Skrevet av Emne: Alkohol IGJEN  (Lest 15284 ganger)

Utlogget Anna86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Alkohol IGJEN
« : 16. oktober 2004, 02:53 »
"Forskning har vist at kaloriene fra alkohol har mindre evne til å gjøre deg fetere enn kalorier fra fett og karbohydrater, muligens pga økt kroppstemperatur. Hvorfor ølmage? Man får i seg økt mengde energi i tillegg til annen mat. Mindre testosteron vil redusere muskeltilvekst og forbrenning. Lavt testosteronnivå gir høyt andel kroppsfett. Dermed kan man bli fetere pga påvirkningen på hormonene og ikke pga økt energiinntak."

Så dersom man tar to glass vin en-to ganger i måneden, vil det ikke ha så mye å si for vekten? Jeg tenker nemlig ikke på musklene, men på fettet - spesielt magen! Bør en spise samme mengde eller mer/mindre de dagene man skal drikke?

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Alkohol IGJEN
« #1 : 16. oktober 2004, 10:39 »
har alltid tenkt at det ikke er alkoholen som gjør deg feit, men det er all den dritt maten du spiser mens du drikke! har hørt noe om at kroppe konsentrer seg om å forbrenne alkoholen, derfor blir den fete mate "liggende" sånn mat som: peanøtter, pølser, burgere, pizza etc! slik du eter på fylla

glede meg til i kveld  Drikke
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Alkohol IGJEN
« #2 : 16. oktober 2004, 11:31 »
"Forskning har vist at kaloriene fra alkohol har mindre evne til å gjøre deg fetere enn kalorier fra fett og karbohydrater, muligens pga økt kroppstemperatur. Hvorfor ølmage? Man får i seg økt mengde energi i tillegg til annen mat. Mindre testosteron vil redusere muskeltilvekst og forbrenning. Lavt testosteronnivå gir høyt andel kroppsfett. Dermed kan man bli fetere pga påvirkningen på hormonene og ikke pga økt energiinntak."

Så dersom man tar to glass vin en-to ganger i måneden, vil det ikke ha så mye å si for vekten? Jeg tenker nemlig ikke på musklene, men på fettet - spesielt magen! Bør en spise samme mengde eller mer/mindre de dagene man skal drikke?


Nei to glass vin et par ganger i måneden har ingenting å si for vekten Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget superback

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: Alkohol IGJEN
« #3 : 16. oktober 2004, 17:39 »
Alkohol (ØL spesielt) inneholder mye maltsukker.. som er masse usunt sukker.. Og hvis man får i seg mer energi enn man forbrenner så legger man på seg.. og da ØL spesielt inneholder mye maltsukker (disakkarid) .. =) Og da en fotballidiot sitter mye rolig i godstolen og drikker øl så legger han på seg.. og får den berømte Ølmagen..

Men hvis man f. eks man trener regelmessig gjør det ikke no om man tar seg en øl eller to til tippekampen.

(har om karbohydrater på skolen nå =)

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Alkohol IGJEN
« #4 : 16. oktober 2004, 18:05 »
Merker selv at øl går rett til fettlagring. Deffen forsvinner temmelig fort. Maltose har glykemisk index på 110. Høyest på skalaen. Skal du drikke alkohol er vin best og da rødvin, som også har noen gode helseeffekter. Blir ikke fett av noen glass med rødvin nå og da.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Alkohol IGJEN
« #5 : 16. oktober 2004, 21:58 »
Med tanke på hva som er best og verst for deffen, eller "den smale linjen" er vin ikke så ille. Likør er verstingen med tanke på kcal pr 100 gr., men de fleste drikker vel dette i mindre mengder enn øl. Har kamerater som fint kan drikke 5-8 liter øl på en kveld (og dette regelmessig), og det er klart at dette går utover posituren.

Vil bare presisere at dette gjelder mine mindre atletiske kamerater.  Grin

Utlogget sockets

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

SV: Alkohol IGJEN
« #6 : 17. oktober 2004, 18:12 »
Må da være lov å ta seg 12-18 øl anna hver helg, det er jo bare kos og har som oftest lite å si for posituren m.m. du skal stille i konkurranse:)

Utlogget CreatIoN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

SV: Alkohol IGJEN
« #7 : 17. oktober 2004, 18:57 »
Alkohol fører til dansing som fører til forbrenning Wink
Pain is temporary, glory is Eternal

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Alkohol IGJEN
« #8 : 18. oktober 2004, 21:30 »
Skulle akkurat til å nevne det samme. Når du er på fest er du langt mer aktiv enn du ellers er hverdagen. En vanlig jente forbrenner rundt 4-500kcal på en times aktiv dansing, da har du forbrent vel og godt 10 øl;)

Du har absolutt ingenting å bekymre deg over disse vinglassene dine Anna;) Hvis du er litt engstelig så legg det på spisedagen din, da kan du absolutt drikke de med god sammvittighet=)
Øl i seg selv er ikke fetende. Det er mengdene. 1dl øl inneholder 39kcal. Man kan selv ta matte'n.

Superback: Diasakkarider er sammensatt fruktose og glukose. Det er framstilt skjematisk som lenker bundet av to og to molekyler(?) sammen. Dette er vanlig rørsukker/farin.  Vi har i tillegg monosakkarider som er 1 molekyl og polysakkarider som vi helst skal spise. Dette er stivelse, fiber, karbs med lav GI med andre ord som kan danne LANGE lenker med disse molekylene.

Maltsukker er ikke mer usunt enn vanlig farin i dette tilfellet du da referer til. Brus er da minst like ille. men som tidligere nevnt. kroppen prøver å forbrenne alkoholen ut av kroppen, og da blir kebaben og pølsene liggende til morgen etterpå, og da er jo kroppen godt i gang med et nytt døgn, og denne maten vil ikke bli forbrent. Spesielt da du antakelig spiser dette rundt 1t før du legger deg. Det er mye kcalorier for en som skal sove;)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Alkohol IGJEN
« #9 : 19. oktober 2004, 20:30 »
hva med gutter da?  Tongue


mange av oss danser ikke akkuratt så veldig mye. blir ikke så mye dansing på de festene jeg er på. er tross alt bare 16år. hørt at det er lurt for treningen sin del å drikke en del vann før man legger seg, og med en gang man våkner.

er det forsvarlig dersom man ikke er så alvorlig i trening, som at man stiller i konkuranser og sånn, å drikke, gjerne hver helg?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
SV: Alkohol IGJEN
« #10 : 20. oktober 2004, 16:28 »
overdrevent alkohol inntak hjelper ikke musklene. Det er jo mye spekulasjoner til om dette har så mye å si, men mye hver helg kan nok gå løs på musklene. Du trenger ikke nødvendigvis å miste muskelmasse, men du skal ikke se bort i fra at du vokser langt mindre enn du ville gjort hvis du senket alkohol inntaket ditt.

Ja. Drikk masse vann.

Alkohol er vanndrivende og dette vil dra alt vannet ut av kroppen din, også fra musklene. Så for å beholde mest mulig av vannet i musklene, så drikk nevneverdig med vann. Det er jo en grunn til at folk vagler rundt med vannflasker hele dagen derpå;)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget eta_mer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

SV: Alkohol IGJEN
« #11 : 13. juni 2005, 21:58 »
men gutta, jeg tenkte meg en tur på Roskilde festivalen i år. 7 dager med fyll, hvor mye;
- muskelmasse
- styrke
vil jeg gå ned?

dersom jeg bare drikker øl, sett til at jeg drikker 12 pils om dagen.

hvor mye i fett vil jeg gå opp?

takker for alle svar.
benching 140 kg and rising..

Utlogget Even

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

  • Tough aint enough !
SV: Alkohol IGJEN
« #12 : 18. juni 2005, 11:06 »
men gutta, jeg tenkte meg en tur på Roskilde festivalen i år. 7 dager med fyll, hvor mye;
- muskelmasse
- styrke
vil jeg gå ned?

dersom jeg bare drikker øl, sett til at jeg drikker 12 pils om dagen.

hvor mye i fett vil jeg gå opp?

takker for alle svar.

Kan du ikke bare prøve å sørge for go og sunn mat da..
Er vel det eneste DU kan styre, så lar du kroppen gjøre resten av
jobben.. Det kan  være lurt å drikke litt vann hver gang du skal på wc`n å pisse.... Wink Bra mat gjør ALT lettere!!
Dont you evva evva fuck with Benny the cop!


Duke Nukem
It`s time to kick ass and chew bubblegum, and im ALL out of gum..
Damn! Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkohol IGJEN
« #13 : 18. juni 2005, 16:09 »
men gutta, jeg tenkte meg en tur på Roskilde festivalen i år. 7 dager med fyll, hvor mye;
- muskelmasse
- styrke
vil jeg gå ned?

dersom jeg bare drikker øl, sett til at jeg drikker 12 pils om dagen.

hvor mye i fett vil jeg gå opp?

takker for alle svar.

Ikke tenk på det. Trene kan du gjøre hele livet. Jeg ville ikke spist masse junk-food i tillegg til all pilsen. Da risikerer du å legge på deg en del.  Prøv å holde et greit kosthold den korte perioden, så går det nok bra. Og skulle du gå opp i vekt, kjører du bare litt ekstra kardio den påfølgende uka Smiley

Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Jo1

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

SV: Alkohol IGJEN
« #14 : 18. juni 2005, 16:49 »
Skulle akkurat til å nevne det samme. Når du er på fest er du langt mer aktiv enn du ellers er hverdagen. En vanlig jente forbrenner rundt 4-500kcal på en times aktiv dansing, da har du forbrent vel og godt 10 øl;)

10øl?

3,3dl * 47kcal * 10øl = ca 1550kcal.......

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!