Skrevet av Emne: Dietmar, oppskrytt ?  (Lest 19310 ganger)

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #15 : 05. oktober 2004, 12:24 »
Skal ikke uttale meg om resten av diskusjonen da jeg ikke har noe grunnlag for det, men 2500-3000 kcal er ikke spesielt mye. I hvertfall hvis du har en høy forbrenning, og ønsker å øke i kroppsvekt også.

Hvis du spiser "alt du orker", og 3000kcal er alt du greier å dytte i deg i løp av en dag bør du kanskje se litt på kostholdet ditt.

**Redigert**

Jan B kom meg i forkjøpet her  Smiley men mere sunt fett er en fin måte å øke kcal inntaket på.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #16 : 05. oktober 2004, 12:32 »
Må bare følge på her: 2500-3000 kcal??? Jeg er riktignok 10 kg tyngre enn deg, men jeg synest det var et helvete å spise under 3000 kcal før sommeren når jeg prøvde å gå ned noen kilo. (Legg merke til "prøvde"...) Kan ikke forstå at du ikke greier å spise mer, -legg inn mer sundt fett i kostholdet ditt, så kommer du lett opp i 4000-4500 kcal pr.dag. Jeg merket også STOR nedgang i styrken min når jeg var ned mot 2500 kcal pr dag. -Skal aldri gjenta seg! Du må spise mer, gutt!!!

 Spise Kokk Spise Kokk Spise
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #17 : 05. oktober 2004, 12:37 »
 Food Food Food

deretter:

 Markløft Knebøy

også:

 Food Drikke Food

også Drankere Huh

tilslutt:

 Gull
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget dvingen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #18 : 05. oktober 2004, 12:39 »
Jeg er 71 kg, og spiser nok minst 4000 kcal, og er egentlig stadig sulten... Høres ikke all verdens ut med 2500-3000, nei... Jeg trener også dietmar program, og er i uke 10 nå, og har tatt 2x2 reps med gammelt maksløft - 2,5 kg i mark, bøy, og snart benk... Har ikke noe å klage på, jeg. Men nå har jo ikke jeg samme treningsbakgrunn som deg. Jeg er en fersking Wink

truls

  • Gjest
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #19 : 05. oktober 2004, 13:00 »
har lagt om kostholdet, det er derfor jeg har klart å komme "så langt" opp.
Tidligere var målet å komme over 2000 kalorier pr dag. spiser nå nesten kun varm mat, klarer på det viset å spise mer. brødskiver gjør meg mett etter 1 brødskive og da er jeg mett i mange timer. Men skal prøve oljer med sunt fett, kan nok være en god ide, og kaloriinntaket må være høyt for styrkeutvikling det vet jeg.

Men det var nå Dietmar det handlet om da.. Ingen som er i nærheten av å kunne tenke seg å muligens være i nærheten av å kanskje muligens være noe som ligner på kritisk til  viderekomne programmet hans?

 Spise Spise Spise

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #20 : 05. oktober 2004, 13:04 »
Grunnen til at få er kritisk er rett og slett fordi det er bra treningsprogram.  Skal jeg komme med noe kritikk så er det at det er altfor lange treninger.  Noe som også 800,5 sier.  Grunnen er der også enkel, styrkeløft=trening med utstyr, vektløfting er uten.

Snakkes onsdag 800,5....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #21 : 05. oktober 2004, 13:34 »
Har hatt en annen her på forumet som har hatt ganske så dårlige erfaringer med dietmar viderekomne:  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=13629.0

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #22 : 05. oktober 2004, 14:50 »
Dietmars programmer passer best for dem som ønsker å bli sterkest mulig - og som har tålmodighet til å bli sterkest mulig. Med andre ord de som synes det er enda viktigere å bli så sterke som overhodet mulig enn å få uttelling fort. Ønsker du raske resultater uten å tenke på langsiktig formutvikling kan du sikkert like gjerne velge andre treningsopplegg. Jeg vil bli kjempesterk, og jeg har goooood tid, så for meg fungerer Dietmars programmer veldig godt. Forbedrer meg litt hvert eneste år. Har trent Dietmars programmer de siste 7 årene og er overbevist om at arbeidet de første av disse 7 årene påvirker fremgangen fremdeles.  Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

truls

  • Gjest
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #23 : 05. oktober 2004, 14:58 »
mamma: du insinuerer (riktig stavet mon tro..) ganske kraftig at jeg er en slags nybegynner som er ute etter en hemmelig superoppskrift for super resultat nå! med en gang! jeg er litt fornærmet nå..

Hadde jeg vært ute etter det så hadde jeg nok  Doktor litegrann, men jeg er ute etter akkurat som deg å ha litt fremgang hele tiden. Det er gøyere å perse med 2,5 kilo hvert år i 10 år enn 25 kilo første året for deretter å stagnere i 9 år..
Grunnen til at jeg nok kommer til å hoppe av Dietmar er ikke mangel på kjappe resultater, jeg hadde sågar tolerert en viss tilbakegang. Men å gå fra 90/4 til 80/4 på to måneder er mer enn jeg våger å satse videre på.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #24 : 05. oktober 2004, 15:18 »
mamma: du insinuerer (riktig stavet mon tro..) ganske kraftig at jeg er en slags nybegynner som er ute etter en hemmelig superoppskrift for super resultat nå! med en gang! jeg er litt fornærmet nå..

Hadde jeg vært ute etter det så hadde jeg nok  Doktor litegrann, men jeg er ute etter akkurat som deg å ha litt fremgang hele tiden. Det er gøyere å perse med 2,5 kilo hvert år i 10 år enn 25 kilo første året for deretter å stagnere i 9 år..
Grunnen til at jeg nok kommer til å hoppe av Dietmar er ikke mangel på kjappe resultater, jeg hadde sågar tolerert en viss tilbakegang. Men å gå fra 90/4 til 80/4 på to måneder er mer enn jeg våger å satse videre på.

Feilen ligg nok diverre meir hos deg enn hos Dietmar  Smiley
listefyll returns

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #25 : 05. oktober 2004, 15:26 »
mamma: du insinuerer (riktig stavet mon tro..) ganske kraftig at jeg er en slags nybegynner som er ute etter en hemmelig superoppskrift for super resultat nå! med en gang! jeg er litt fornærmet nå..

Hadde jeg vært ute etter det så hadde jeg nok  Doktor litegrann, men jeg er ute etter akkurat som deg å ha litt fremgang hele tiden. Det er gøyere å perse med 2,5 kilo hvert år i 10 år enn 25 kilo første året for deretter å stagnere i 9 år..
Grunnen til at jeg nok kommer til å hoppe av Dietmar er ikke mangel på kjappe resultater, jeg hadde sågar tolerert en viss tilbakegang. Men å gå fra 90/4 til 80/4 på to måneder er mer enn jeg våger å satse videre på.

Du sier du har god tid når det gjelder å øke i styrke, men når du går ned i styrke så har du det plutselig veldig travelt...

Det kan godt hende du bør gjøre justeringer i programmet basert på det du har trent før. Som det ble nevnt så kan du jo også spørre på NSF forumet der hvor de diskuterer Dietmar sine programmer. Som oftest så har de som begynner på slike programmer trent for lite før, og det kan derfor bli en for stor økning i volum på for kort tid, som kan føre til skader (som skjedde meg meg). For deg så kan det virke som om det motsatte er tilfelle. Du har trent like mange sett, men både flere reps og høyere intensitet. Derfor kan det hende programmet bør justeres.

Det har også blitt nevnt av flere at de hadde liten eller ingen fremgang det første året med "grunntreningen" i Dietmar programmer eller andre programmer med samme prinsipper. Etter denne perioden begynt de å få veldig bra fremgang.

Jeg tror det er feil å helt forkaste et opplegg etter kun 5 uker, selv om du har gått ned i styrke. Alle de som jeg har hørt fra som ikke er fornøyd med Dietmar sine programmer har maks prøvd de i 12 uker. Jeg mener det er for tidlig å konkludere med noe etter så kort tid.

Forøvrig så mener jeg at Dietmar sine programmer bygger på mange av prinsippene i vektløfting når det gjelder treningsplanlegging, men de er tilpasset styrkeløft.

Gloria in Excelsis Deo


truls

  • Gjest
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #26 : 05. oktober 2004, 15:31 »
Feil?  Huh   Huh

Er styrkeløfterne så såre og lite motakelig for en diskusjon om sitt ikon at de må angripe en potensiell kritiker? Jeg har ikke pratet om noens feil. Jeg prater om egnetheten til programmet, og resultater for ulike personer. Er vel sikkert min "feil" at kroppen min behøver tyngre trening på et vis men...

Det finnes et utall ulike metoder å trene på, og disse ulike metodene passer til et like stort antall ulike løftere med sin spesielle fysikk og egenskaper. Jeg mener at Dietmar sitt opplegg ikke passer meg, det er hverken den enes eller den andres feil..
Så denne ensidige positiviteten til Dietmars opplegg og at det hele tiden er utøverens "feil" om han ikke oppnår resultat er jeg sterkt uenig i.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #27 : 05. oktober 2004, 15:35 »
Var meint som ein spøk, var ikkje klar over at du var av den hårsåre typen.

Ber så mykje om orsaking for mitt overtramp  2thumbsup
listefyll returns

truls

  • Gjest
SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #28 : 05. oktober 2004, 15:37 »
 Grin

ikke hårsår, er ute etter litt het diskusjon og det får jeg..

Jan B: har det vel ikke plutselig travelt på det viset, men som jeg tidligere har nevnt så er min form meget forutsigbar med små variasjoner, når jeg da plutselig får en sånn "ekstrem" dip i form så blir jeg nervøs fordi jeg vet at for meg tar det meeget lang tid å komme tilbake. (53 ord på en setning der gitt Smiley )

Er nok enig i at det er en mulighet for at opplegget vil fungere bedre hvis jeg kjører det i lengre tid og stoler på det (etter å ha justert noe opp), men jeg tør ikke det tror jeg, vil ikke risikere at over et års trening går i vasken. Er ikke 19 lenger..

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dietmar, oppskrytt ?
« #29 : 05. oktober 2004, 15:43 »

Det finnes et utall ulike metoder å trene på, og disse ulike metodene passer til et like stort antall ulike løftere med sin spesielle fysikk og egenskaper. Jeg mener at Dietmar sitt opplegg ikke passer meg, det er hverken den enes eller den andres feil..

Ethvert treningsopplegg så selvfølgelig tilpasses utøveren når det gjelder spesielle forutsetninger, treningshistorikk etc etc.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!