Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112083 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #540 : 23. september 2005, 13:21 »
Takk for et utfyllende svar.

For benkpress, markløft og knebøy er det 5x5 sett og 3-4 minutts pause og for de andre øvelsene tar jeg 60-90 sekunders pause og mellom 2 og 5 sett med 10 reps. Med 80% og 90% av maks i en øvelse mener jeg henholdsvis 80% og 90% av den maksimale vekten jeg er istand til å løfte de antall reps og sett som er satt opp for øvelsen, med pausene som er satt opp. Hvis f.eks. 90 kg er min 5x5 maks i benkpress med 3-4 minutts pause mellom settene vil jeg begynne på 80 kg (ved start på 90%).

Ok, jeg trodde du mente i forhold til 1RM. Programmet ditt ser fornuftig ut.
Det der er en variant som er svært lik det Bompa kaller mixed training, og det er effektivt.
Håper du kommer til å like bøkene mye som jeg gjorde. Serious strength training ga meg noe å tygge på, og det i seg selv gjør boka verdt pengene.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #541 : 23. september 2005, 14:44 »
Sitat
Men det er i grunnen slående at boka til Bompa et al, som er skrevet spesifikt for kroppsbyggere, synes å ha hatt minimal invirkning i kroppsbyggermiljøer.

Foruten den jevne byggers holdninger til kunnskap(treningsteori), så tror jeg grunnen er at det er andre ting som spiller vesentlig større rolle for muskelutviklingen til en bygger. Det jeg tenker på er avanserte "tilskudd"  Doktor
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #542 : 23. september 2005, 14:53 »
Foruten den jevne byggers holdninger til kunnskap(treningsteori), så tror jeg grunnen er at det er andre ting som spiller vesentlig større rolle for muskelutviklingen til en bygger. Det jeg tenker på er avanserte "tilskudd"  Doktor

Ja, på mange måter er det endel aksiomer som stadig reproduseres.
Når man ser "off-season" bilder av enkelte proffbyggere, ser man selvsagt også hva de for en stor del har bygget sin konkurransefysikk på. Måten disse trener på er kanskje produktivt under disse omstendighetene, men helt katastrofal for en vanlig trenende.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #543 : 26. september 2005, 14:08 »
søndag 26/9

stående roing: 3 sett inkl 102.5kg*12
SLDL: 3 sett inkl 102.5kg*12
bicepscurl: 47.5kg*14
triceps push down tau: 35kg*15
stangshrugs: 3 sett inkl 122.5kg*15
lutende sidehev, strikt: 12.5kg*16

Lett dag.
Har satt opp ny splitt for å skåne skulderen en stund, samtidig som jeg trener de dårligste muskelgruppene litt oftere (hhv 2 og 3 ganger per uke). Har også fått en liten halsinfeksjon, ikke noe å bekymre seg for, men antakelig enda et tegn på at denne syklusen går mot slutten. Over i moderat kaloriunderskudd nå. Framgang i kroppsmål, selvom jeg ikke har fått trent så tungt som jeg håpet. Men ser ut til å tåle intervalltreningen bedre enn jeg hadde ventet.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #544 : 26. september 2005, 14:21 »
søndag 26/9

stående roing: 3 sett inkl 102.5kg*12
SLDL: 3 sett inkl 102.5kg*12
bicepscurl: 47.5kg*14
triceps push down tau: 35kg*15
stangshrugs: 3 sett inkl 122.5kg*15
lutende sidehev, strikt: 12.5kg*16

Lett dag.
Har satt opp ny splitt for å skåne skulderen en stund, samtidig som jeg trener de dårligste muskelgruppene litt oftere (hhv 2 og 3 ganger per uke). Har også fått en liten halsinfeksjon, ikke noe å bekymre seg for, men antakelig enda et tegn på at denne syklusen går mot slutten. Over i moderat kaloriunderskudd nå. Framgang i kroppsmål, selvom jeg ikke har fått trent så tungt som jeg håpet. Men ser ut til å tåle intervalltreningen bedre enn jeg hadde ventet.


GO FOR IT, NESTUN-SUCKHA!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #545 : 29. september 2005, 18:48 »
Var det du som prøvde ut Green buldge? Eller ett annet kostilskudd som består av flere ingredienser som er tilsatt et ester?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #546 : 29. september 2005, 20:35 »
GO FOR IT, NESTUN-SUCKHA!!

You betcha Grorud-gangsta!!

Var det du som prøvde ut Green buldge? Eller ett annet kostilskudd som består av flere ingredienser som er tilsatt et ester?

Jeg skal kjøre igang neste uke. Har sett på endel amerikanske boards at folk påstår de får mye igjen for det. For min egen del nekter jeg å tro at noe lovlig tilskud kan gi meg mer effekt enn CEE, men dette at aminosyrene er knyttet til et ester er ganske interessant.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #547 : 29. september 2005, 20:48 »
You betcha Grorud-gangsta!!


Gym Better Bodies: Gror'u så Gror'u! (tttttok du'an?)
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #548 : 29. september 2005, 20:54 »
Gym Better Bodies: Gror'u så Gror'u! (tttttok du'an?)


*knegg* jeg har en drøm om å flytte nær Grorud Senter.
PS! Jeg har også kjøpt meg ny klokke nå, Jan. Vi må møtes for å sammenlikne effekter en dag.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #549 : 29. september 2005, 22:30 »
*knegg* jeg har en drøm om å flytte nær Grorud Senter.
PS! Jeg har også kjøpt meg ny klokke nå, Jan. Vi må møtes for å sammenlikne effekter en dag.

Så du Thomas Gjertsen programmet om bygging? Det var det gymmet jeg trente på før når jeg holdt på med styrkeløft.

Ny klokke? Hva slags?


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #550 : 30. september 2005, 10:31 »
Så du Thomas Gjertsen programmet om bygging? Det var det gymmet jeg trente på før når jeg holdt på med styrkeløft.

Ny klokke? Hva slags?




Ja, jeg vet. Det der ser ut som et gym etter mitt hjerte.

Jeg har kjøpt et beist av en klokke, bruker den hver dag. 48 mm diameter på "huset", sølv/metall. Alle kaster skrå blikk på den, noen stirrer åpenlyst, på byen forrige fredag hendte det 2 ganger at noen damer kom bort og spurte om de kunne "få se på klokka mi". Jeg måtte bare gi den siste helt rett i at den er "grrrådig sexy". Men riktig i samme divisjon som din er den nok ikke-youre still the King!
Vel, jeg lever bare en gang, så jeg prøver å fylle hverdagen med så mye moro som mulig. Overgangsalderen er sterkt undervurdert.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #551 : 30. september 2005, 10:45 »
Ja, jeg vet. Det der ser ut som et gym etter mitt hjerte.

Jeg har kjøpt et beist av en klokke, bruker den hver dag. 48 mm diameter på "huset", sølv/metall. Alle kaster skrå blikk på den, noen stirrer åpenlyst, på byen forrige fredag hendte det 2 ganger at noen damer kom bort og spurte om de kunne "få se på klokka mi". Jeg måtte bare gi den siste helt rett i at den er "grrrådig sexy". Men riktig i samme divisjon som din er den nok ikke-youre still the King!
Vel, jeg lever bare en gang, så jeg prøver å fylle hverdagen med så mye moro som mulig. Overgangsalderen er sterkt undervurdert.

Navn/merke/bilde?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #552 : 30. september 2005, 11:05 »
Navn/merke/bilde?


Sender deg et PM, Jan. Dette blir veldig intern humor.

JohnBlond

  • Gjest
SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #553 : 01. oktober 2005, 12:45 »
...
 Selvsagt vil det være forskjeller mellom de to grenene, men den boka til Bompa et al, 2003, er egentlig ganske spennende (selv om jeg er skeptisk til endel forslag der).

Har lest hele boken nå og synes spesielt teorien om hypertrofi ved utmattelse av ATP/CF -systemet er fascinerende, og generelt ideene om periodisering og utnyttelse av superkompensasjonen ved riktig timing av øktene. Husker ikke hele boken men begynner å få ideene på plass.

Hvilke forslag er du skeptisk til?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25ÅT rapport fra kjeller`n
« #554 : 02. oktober 2005, 13:29 »
Har lest hele boken nå og synes spesielt teorien om hypertrofi ved utmattelse av ATP/CF -systemet er fascinerende, og generelt ideene om periodisering og utnyttelse av superkompensasjonen ved riktig timing av øktene. Husker ikke hele boken men begynner å få ideene på plass.

Hvilke forslag er du skeptisk til?

Glad du likte boken. Den er jo mettet på informasjon, men umidelbart er jeg litt skeptisk til:

-veldig lite karbohydrater og veldig mye fett på the metabolic diet. Jeg skjønner poenget med dietten, men jeg vet ærlig talt ikke om dette er en optimal diett for de som trener endel.

-det er en viss spenning mellom teori (periodisering) og praksis (treningsprogrammene i hypertrofifasen).

Men for all del, jeg har stor tro på prinsippene de forfekter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!