Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112080 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #465 : 31. mai 2005, 21:06 »

Jeg har sett flere som er non-responder på monohydrat som får kjempeeffekt av CEE. Selv er jeg non-responder på begge delene Sad

Ja, jeg vet egentlig ikke hvorfor det er slik. Nå er jeg ikke overbevist om at den langsiktige forskjellen i resultat av treninga blir all verden av den grunn...

tirsdag 31/5
chins; 4*6reps, med 22 kg i belte
yatesroing: 3 sett inkl 102.5kg*8
preachercurl: 3 sett, inkl 41.5kg*9
konsentrasjonscurl: 22.5kgs hantel*7
lutende sidehev, strikt 16.5 kgs hantler*12
stangshrugs: 4 sett inl 122.5kg*9

Kommentar: en ny bra økt. Pumpen under kardio er nå så plagsom at det er vanskelig å gjennomføre noe med skikkelig intensitet pga stive legger og korsrygg. Får leve med denne bivirkningen av CEE under kalorioverskuddsfasen da. Dette blir vel siste runde med kalorioverskudd før en litt lengre kardio/diett-syklus starter neste uke. Vanligvis synes jeg det er litt tungt å gå fra kcal underskudd til overskudd (benpressmannen har faktisk helt rett på dette punktet), men denne gangen har appetitten vært helt utmerket. Hvorfor vet jeg ikke...Det virker som om forbrenningen skyter voldsom fart ca 3-4 dager inn i kcaloverskuddsfasen, denne gangen var det helt ekstremt.
Ellers er det voldsomt travelt om dagen, så det blir lite tid på forumet.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #466 : 01. juni 2005, 12:38 »


Kommentar: en ny bra økt. Pumpen under kardio er nå så plagsom at det er vanskelig å gjennomføre noe med skikkelig intensitet pga stive legger og korsrygg. Får leve med denne bivirkningen av CEE under kalorioverskuddsfasen da.

Kjenner til det der med pumpen, føles ut som en går med strikk festet på bena som blir strammere for hvert skritt du går og tilslutt sier det bare stopp..


Vanligvis synes jeg det er litt tungt å gå fra kcal underskudd til overskudd (benpressmannen har faktisk helt rett på dette punktet), men denne gangen har appetitten vært helt utmerket. Hvorfor vet jeg ikke...Det virker som om forbrenningen skyter voldsom fart ca 3-4 dager inn i kcaloverskuddsfasen, denne gangen var det helt ekstremt.
Ellers er det voldsomt travelt om dagen, så det blir lite tid på forumet.

Jeg hadde oppkarbing i går og sleit voldsomt med appetitten og måtte bare tvinge meg til å få ned nok mat. Flott at du ikke fikk problem med det denne gangen.

Hvor lenge er det du kjører kcal positiv og kcal negativ?

Jeg driver på å leke med tanken å kjøre styrke/bygging fra høsten av i 3 uker (dvs 8 dagers uker) etterfulgt av 2 runder TCKD totalt 8 dager for å svi av litt fett og klargjøre til ny runde bygging/styrke. Det blir totalt 32 dager per runde. Tenker også å bruke CEE i oppbyggingen og evt ingen kreatin eller en annen form for kreatin under T CKD uken ettersom jeg legger ekstra kardio inn de dagene og ikke vil ha pump effekten av cee da.





Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #467 : 01. juni 2005, 16:58 »

Jeg hadde oppkarbing i går og sleit voldsomt med appetitten og måtte bare tvinge meg til å få ned nok mat. Flott at du ikke fikk problem med det denne gangen.

Hvor lenge er det du kjører kcal positiv og kcal negativ?

Jeg driver på å leke med tanken å kjøre styrke/bygging fra høsten av i 3 uker (dvs 8 dagers uker) etterfulgt av 2 runder TCKD totalt 8 dager for å svi av litt fett og klargjøre til ny runde bygging/styrke. Det blir totalt 32 dager per runde. Tenker også å bruke CEE i oppbyggingen og evt ingen kreatin eller en annen form for kreatin under T CKD uken ettersom jeg legger ekstra kardio inn de dagene og ikke vil ha pump effekten av cee da.


Ja, jeg ble overrasket over at appetitten skjøt fart på denne måten...
Har prøvd litt forskjellig med periodisering nå, og jeg vil si at 3-4 uker med kcaloverskudd og tyngre trening ser ut til å fungere bra for å få resultater gjennom progresjon over litt tid. Jeg har heller ikke noe problem med å kjøre kaloriunderskudd i 3 uker med bra resultat. Men det kan godt være at 2overskudd/2underskudd fungerer veldig bra for langsiktig vekt-nedgang og det å hindre muskeltap.

Det var artig at du kom med akkurat dette spørsmålet, for jeg har sjøl tenkt å prøve noe liknende til høsten. Med 3-4 uker i overskudd, får man samtidg en lang nok periode til å få til en god progresjon. Så kan man ha 1 uke lett trening/nedtrening, starte på 1 uke hvor man starter ny syklus med progresjon men samtidig holder igjen på kaloriene, også kjøre 3-4 uker med brukbar progresjon...

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #468 : 01. juni 2005, 19:31 »
onsdag 1/6

Nøyaktig samme bein-trening som forrige uke (GVT knebøy og SLDL), minus leg extension pga litt sliten i knea. Kjører litt sit ups også for samvittighetens skyld. Så avslutta jeg med 20 minutter jogging på mykt underlag, utrolig nok fint vær også . Bortsett fra at den sinnssvake pumpen fra CEE hemmet meg litt på jogginga er kondisen egentlig ganske bra nå. Gleder meg faktisk til å gå over til kcalrestriksjon og masse kardio fra og med neste uke (den første gleden over å være tilbake på moderat kalorioverskudd ga seg etter ei uke gitt).

Utlogget Andreas85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #469 : 02. juni 2005, 10:02 »
Hvordan måler du 3 gram CEE? Dig. vekt eller "sånn ca. en teskje" eller noe sånt? Stod ikke noe på pakken, eller på norkost.no!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #470 : 02. juni 2005, 10:21 »
Hvordan måler du 3 gram CEE? Dig. vekt eller "sånn ca. en teskje" eller noe sånt? Stod ikke noe på pakken, eller på norkost.no!

På min pakke som jeg brukte stod det at 1/2 teskje var ca 2-3g. Jeg brukte det i en ukes tid og fikk utrolig pump med smerte i leggmuskulaturen når jeg gikk til og fra trening, så jeg målte serveringene med digitalvekt og det viste seg at 1/2 teskje var 5-6g

Så 1/4 teskje blir ca 2-3g
Äv egen erfaring vil jeg annbefale deg å starte med det og evt øke gradvis om du har behov for noe mer inntak av CEE

Smiley



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Andreas85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #471 : 02. juni 2005, 10:45 »
hehe får håpe jeg ikke sprekker tok ca 1/2 teskje før trening nå Wink virker som pumpen min i brystmusklene er større enn vanlig... men jeg kan ikke undervurdere placebo effekten da. skal måle bicepsen etter trening imorgen, der har jeg et nylig mål jeg kan gå tilbake og se på :p

edit: jeg sprakk ikke, og er rimelig sikker på det funker for meg, følte pump i skuldre bryst og triceps som jeg trente idag, mye mer enn vanlig! merket ikke noe spesielt på styrkeøkning sånn på dagen, men regner med det kommer litt mer med tiden hehe

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #472 : 02. juni 2005, 11:06 »
På min pakke som jeg brukte stod det at 1/2 teskje var ca 2-3g. Jeg brukte det i en ukes tid og fikk utrolig pump med smerte i leggmuskulaturen når jeg gikk til og fra trening, så jeg målte serveringene med digitalvekt og det viste seg at 1/2 teskje var 5-6g

Så 1/4 teskje blir ca 2-3g
Äv egen erfaring vil jeg annbefale deg å starte med det og evt øke gradvis om du har behov for noe mer inntak av CEE

Smiley

Kan ikke fatte at 1/4 teskje er så mye som 2-3 gram? Hvor svær teskje er det egentlig du har?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #473 : 02. juni 2005, 11:31 »


Kan ikke fatte at 1/4 teskje er så mye som 2-3 gram? Hvor svær teskje er det egentlig du har?

American size XXL teskje..

Med nærmere ettersyn så er det to forskjellige størrelser på mine teskjeer 1 med "plasthandtak" og en uten. Den med handtak er den jeg målte med og den er et "hakk" større enn den andre. Lurer litt på om det ikke er det som heter barneskje?

Har faktisk ikke tenkt over det før å sammenlignet størrelsen nå først..




Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #474 : 02. juni 2005, 12:00 »


American size XXL teskje..

Med nærmere ettersyn så er det to forskjellige størrelser på mine teskjeer 1 med "plasthandtak" og en uten. Den med handtak er den jeg målte med og den er et "hakk" større enn den andre. Lurer litt på om det ikke er det som heter barneskje?

Har faktisk ikke tenkt over det før å sammenlignet størrelsen nå først..


Aha, så du bruker en måleskje? Det blir ofte mye forvirring rundt teskje og spiseskje når man snakker om målinger og gram. Bl.a. så er jo en "tablespoon" i USA 15 gram, som er betydelig mere enn en vanlig spiseskje (altså den man spiser med).
Hvis man bruker en "vanlig" teskje (som man spiser med) så får man ikke mer en max 5 gram kreatin monohydrat på den, selv med max topp på skjea. De måleskjeene som følger med i kreatin fra PF mener jeg er ca 5 gram, og hvis man heller det over på en vanlig spiseskje så fyller man hele skjea (men ikke toppet, husker ikke helt...).

Det virker som de digitale vektene er veldig unøyaktige når man kommer ned i noen få gram. Derfor pleier jeg å teste ved å ta f.eks 10 måleenheter og veie dette (f.eks 10 toppede teskjeer av et eller annet), og så dele det på 10. Da blir det mer nøyaktig ihvertfall. Ikke at nøyaktigheten nødvendigvis er så viktig, men det er en annen sak...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #475 : 03. juni 2005, 09:14 »


På min pakke som jeg brukte stod det at 1/2 teskje var ca 2-3g. Jeg brukte det i en ukes tid og fikk utrolig pump med smerte i leggmuskulaturen når jeg gikk til og fra trening

Ja, jeg synes det er helt utrolig, men nå har jeg gått ned til kun å bruke CEE på treningsdager (5 dager i uka) og bare 4-5 gram på disse dagene, likevel føles det som om musklene "sprenger" mot huden. En rar følelse.
Jeg startet med CEE den siste uka i en kort lavkalorifase. Så er jeg nå inne i den siste uka med kalorioverskudd, og jeg har lagt på meg mer i denne siste fasen enn i noen foregående fase. Jeg har målt overarmer og brystvidde, og framgangen er egentlig oppsiktsvekkende (endelig vokser armene-jeg tapte endel der i vinter).

Siden jeg nå har mulighet til å trene mer har jeg jo også gjort noen endringer av programmet, og det er meget mulig at dette er hovedårsaken til framgangen. Jeg forsøker nå å kjøre en linjær progresjon fra uke til uke (siste uke lavkalori+2 uker overskudd), i tillegg til at jeg både under lavkalori og k.overskudd veksler mellom "tunge" og lette dager på de muskelgruppene som trenes 2 ganger i uka. Kommer til å fortsette med dette. Det rare er at jeg nå overhodet ikke har smerter i skuldrene. Bortsett fra at "pumpen" under trening kan bli nesten smertefull, tror jeg ikke jeg har kjent meg så bra på flere år. Jeg lurer litt på hvilke langtidseffekter langvarig bruk av CEE kan ha. Umiddelbart kan jeg ikke se noen betenkeligheter, det fører ikke til noen "bloat" ala monohydrat, og blodtrykket er fremdeles perfekt. Tar blodprøver hver måned nå, så jeg skal følge med på om det er noen ellers stabile verdier som er endret-tviler på det egentlig.

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #476 : 03. juni 2005, 10:31 »
tengte eg skulle spørre en med peiling Wink eg tenker litt på en syklus eg kunne tengt å prøvd. men vil høre om det har noe forseg. tenker meg et fullkrops prog. eks mandag alle øvelser til faliure eks 12 rep onsdag nye øvelser men kunn 5 rep lett trenings dag. fredag nye øvelser ca 8 reps moderat trenings dag. kaller dagene a-b-c
uke 1 trening a-b-c
uke 2 b-c-a
uke 3 c-a-b osv

første dagen i uken er alltid den som er tung, har progresjon mellom a-a-b-b-c-c.
det vil si at første gangen eg trener a er det full guff andre gangen lett men alikevell med progresjon. da vil eg få efekt av faliure trening og frekvens sammtidig som kroppen få tid til å hente seg inn igjen Markløft Weightlifter eller blir dette bare suppe Wink
høyde 180

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #477 : 03. juni 2005, 10:47 »
tengte eg skulle spørre en med peiling Wink eg tenker litt på en syklus eg kunne tengt å prøvd. men vil høre om det har noe forseg. tenker meg et fullkrops prog. eks mandag alle øvelser til faliure eks 12 rep onsdag nye øvelser men kunn 5 rep lett trenings dag. fredag nye øvelser ca 8 reps moderat trenings dag. kaller dagene a-b-c
uke 1 trening a-b-c
uke 2 b-c-a
uke 3 c-a-b osv

første dagen i uken er alltid den som er tung, har progresjon mellom a-a-b-b-c-c.
det vil si at første gangen eg trener a er det full guff andre gangen lett men alikevell med progresjon. da vil eg få efekt av faliure trening og frekvens sammtidig som kroppen få tid til å hente seg inn igjen Markløft Weightlifter eller blir dette bare suppe Wink

He-he. Det er en veldig bra struktur i det programmet. Vi vet ikke nok om effekten på økning i muskeltverrsnitt ennå, men mye tyder på at slik veksling mellom lette og tunge dager kan være bra, og ikke bare for styrkeløftere...Vil foreslå, siden du tross alt kjører hver muskelgruppe 3 ganger per uke, at du forsøker å starte syklusen ganske lett og deretter forsøker å ha progresjon-særlig på tung og moderat dag- fra uke til uke, mens du ikke fokuserer så mye på belastning den lette dagen. Vil tippe at du ikke får problemer med overbelastning dersom du faktisk gjør det slik du beskriver. Utfordringen er faktisk å ta det rolig nok på den lette treningsdagen, særlig i begynnelsen av syklusen. Bare prøv det, så ser vi hvordan det går!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #478 : 06. juni 2005, 20:11 »
mandag 6/6 05

begynte på kaloriunderskudd igjen i går, og denne gangen har jeg kjent meg sulten Spise Var derfor litt spent på formen i dag...

Benkpress: (det har vært litt hektisk i det siste, så jeg surra litt på de første fem settene, syntes det femte var tyngre enn ventet, tok bare 4 reps. Deretter ble jeg stående og glane apatisk på stanga-det var 132.5 kg jeg hadde løfta ja ja, ikke 116.5..)
Hovedsett: 126.5kg*6, til failure (+4 kg, samme reps)

flies: 32.5kg per hantel*12 reps (+3 reps)

pushdown tau:34kg*8 (+4kg,-1 rep)

sittende franskpress: 4 sett inkl 41.5kg*9

1 lett sett sidehev

stretch

Kommentar: nesten litt synd å gå på kcalrestriksjon nå, for nå er faktisk skuldrene fullstendig smertefrie! Grin Utrolig deilig, får se hvor lenge det varer. Uansett ser det ut til at den vrien jeg har gjort på treninga passer bra for meg på dette stadiet. Det er mulig denne ekstremt varierte treninga bidrar positivt til både skadefri trening og moderat framgang. Tok 4 gram CEE og 1 Tight 1 time før trening.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #479 : 06. juni 2005, 22:09 »
Vet ikke helt om jeg har fått med meg hvilke endringer du har gjort i treningsopplegget? Hva gjør du annerledes nå?
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!