Skrevet av Emne: Hvordan trene maksimalt ???  (Lest 1253 ganger)

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
Hvordan trene maksimalt ???
« : 25. oktober 2004, 08:50 »
Hvordan mye kan man trene?
Jeg vil gjerne trene så mye som mulig, selvsagt uten å bli overtrene. Har hørt at det ikke er noe særlig artig og jeg vil ikke prøve å presse meg til det punktet, bare for å finne ut når jeg nådde det...

Er restitusjonstiden alene det som avgjør hvor mye man kan trene, eller er det sentralnervesystemet som avgjør? Hvordan kan man evt. beregne/anslå restitusjonstid osv. ?

Vet det ble mye spørmål her...  Help

I dag trener jeg 4-splitt og trener hver muskelgruppe 1 gang i uken. Vurdere en 5-splitt, men da vil det bli 1 moderat og 1 tung økt på en del muskelgrupper.
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hvordan trene maksimalt ???
« #1 : 25. oktober 2004, 08:53 »
Musklene i seg selv er restituert etter 36-48 timer. Men dersom du trener tungt, kanskje med bruk av failure, er det nervesystemet som trenger tid for å komme seg. Dette selvfølgelig kombinert med at kroppen i seg selv blir sliten. Dette er høyt individuelt og du må prøve deg frem. Noen tåler veldig mye trening, mens andre blir uforholdsmessig fort overtrent - skjønt at jeg er av den mening at det er mange som mener de er overtrent men absolutt ikke er det. Men det er en annen historie. Men altså ingen reel fasit her bortsett fra faktumet at restitusjonstiden på musklene er 36-48 timer.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: Hvordan trene maksimalt ???
« #2 : 25. oktober 2004, 09:07 »
Ok... Det stemmer nok det med restitusjonstiden. Kjenner som oftest at jeg er litt stiv/ sår i muskulaturen 2 dager etter trening, men er bra igjen dagen etter. Trener til failure på de fleste øvelsene i det siste settet. Trener hver muskelgruppe med min. 3 øvelser og  3set x 6-12rep. Mulig det virker mye, men trener som sagt hver muskel KUN 1 gang i uken.

Så hvis jeg vil trene oftere, kan jeg la være å trene til failure for da å skåne sentralnervesystemet?

Påvirker cardiotrening SNS på samme måte som styrketrening?
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hvordan trene maksimalt ???
« #3 : 25. oktober 2004, 09:12 »
Så hvis jeg vil trene oftere, kan jeg la være å trene til failure for da å skåne sentralnervesystemet?


Jepp !!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: Hvordan trene maksimalt ???
« #4 : 25. oktober 2004, 09:19 »
Om du vil bygge muskelmasse effektivt, er restitusjon og mye mat like så viktig som trening. Bare for å ha sagt det.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: Hvordan trene maksimalt ???
« #5 : 26. oktober 2004, 09:25 »
Om du vil bygge muskelmasse effektivt, er restitusjon og mye mat like så viktig som trening. Bare for å ha sagt det.

Tror jeg begynner å få litt mer forståelse for dette nå.
Dette med matinntaket sliter jeg litt med. Er redd for å spise for mye. Har vært overvektig og har lett å for å legge på meg fettmasse (muskelmasse også virker det som).
Har økt 11kg på 5mnd med hard trening (4-5 dager i uken, lite cardio) og da på en diet hvor jeg spiser hver 2.time (2500-3000kcal pr dag). Spiser jeg mindre får jeg enorm appetitt, og dette er vel tegn på at man får for lite næring??? Food

I følge en del kcal-beregningsprogrammer på nettet bør jeg ligge på et kaloriinntak på ca. 3200kcal pr dag. Synes det virker mye!?!? Det bør jo være unødvendig å planlegge inntak av for mye kalorier, for så å trene cardio for å brenne det vekk igjen?
Jeg vil heller bruke energien på vekttrening, for det er muskelmasse jeg vil bygge...

23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!