og samboeren min, Håvard (Bad-2-da-b1), trener på "Spenst" Vannkanten i Loddefjord. Men jeg skulle ønske det fantes et skikkelig "stor-mann-tøff-dame"-gym i Bergen....da skulle jeg trent der...
 
klem biggrin

*knegg* Ja, det hadde vi også gjort! Ikke for det, vannkanten og SATS Nesttun er vel blant de bedre i byen, selv om det ikke sier så mye. Vet du om Kenneth Schult og Even Daae fremdeles trener på vannkanten? De er jo ganske massive da.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok
« #406 : 10. mai 2005, 15:56 »


*knegg* Ja, det hadde vi også gjort! Ikke for det, vannkanten og SATS Nesttun er vel blant de bedre i byen, selv om det ikke sier så mye. Vet du om Kenneth Schult og Even Daae fremdeles trener på vannkanten? De er jo ganske massive da.

For over 10 år siden så trente jeg en gang på et gym i Bergen som het Galaxy eller noe i den duren. Tror det var en del sværinger som trente der? Mener at fetteren min trente der når Frank Mjøs holdt på. Når du nevner Nesttun så har jeg forresten slektninger der...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #407 : 10. mai 2005, 16:01 »


For over 10 år siden så trente jeg en gang på et gym i Bergen som het Galaxy eller noe i den duren. Tror det var en del sværinger som trente der? Mener at fetteren min trente der når Frank Mjøs holdt på. Når du nevner Nesttun så har jeg forresten slektninger der...


Ja, jeg har aldri vært "inne" i noe typisk "bygger-miljø"/-gym i Bergen, men jeg vet at både Krafthuset og Kronstad Treningssenter gikk overende omtrent samtidig som SiB kom med sine rimelige sentre. Etter det har de som trener for konkurranse vært spredt for alle vinder. Var lenge snakk om å åpne noe nytt i en litt røff stil, men har ikke hørt noe mer. Trist, men slik hverdagen er blitt i familien vår, er egentlig hjemmegym uansett en befrielse og enorm tidsbesparelse.

Slektninger på Nesttun? Ja, da må du komme på besøk hvis du er på disse kanter-bor bare 5 kilometer unna Nesttun jeg, så du og familien er hjertelig velkommen hvis du er i byen.

Utlogget prinsessepus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 78

SV: 25 ÅTs dagbok
« #408 : 10. mai 2005, 16:03 »
Der ser du....det er ett av problemene med å trene på sånne store steder...man blir ikke kjent med noen fordi det er så utrolig mange mennesker der...
Tror Håvard vet hvem Kenneth er, men tror ikke han trener på Spenst lenger, nei...
Even? Aner ikke...
Vil du være med å starte opp et "Bole"-gym i byen vår?? Det hadde vært noe det... buttrock

klem biggrin på en vakker Tirsdag

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #409 : 10. mai 2005, 16:16 »
Der ser du....det er ett av problemene med å trene på sånne store steder...man blir ikke kjent med noen fordi det er så utrolig mange mennesker der...
Tror Håvard vet hvem Kenneth er, men tror ikke han trener på Spenst lenger, nei...
Even? Aner ikke...
Vil du være med å starte opp et "Bole"-gym i byen vår?? Det hadde vært noe det... buttrock

klem biggrin på en vakker Tirsdag

Ja, ikke sant. Da jeg trente på Studio Active Laksevåg ble jeg tross alt kjent med endel som trente der, og de som jobbet der var veldig hyggelige. Men på SiB Vektertorget er det bare blitt utrolig masse folk, selv på dagtid. Står i kø over alt, og da mister i hvertfall jeg endel av treningsgleden. "Bole-gym", he-he. Tror jeg skjønner hva du mener, skulle i hvertfall vært moro å designet et enkelt tøft sted. Men det krever startkapital, særlig fordi leieprisene i denne byen er blitt temmelig stive, og endel skikkelig utstyr koster penger. Leieprisen er stiv særlig om det skal være nogenlunde sentralt. Men skal innrømme at tanken har streifet meg. Jeg kan være gymeier etter modell av Jarle (?) i Uno da, stå å snøvle i resepsjonen.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok
« #410 : 10. mai 2005, 16:18 »


Ja, jeg har aldri vært "inne" i noe typisk "bygger-miljø"/-gym i Bergen, men jeg vet at både Krafthuset og Kronstad Treningssenter gikk overende omtrent samtidig som SiB kom med sine rimelige sentre. Etter det har de som trener for konkurranse vært spredt for alle vinder. Var lenge snakk om å åpne noe nytt i en litt røff stil, men har ikke hørt noe mer. Trist, men slik hverdagen er blitt i familien vår, er egentlig hjemmegym uansett en befrielse og enorm tidsbesparelse.

Slektninger på Nesttun? Ja, da må du komme på besøk hvis du er på disse kanter-bor bare 5 kilometer unna Nesttun jeg, så du og familien er hjertelig velkommen hvis du er i byen.

Hjemmegym ja... I forbindelse med at jeg planlegger å flytte så drømmer jeg om å kun trene chins og dips i garasjen. Enkelt og greit. Nå bor jeg 5 min gange fra gymmet, så jeg har ikke behov for nye hjemmegym.

Skal ikke se bort i fra at jeg kommer innom en gang. Det er flere år siden jeg var på Nesttun nå, men det blir vel igjen en gang. Tanta mi med familie bor der.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok
« #411 : 10. mai 2005, 16:20 »


Ja, ikke sant. Da jeg trente på Studio Active Laksevåg ble jeg tross alt kjent med endel som trente der, og de som jobbet der var veldig hyggelige. Men på SiB Vektertorget er det bare blitt utrolig masse folk, selv på dagtid. Står i kø over alt, og da mister i hvertfall jeg endel av treningsgleden. "Bole-gym", he-he. Tror jeg skjønner hva du mener, skulle i hvertfall vært moro å designet et enkelt tøft sted. Men det krever startkapital, særlig fordi leieprisene i denne byen er blitt temmelig stive, og endel skikkelig utstyr koster penger. Leieprisen er stiv særlig om det skal være nogenlunde sentralt. Men skal innrømme at tanken har streifet meg. Jeg kan være gymeier etter modell av Jarle (?) i Uno da, stå å snøvle i resepsjonen.

"Studio Active Laksevåg"? Det er et tullenavn. Det er ikke noe gym som heter det!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #412 : 10. mai 2005, 16:21 »


Hjemmegym ja... I forbindelse med at jeg planlegger å flytte så drømmer jeg om å kun trene chins og dips i garasjen. Enkelt og greit. Nå bor jeg 5 min gange fra gymmet, så jeg har ikke behov for nye hjemmegym.

Skal ikke se bort i fra at jeg kommer innom en gang. Det er flere år siden jeg var på Nesttun nå, men det blir vel igjen en gang. Tanta mi med familie bor der.


Ja, det er utrolig mye man kan få ut av noen enkle hjelpemidler. Bare si ifra hvis du er på disse kanter, da så kan vi ta ei treningsøkt og en prat.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #413 : 10. mai 2005, 16:22 »


"Studio Active Laksevåg"? Det er et tullenavn. Det er ikke noe gym som heter det!


Nei, det skiftet navn nå nylig-var noen nye som tok over, men det het Studio Active inntil 1/1 2005, trur eg.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #414 : 10. mai 2005, 17:14 »
tirsdag 10/5

Chins: 5*5 m 20kg i belte
yatesroing: 3 sett, inkl 8*92.5kg
preachercurls: 2*8*37.5 kg
konsentrasjonscurls: 2 sett inkl 7*18.5 kg
stangshrugs: 4 sett inkl 7*112.5kg

Hmm, vanvittig pump, men jeg følte meg sliten. Sovet litt dårlig nå, jobbet for mye, ekkel stikkende følelse i brystet etter trening i dag.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #415 : 11. mai 2005, 20:52 »
onsdag 11/5
Fortsetter med dette opplegget med mer volum, men submaximal intensitet.

oppv
dype power squats: 7 sett, inkl 8*132.5kg
leg extension: 2 sett inkl 15*50kg
SLDL: 3 sett inkl 8*80kg
tåhev md stang: 15*80kg
crunches
stretch



Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs dagbok
« #416 : 21. mai 2005, 12:39 »
10 dager siden jeg har postet her, så en liten oppdatering. Øker treningsvolumet sakte men sikkert (5 dager vekt-trening per uke nå). Veksler fremdeles mellom lavkalori/kalorioverskudd, og har nå i praksis nådd målet om å gå ned 10kg innen sankthans. Mulig jeg kommer til å fortsette med denne stilen i august, og vil uansett kjøre masse kardio i sommer.
Har tatt i bruk 2 nye kost-tilskudd denne uka, som er ganske nye på det norske markedet. Har vært noe skeptisk til disse, men jeg er ganske overrasket over hvordan de har gitt meg ekstra drive på trening. Vil ikke anbefale de til noen enda, skal se om de gjør noen praktisk forskjell ila. en måneds bruk, før jeg kan si litt om subjektive erfaringer.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: 25 ÅTs dagbok
« #417 : 21. mai 2005, 14:14 »
Ja, akkurat dette tenkte jeg også på da jeg våknet lørdag morgen med sterk trang til kaldt mineralvann. Det er prinsipielt uheldig å omgås mennesker som ikke har forståelse for at proteinshaken må fram med jevne mellomrom, og som rett og slett gir f. i fettprosenten. Samfunnet som helhet er egentlig katabolt.

 rofl Morsomt skrevet - og sant nok dessverre.  Undecided Men til tross for at samfunnet er katabolt, øker gjennomsnittsvekten i befolkningen, så en del anabole prosesser forekommer jo i de tusen hjem (dog ikke de riktige prosessene, lol).

Ellers ser jo treningen som vanlig imponerende bra ut. Chins 5*5 med 20kg ekstra i belte er veldig bra. Kroppsvektøvelser er i det hele tatt veldig motiverende å holde på med på deff.  Smiley

Hmm, vanvittig pump, men jeg følte meg sliten. Sovet litt dårlig nå, jobbet for mye, ekkel stikkende følelse i brystet etter trening i dag.

Viktig å ta kroppens signaler på alvor, og unne seg skikkelig ro og hvile når den ber om det.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: 25 ÅTs dagbok
« #418 : 21. mai 2005, 15:57 »
Hvilken tilskudd er det snakk om?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs dagbok
« #419 : 21. mai 2005, 18:03 »
Hvilken tilskudd er det snakk om?

Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel!
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!