Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112074 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #480 : 06. juni 2005, 22:20 »
Vet ikke helt om jeg har fått med meg hvilke endringer du har gjort i treningsopplegget? Hva gjør du annerledes nå?


Jeg skal ikke overdrive forskjellene, men jeg trener stort sett med samme struktur hele tiden nå, og det inkluderer-

-beina trenes en gang per uke (pga mye kardio)
-de fleste muskelgruppene i overkropp trenes 2 ganger per uke, og da en dag lett og en dag "tungt".

-som tidligere har jeg faser hvor jeg ikke trener til failure på noen øvelser, og jeg forsøker å ha progresjon fra uke til uke. Men selv i de lette ukene er det variasjon i belastning mellom lette og litt tyngre dager.

-generelt er det totale volumet i treninga økt gradvis for alle de svake muskelgruppene, med unntak for skuldre som jeg tror får passe trening gjennom bryst-treninga.

Jeg mener ikke nødvendigvis at dette er noe utrolig glupt program, men det ser ut til å passe bra for meg nå.

Forøvrig har jeg kikket endel på Dietmar-programmene, og er generelt mer og mer interessert i periodiseringa til styrkeløftere. Så hvis du har noen interessante linker liggende, så er jeg veldg interessert.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #481 : 07. juni 2005, 20:15 »
tirsdag 7/6

100 årsjubileet markert med tatovering på venstre skulder  Grin

chins med 25kg i belte:4*6 rep m 25kg i belte (+2.5kg)
yatesroing: 3 sett inkl 106.5kg'7 (+4kg, +1 rep)
preachercurl: 3 sett inkl  :woot:43.5kg*7 (+2kg, +1 rep)
konsentrasjonscurl: 22.5kgs hantel, 7 reps (-)
stangshrugs: 4 sett inkl 132.5kg*10 (+10kg, +1 rep)
stretch, jogg på mykt underlag

Kommentar: nå skjærer jeg hardt ned på kalori-inntak, ned mot 2300kcal/døgn i første omgang. Har kommet inn i deffe-modusen nå, og har ikke problemer med sultfølelse ennå (Tight hjelper nok litt). Fremdeles grei trøkk på styrketrening, vil nok reduseres ila noen dager.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅT VIFT II
« #482 : 08. juni 2005, 21:11 »
onsdag 8/6

etter 2 bein-treninger med lette vekter var det i dag på tide å øke litt

knebøy (powersquats): 6 sett, inkl 200kg*7
SLDL: 5 sett inkl 112.5kg*9
Geriljakardio i motbakke på mykt underlag, deretter jogg

Veldig godt fornøyd med hvordan denne lille vrien i opplegget har gitt økt styrke. Håper det på lang sikt kan føre til litt mer muskelmasse. CEE kan sjølsagt også ha hjulpet litt. Men regner med at det lave kalori-inntaket nå gjør at trykket i treninga avtar raskt.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅT VIFT II
« #483 : 16. juni 2005, 14:15 »
torsdag 16/6

Har nå vært på kalorirestriksjon i snart 2 uker. Meget godt fornøyd med dette, men har nok gått litt for lavt på kcal, ned mot 2100/døgn er for knapt for meg til å ha nok energi til trening og alle de andre tingene jeg holder på med nå. Så øker opp til rundt 2500-2700, og kommer til å ligge der en stund. Hele sommeren kommer til å fokusere på kardio, blir nå en lang periode fra 23 juni uten styrketrening. Merker jeg vil ha godt av det, også begynner jeg på høstens mesosyklus som allerede er planlagt Grin

Forøvrig en enorm opptur på sykehuset i dag. Det var en hyggelig professor som tok i mot meg, og han beklaget at jeg hadde fått helt feil tilbakemelding ved forrige besøk. Ved en tidligere undersøkelse var det blitt skrevet en rapport i mitt navn med data fra en 79 år gammel kvinnelig alkoholiker, og denne rapporten hadde blitt liggende i mappa mi rofl Så nå hadde jeg plutselig ikke alvorlig myokardi lenger.

Riktig resultat fra forrige prøve skulle være:Blodtrykk 120/70, totalkolesterol 3.3 woot, Arbeids-EKG viste helt normal hjertefunksjon - så mannen i hvit frakk kunne berolige meg med at jeg ikke trengte flere besøk på poliklinikken hans...Forøvrig var det meget positivt å prate med han om trening. Noe av det første han sa var at han kunne se at jeg pumpet jern, og jeg sa som sant er at jeg forsøker å beholde så mye muskelmasse som mulig. Det mente han var aldeles utmerket.  Etter å ha sett på resultatene fra A-EKG (tok det helt ut på den testen med melkesyre oppunder øra) mente han at det ikke var noe som helst grunn til at jeg ikke kunne kjøre med absolutt maksimal intensitet ved vekt-trening. Dette var en lettelse, for etter forrige besøk fikk jeg omtrent melding om å gå å legge meg og søke om uføretrygd. Jeg visste noe var galt med det forrige resultatet, og det ble bekreftet nå. Kjekt å vite før sommerferien, og kjekt å vite når treninga skal starte opp igjen i høst, for jeg har vært litt for redd for å kjøre til failure+ i tyngre faser.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: 25 ÅT VIFT II
« #484 : 16. juni 2005, 14:26 »
Hehe, gode nyheter! Smiley

Edit: ikke for den 79 aar gamle alkoholiserte kvinnen, da...men
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

SV: 25 ÅT VIFT II
« #485 : 16. juni 2005, 15:27 »
vist du har formen til en alkoholiker skal eg  Drankere
høyde 180

Utlogget Teknikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 203

SV: 25 ÅT VIFT II
« #486 : 16. juni 2005, 15:39 »
Undertrykk på 70 og totalkolestrol på 3.3 er det ikke mange 15 åringer som slår engang.

Imponerende. Var hos lege selv for ikke lenge siden. Har hatt tendenser til litt for høyt blodtrykk tidligere, men nå leste legen av 75 i undertrykk. Har aldri hatt lavere. Totalkolestrol på 3.3 var også bra.

Har deffet litt på forsommeren og tror det er svært positivt for kroppen.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: 25 ÅT VIFT II
« #487 : 16. juni 2005, 17:56 »
Forøvrig var det meget positivt å prate med han om trening. Noe av det første han sa var at han kunne se at jeg pumpet jern, og jeg sa som sant er at jeg forsøker å beholde så mye muskelmasse som mulig. Det mente han var aldeles utmerket. Etter å ha sett på resultatene fra A-EKG (tok det helt ut på den testen med melkesyre oppunder øra) mente han at det ikke var noe som helst grunn til at jeg ikke kunne kjøre med absolutt maksimal intensitet ved vekt-trening.

Dette var uvante ord fra en kardiolog.  Cheesy Godt det finnes kardiologer som interesserer seg for og holder seg oppdatert på andre ting enn medisiner, grafer og tekniske dupeditter.

Ser ut som om hjertet ditt har det helt utmerket, og treningene dine er det heller ikke noe å si på annet enn:  Bow

Ser du prøver ut CEE. Kommer til å prøve selv om få uker, istedenfor kreatin, fra midten av neste DC-blast.  Smiley Hvilket merke bruker du, og hvor fikk du tak i det?

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅT VIFT II
« #488 : 16. juni 2005, 18:28 »


Dette var uvante ord fra en kardiolog. Cheesy Godt det finnes kardiologer som interesserer seg for og holder seg oppdatert på andre ting enn medisiner, grafer og tekniske dupeditter.

Ser ut som om hjertet ditt har det helt utmerket, og treningene dine er det heller ikke noe å si på annet enn: Bow

Ser du prøver ut CEE. Kommer til å prøve selv om få uker, istedenfor kreatin, fra midten av neste DC-blast. Smiley Hvilket merke bruker du, og hvor fikk du tak i det?

H


Jo takk skal du ha. Det er vel slik i de fleste yrker, at det er litt forskjellige interesser og oppfatninger hos den enkelte. Denne karen her var en virkelig interessant fyr, han veileder visst et par doktorander som spesialiserer seg på dette fagfeltet, så jeg velger å stole på ham. det har vært litt opp og ne med treningene, i takt med syklusene i dietten-i og for seg ikke uventet.

Jeg kjøpte CEE fra NK, "Nor CEE" heter det. Må si det var det kraftigste tilskuddet jeg har brukt, tror ikke placeboeffekten kan gi såå mye. NK sier han har valgt ut det merket utfra labtester og testpanel, for endel andre merker inneholder visstnok svært lite CEE og stort sett kreatin monohydrat...Sikkert litt individuelt hvordan man responderer, men jeg synes det var bra.

vist du har formen til en alkoholiker skal eg Drankere

He-he, nå vet jeg i hvertfall hvilken melding en får om man har svært svakt hjerte og sviktende lever!

Undertrykk på 70 og totalkolestrol på 3.3 er det ikke mange 15 åringer som slår engang.

Imponerende. Var hos lege selv for ikke lenge siden. Har hatt tendenser til litt for høyt blodtrykk tidligere, men nå leste legen av 75 i undertrykk. Har aldri hatt lavere. Totalkolestrol på 3.3 var også bra.

Har deffet litt på forsommeren og tror det er svært positivt for kroppen.

Ja, jeg må si at disse medisinene er svært effektive. Jeg gikk jo ned fra 8.5 til 4.5 i totalkolesterol ila en uke med den kol.medisinen (og nå ned til 3.3 med ratio HDL-LDL på 1:3), og ACE-hemmeren har virkelig gjort susen for trykket. Selvsagt spiller jo kroppsmasse også inn, og ikke minst rikelig med kardio. I tillegg tror jeg det å ikke stresse altfor mye er ganske viktig, for min del var det nok en avgjørende faktor.

Nå gleder jeg meg faktisk til høsten for å starte opp skikkelig med treninga (uten å bulke, men med litt mer energi innabords enn nå).

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #489 : 26. juli 2005, 12:34 »
mandag 25/7

5 uker uten vekt-trening, har akkurat startet opp igjen. Kjører de fleste muskelgruppene 3 ganger i uka nå i begynnelsen ("VIFT grunnlag I.."). Passer bra etter langt fravær fra trening-lite volum per økt, veldig lette vekter i begynnelsen av denne første syklusen. Har tapt dramatisk mye styrke, men ganske lite muskelmasse. Planlegger progresjon og lavere frekvens etterhvert. I kcaloverskudd nå.

Beklager de som ikke har fått svar på PM osv i sommer, ble reise i jobben rett før ferien Tongue, så har vært svært lite på forumet. Back now.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #490 : 26. juli 2005, 20:14 »
mandag 25/7

5 uker uten vekt-trening, har akkurat startet opp igjen. Kjører de fleste muskelgruppene 3 ganger i uka nå i begynnelsen ("VIFT grunnlag I.."). Passer bra etter langt fravær fra trening-lite volum per økt, veldig lette vekter i begynnelsen av denne første syklusen. Har tapt dramatisk mye styrke, men ganske lite muskelmasse. Planlegger progresjon og lavere frekvens etterhvert. I kcaloverskudd nå.

Beklager de som ikke har fått svar på PM osv i sommer, ble reise i jobben rett før ferien Tongue, så har vært svært lite på forumet. Back now.

Aha, så der er du! Trodde du hadde tatt en overdose med kolesterolsenkende medisiner.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #491 : 26. juli 2005, 20:17 »
Aha, så der er du! Trodde du hadde tatt en overdose med kolesterolsenkende medisiner.


Joda, tar jo medisinen min seff...Håper jeg snart er ferdig med oppussinga hjemme nå også, katabole greier!!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #492 : 26. juli 2005, 20:31 »
Joda, tar jo medisinen min seff...Håper jeg snart er ferdig med oppussinga hjemme nå også, katabole greier!!

Jeg driter i nødvendig oppussing hjemme jeg, og vokser som faen!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #493 : 26. juli 2005, 20:41 »
Jeg driter i nødvendig oppussing hjemme jeg, og vokser som faen!


Ja, har prøvd å overtale binna til å la dette ligge, men argumentene om redusert treningsutbytte preller av som vann på gåsa!
Hva er ditt tricks for å slippe unna?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #494 : 26. juli 2005, 21:02 »
Ja, har prøvd å overtale binna til å la dette ligge, men argumentene om redusert treningsutbytte preller av som vann på gåsa!
Hva er ditt tricks for å slippe unna?

Jeg kan ingenting, så jeg er ubrukelig til oppussing.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!