Skrevet av Emne: "X-rep" trening  (Lest 6912 ganger)

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: "X-rep" trening
« #15 : 24. oktober 2004, 15:04 »
En av dine bedre postinger UAC  2thumbsup KISS all the way!
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: "X-rep" trening
« #16 : 25. oktober 2004, 01:04 »


Jeg er delvis enig og uenig med deg her. Jeg kjørte HST/RyP i 8-9 måneder med veldig god fremgang. Men bytter nå over til DC. Og ikke fordi det er noen vind, var vel heller en av de første her inne som startet med det; men uansett. Det jeg mener er hovedproblemet til RyP er at det blir monotont. Det er ikke noe problem å øke i masse med det treningsopplegget. Man øker bra også !!! Men samme økt 3 ganger i uka i 9 måneder - det blir litt for kjedelig i lengden. I hvert fall etter min smak. Et annet problem er også at det etterhvert blir tungt med RyP (dette er jo individuelt etter hvor tungt man løfter) noe som tvinger en til å splitte øktene i to. Da som en 2 splitt med 6 økter i uka enten 6 dager, eller 2 økter for dagen 3 dager i uka. Jeg er en av de som tåler mye trening ofte ,heldig med genetikken slikt sett, og jeg trente derfor 6 dager i uka siste 10-12 ukene med RyP. Og selv for meg så ble dette drøyt. Man ligger hele tiden å vipper over til å bli overtrent. Utrolig vanskelig å balansere om man ikke kjenner sin egen kropp MEGET godt. Noe jeg gjør heldigvis og kom meg gjennom det hele.

Men som sagt, det monotone er nok det største problemet. Man kan selvfølgelig bytte øvelser her og, men selv 3 like økter i uka i minst 6 uker - det må man bare ha et avbrekk fra. Tross alt, den viktigste bidragsyter til videre vekst er motivasjon!

Jeg startet nå med DC med "the real thing" ganske så snart. Da med alt skreddersydd til meg, skikkelig DC-kost - noe svært få, om noen i det hele tatt, her inne kjører. Og det skal bli spennende å se hva jeg får ut av det. Men det som fasiserer meg mest med DC, og Dante personlig, er at han på mange måter drar ting litt tilbake i tid også. Back-to-basics. Ikke noe tull. Ikke noe overanalysering. Men rett å slett å komme seg avgårde, trene og bli sterke og større. Og dette med at man skal slå loggboken - det er faktisk en genial måte å motivere på. I hvert fall for slike som meg som liker å konkurere i hva det måtte være for noe. Alt er en kamp!! I tillegg roterer man øvelsene på en fornuftig måte slik at samme økt kommer igjen hver 3 uke. Motivasjonsmessig mye mye bedre etter min mening.

Min tese er i hvert fall at DC vil "overleve" mye lenger, siden jeg tror det vil være vanskeligere å bli lei. Grunnprinsippene i treningen er enkle - men selvfølgelig finnes det jo ekstrem stretching osv osv... som ikke alle benytter seg av. Ikke det at jeg på noen måte tror HST vil avgå med døden snarlig, prinisippene der er også fantastisk bra alle sammen. Men må man bruke de på en eller annen måte. For tross alt, ta en titt på folka der du trener og se hvor mange som har god fremgang år etter år etter år. Eller for den sakens skyld; stikk innom SATS å se på folka der og ta en ny tur etter 2 år. Regner med du skjønner hvor jeg vil... Wink

Som sagt, tren progresivt, bruk baseøvelser, ta pauser fra tid til annen og spis MYE mat. De 4 enkle reglene vil jeg mange utrolig mye bedre fremgang i stedet for å bekymre seg over om hvorden vinklene mellom føttene skal være under bicepscurl for å treffe ytre hodet litt bedre. Eller om det lønner seg å lukke øya eller ikke under benkpress. Nøyaktig når skal man drikke en shake etter trening ? Hvorfor bry seg med alt dette ?? Back-to-basics !!! Ting er ikke så vanskelig egentlig. Og hvorvidt man kaller opplegget for Doggcrap, HST, German volume-training eller hva det heter alt sammen - de få reglene jeg satte opp - følg de og mange vil sette fart i skrotten sin igjen.

Etter å ha lest MYE Doggcrap den siste tiden, er mitt lille favorittsitat fra mannen selv ganske så enkelt :
STOP OVERANALYING !

Fint innlegg UAC  Smiley er enig i at man ikke bør overanalysere og fokusere på uvesentlige detaljer, går fort ut over basicen og helheten da.

Du gir imidlertid i ditt innlegg ikke svar på hvorfor (eller hvordan) DC-trening har unike fordeler framfor andre proklamerte treningssystemer - det vil si, du sammenligner jo DC med RyP og peker på at RyP i lengden kan bli monotont (noe jeg for øvrig er helt enig i, ikke minst på grunn av øvelsesutvalget), og at dette kan gå ut over motivasjonen. Nå finnes det jo mange treningsprogrammer (inkl. tradisjonell splitt-trening) som er betraktelig mindre monotone enn RyP! Jeg mener at de aller fleste vil stagnere over tid hvis de kun holder seg til det samme programmet. Du hadde angivelig bra framgang på RyP (men du aner ikke hvordan det hadde gått hvis du hadde fortsatt Wink ), men nå går du over til DC, hvilket i seg selv vil forklare framgangen du vil få i starten der; vær imidlertid forberedt på at det stopper opp etter hvert (vil DC da skylde på kostholdet?!?!). (I motsatt fall - prove me wrong - med bilder  Smiley ).

Begynte selv å trene heller sporadisk og umotivert, bygde så mine første muskler med 4-splitt (framgang i starten, stoppet fort opp), trente så HIT i et år (mitt livs framgang - "detta var tingen!!" - men stoppet så opp), gikk over til HST (brukbar framgang, stoppet så opp), deretter til en egenkomponert "styrkeløft-2-splitt" (ny framgang, stoppet fort opp), trener nå en VIFT-variant (ny kjempeframgang, men er forberedt på at det stopper opp etter hvert, OG DA ER JEG KLAR FOR ET NYTT PROGRAM!!!) Er åpen for å prøve ut DC-trening i nærmeste framtid også (synes det virker artig), og siden jeg aldri hopper av et program jeg har bra framgang med (hvorfor skulle jeg det, hehe?), vil jeg FORTSETTE OG FORTSETTE OG FORTSETTE med DC hvis det er noe i nærheten så bra som DC vil ha det til!!

Dine fire enkle regler for effektiv trening (progresjon, mye basisøvelser, timede pauser fra trening og "mye mat") er ikke på noen måte unike for DC; alle effektive treningsprogrammer - fra HIT via DC til 6-splitt - er basert på de samme prinsippene. ALWAYS stick to the basics!! Imidlertid mener jeg prinsippet om VARIASJON må føyes til denne listen - også variasjon av systemet for progresjon, dvs. variasjon av treningsprogrammene: Lavvolumperioder bør følges av høyvolumperioder, perioder med høy intensitet bør følges av roligere perioder, lavreptrening med høyreptrening, etc. etc. DC-trening er (så langt jeg har forstått), akkurat som HIT, et høyintensitets/høyrep/lav-volum-system, bånn gass hele tiden ("Alt er en kamp!!" som du selv skriver), og slike programmer mener jeg for de fleste vil føre til CNS-burnout/overtreningssyndrom/stagnasjon i lengden, dersom de ikke avløses av betraktelig roligere perioder. (Igjen, gjelder alle "DC-disipler": Prove me wrong!! Med bilder og/eller forskning, ikke med ord! Ord kan pynte på selv den mest skakkjørte Lada, vel og merke overfor de som aldri har sett bilen...)

For å avslutte: Det har opp gjennom tidene blitt "hypet" mange "vidunderprogrammer" som hevder å være andre systemer overlegne og/eller føre til "optimal muskelvekst" (smak litt på det ordet...) Joda, de fleste av disse programmene har en bra kjerne/grunnmur i seg basert på de ovenfor nevnte grunnprinsipper, men ingen har så langt vist seg å holde noe som helst av det de lover OVER TID! Jeg tror DC er nok en slik "hype" - fornuftig og bra, javel,  - men uten ytterligere variasjon blir det stopp! Hvis det jeg skriver etter hvert viser seg IKKE å være riktig, ja da har vi det første "vidundersystemet", og da vil DC spre om seg og danne malen for ALL trening. Jeg tror ikke det vil skje.

For min egen del gir variasjon i seg selv motivasjon!!  Smiley

ALWAYS stick to the basics!!!

 Knebøy  Markløft  Food  Food  Gull


H

Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #17 : 25. oktober 2004, 02:34 »
Mange interessante synspunkter her HITman. Jeg er som du vet en svoren DC-tilhenger, og jeg er ikke så  sikker på at du har satt til fulle inn i hva hans system går ut, selv om du helt sikkert vet mye. Nok om det.

Skjønner ikke hvorfor  så mange hele tiden maser om bevis i form av forskning. Forskning kan utføres på nært sagt alt, og meget ofte med det resultat som forskerne på forhånd hadde ønsket å finne ut om var slik de trodde. Pussig nok fungerer noen ganger ting bra, selv om forskningen sier noe annet, og omvendt.

Nei, jeg vil heller si at det er ERFARINGENE til "reelle utøvere" og som du sier RESULTATENE som blir tellende når man skal si noe om hvor bra noe er. DC-trening har nå siden den spede begynnelse for ca 4 år tatt helt av, noe som i seg selv er ganske utrolig ettersom det ble lansert gjennom en tråd på et forum av en kar som kalte seg noe så snodig som Doggcrapp. Hvorfor? Hva er det som gjør at dette har overlevd og blitt så populært? Jeg tror at ingen i dag ville ha hørt et eneste ord om DC-trening eller Doggcrapp, hvis systemet faktisk ikke var noe særlig tess. Doggcrapp utviklet dette programmet for personlig bruk for over 15 år siden, og bestemte seg en vakker dag for å publisere sin filosofi for å hjelpe andre som slet med framgang. Dermed hadde han det gående for alvor, som du sikkert vet. Det er skrevet tusenvis av innlegg om dette, noe jeg ikke tror ville ha skjedd om han ikke visste hva han hadde snakket om. Han gjorde/gjør ikke dette for å tjene penger, selv om han tar betaling hos noen få viderekomne og/eller topp-utøvere for å være deres personlige trener. Folk som hadde trent i mange år, men som hadde stagnert på et platå og ikke kom seg videre ved egen hjelp. Men det problemet løste DC raskt for dem....

Det faktum at han faktisk er tilstede til enhver tid og svarer villig vekk på henvendelser fra folk han ikke engang kjenner, er for meg et bevis på en tvers igjennom ærlig og redelig kar som bare har gode hensikter og som faktisk ønsker å hjelp folk. Så godt som all info legger han ut helt gratis for alle å lese.

Du sier at mangel på variasjon vil føre til at også DC-trening kommer til et punkt hvor man ikke lenger kan få framgang. Dette har DC faktisk tenkt på allerede da han lagde programmet, nemlig ved å innføre et system som krever at du hele tiden må rotere mellom flere utvalgte øvelser. Feiler du med å øke i en øvelse mer enn 1 gang, javel, da ryker den øvelsen ut og du må erstatte den med en annen lignende øvelse. Genialt! Dessuten har han tatt i bruk et prinsipp som han kaller "Cruising", hvor man etter et visst antall uker med progresiv hard trening, tar en-to uker med lett og alternativ trening for å la kroppen hente seg inn igjen, og være klar for en ny "blast". Da kan man legge inn andre øvelser hvis man vil, og dermed også få mindre ensformig trening.

Du påstår videre at DC-trening i lengden vil føre til overbelastning av CNS og overtrening. Det er som er så fint med dette systemet og som DC også har tenkt på, er å lage et system som gjør at du nettopp skal unngå dette! Lavt volum og frekvens, men 1 sett "ballz to da wallz" give it all- trening. Ferdig.....

Selvfølgelig er dette individuelt, og man må selv finne ut hvilken evne man har til restitusjon. Noen takler 1 Restpause sett, andre 2, noen 2 + static holds, mens noen kun takler straighte sett. For den ekstreme hardgainer, har han også laget en variant hvor man kan kjøre en 3 splitt, og dermed få en egen bendag.

Denne formen for trening ER i ferd med å sette en standard /mal for trening (hvis man skal tolke responsen på de ulike forumene riktig, og det faktum at andre kjente trenere nå ser på DC som en " trussel" for egen business og rykte).

På forumet intensemuscle.com offentliggjør DC stadig bilder av egne klienter, og jeg kan love deg at det ikke er snakk om små framganger. Det samme gjelder andre som også har fulgt hans prinsipper. Jeg har sett mange bilder som viser fenomenale resultater fra denne typen trening. Men som DC sier: for å kunne si at du trener DC skal alle prinsippene slik han har beskrevet dem følges til punkt og prikke, ellers kan du ikke kalle det for DC- trening. Da blir det kun et modifisert-hybrid system.  8)
Treningsloggen min finner du her

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: "X-rep" trening
« #18 : 25. oktober 2004, 10:27 »
For å sitere In-Human på Intensemuscle.com forumet:

"This program is for advanced trainees who have come to a point of being stagnate and needing some help moving up to that next level of muscle or class what ever it may be.

This program is not for the masses, it is very intense, the toughest program I have ever used, but with the most gains in the shortest amount of time..."

Syntes dette var ganske bra sagt. DC-trening er ikke beregnet for nybegynnere men for folk som har trend en stund og stangert.



Måtte bare poste det bildet der  Wink
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "X-rep" trening
« #19 : 25. oktober 2004, 10:55 »
.... forventet respons er rare greier...
I de årene jeg har løftet, har volum- og styrke-økninger kommet litt i rykk og napp. Ofte har jeg ikke selv sett at jeg har vokst, eller breiet meg ut, men når tanter gisper når jeg kommer inn i stua etter seks måneders fravær... da skjønner man at man har vokst.
(Og nå snakker jeg ikke om Falsk beskjedenhet.. men faktisk slik at jeg ikke SER at jeg er forandret)

Så kanskje jeg nå forventet å få styrkeøkninger med DC, eller "så for meg" volumforandringer... Kanskje tilogmed jeg begynte DC rett før kroppen min likevel hadde tenkt å komme med et nytt hopp i styrke/Volum?

I alle tilfelle, i mitt tilfelle var ekstremkostholdet påplass i utgangsounktet, da jeg er avhengig av 4 shakes, oljer, Vit/Mins og Crea/Glut, for å holde meg opunder 100 kilo... Men etter kun kort tid med DC kan jeg si så mye som at Kroppen responderer godt på det nye Trøkket!

ÅrsGamle perser på typiske kjellerøvelser som chins og pushups er sprengt iløpet av en måned... Maten går lettere ned.. Jevnere søvn og jevnere grad av treningsverk.. (Nå er jeg i en stabil tilstand av vondt hele tiden!? )  Wink

I lost my point here, in all my egosentricity....

Shut up and eat something, mates!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: "X-rep" trening
« #20 : 25. oktober 2004, 11:28 »
Må si at dette var en usedvanlig interessant tråd, var veldig givende å lese innleggene her!

I utgangspunktet liknet min "gut-reaction" vdr. DC litt på HITman sin, i den forstand at jeg tror det blir nødvendig for endel med roligere perioder i DC-trening, kanskje mer enn 2 ukers cruising også.

Likevel er jeg etterhvert blitt imponert over strukturen i DC-treninga -tillat meg å komme med noen subjektive synspunkt her; volumet er så lite at jeg tror få blir "overtrent", frekvensen er høyere enn i "HIT", øvingsutvalget er mye mer variert enn i HST, treninga er variert og skjerper fokuset osv.

Derfor har jeg valgt å forsøke dette programmet nå. Er spent på om "naturals" vil ha utbytte av dette programmet over tid sammenliknet med andre program. Må i hvertfall si at jeg har en litt "back to basics" følelse med DC. Jeg ser ikke bort fra at selve treningsmetodikken vil bli stående som en virkelig forbedring av eksisterende opplegg (igjen har dere alle rett i at det er klare fellesnevnere mellom flere treningssystem, og hva vi kaller opplegget er kanskje ikke det viktigste).

Også veldig enig med de som påpeker at dette ikke er trening for nybegynnere. Tror personlig at de som ikke har trent en stund ikke vil få full effekt av denne type trening, fordi de ikke har god nok effektivitet i løftinga til å få max utbytte av 1-2 sett per muskelgruppe.
Men som sagt; støtter de som hevder at dette kan være flott trening for viderekomne, kanskje spesielt som en bevisst strategi for å bryte platåer.

Derfor blir det spennende å følge dere framover.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "X-rep" trening
« #21 : 25. oktober 2004, 12:02 »
Det er egentlig ikke nødvendig med så lange inngående innlegg. "Knebøy og h-melk" holder lenge...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "X-rep" trening
« #22 : 25. oktober 2004, 12:03 »
Det er egentlig ikke nødvendig med så lange inngående innlegg. "Knebøy og h-melk" holder lenge...

*Tar selvkritikk...Glizer.. Gir Honnør*

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: "X-rep" trening
« #23 : 25. oktober 2004, 12:11 »
Det er egentlig ikke nødvendig med så lange inngående innlegg. "Knebøy og h-melk" holder lenge...


(rødmer lett mens jeg slenger innpå en kyllingvinge til), enig-men synes jeg er på bedringens vei nå, tilbake til "løft og et" som det eneste argumentet mitt.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: "X-rep" trening
« #24 : 25. oktober 2004, 12:19 »


(rødmer lett mens jeg slenger innpå en kyllingvinge til), enig-men synes jeg er på bedringens vei nå, tilbake til "løft og et" som det eneste argumentet mitt.

Hehe, jeg synes dere skriver veldig interessante innlegg, og det er bare bra at de er lange og utdypende. Fortsett med det.

"Periodisert knebøy og h-melk" er kanskje enda bedre.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "X-rep" trening
« #25 : 25. oktober 2004, 14:01 »
Synes også det var mange og gode innlegg fra begge parter her nå! Selv har jeg tro på dette DC-greiene, men er svært enig i Hitman sine betraktninger lell.

DC er uansett ikke noe for meg - til det er tiden min, og ikke minst hjernekapasiteten, for begrenset..... Gidder liksom ikke gå rundt og tenke på hvilke øvelser, antall kilo og reps jeg må få opp på neste trening for å slippe å bytte om på mitt kjente og kjære program.......
Så jeg sliter meg fortsatt gjenom mine tradisjonelle 3-, 4- og 5-splitter og propper i meg proteiner - så får heller fremgangen være litt mer moderat. Er så gammal lell - så dette betyr jo ikke allverden lenger...  buttrock

Når det gjelder variasjon, restitusjon, progresjon mm så er jo dette faktorer som er bygd inn i de fleste systemer - så også i mitt tradisjonelle vanlige splittsystem. For min og veldig mange andre sin del har jo dette funket helt fortreffelig - i allefall til hobbybruk........

Som DC m.fl. er min treningsfilosofi hovedsaklig - K.I.S.S - da er det i allefall litt enklere å bare slenge innom treninga....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #26 : 25. oktober 2004, 14:02 »
Til 25årstrening: Ca 80% av Doggcrapps klienter er naturlige byggere... det lover jo godt for ditt forsøk.  Lykke til da, stå på! Regner med at du holder oss oppdaterte underveis eller?  2thumbsup
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: "X-rep" trening
« #27 : 25. oktober 2004, 15:33 »
Synes også det var mange og gode innlegg fra begge parter her nå! Selv har jeg tro på dette DC-greiene, men er svært enig i Hitman sine betraktninger lell.

DC er uansett ikke noe for meg - til det er tiden min, og ikke minst hjernekapasiteten, for begrenset..... Gidder liksom ikke gå rundt og tenke på hvilke øvelser, antall kilo og reps jeg må få opp på neste trening for å slippe å bytte om på mitt kjente og kjære program.......
Så jeg sliter meg fortsatt gjenom mine tradisjonelle 3-, 4- og 5-splitter og propper i meg proteiner - så får heller fremgangen være litt mer moderat. Er så gammal lell - så dette betyr jo ikke allverden lenger...  buttrock

Når det gjelder variasjon, restitusjon, progresjon mm så er jo dette faktorer som er bygd inn i de fleste systemer - så også i mitt tradisjonelle vanlige splittsystem. For min og veldig mange andre sin del har jo dette funket helt fortreffelig - i allefall til hobbybruk........

Som DC m.fl. er min treningsfilosofi hovedsaklig - K.I.S.S - da er det i allefall litt enklere å bare slenge innom treninga....

Kjære Tricepsman! Har du ikke hørt at forandring fryder? Dette opplegget er slettes ikke noe ork (bortsett fra at det er hardt), det hele er så enkelt så enkelt skjønner du. Du trenger jo ikke å gå å "tenke" så fryktelig, så ikke vær redd for hjernecellene dine. LOL. Det eneste du trenger å gjøre er å skrive opp hva du tar hver gang, og dermed raskt vite hva du skal matche på neste rotasjon med samme øvelsen. Jeg også tenkte litt på samme måten som du før, men når programmet først var i boks og jeg hadde hatt med loggen noen ganger på treninga, ja så oppdaget jeg at dette var jo bare moro og ikke no problem å holde styr på!

Å du forresten! Dette blir du jo aldri for gammel til, dette opplegget gjør jo faktisk bare treningene kortere, så det er jo midt i blinken hvis du har dårlig tid som du sier. For ikke å snakke om hvor motiverende det er! Har aldri opplevd slik motivasjon før, og jeg kan nesten ikke vente til jeg skal på trening for hver gang.

Så dette er min utfordring til deg kjære Tricepsman, prøv det og du vil skjønne hva jeg snakker om....  Smiley
Treningsloggen min finner du her

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "X-rep" trening
« #28 : 25. oktober 2004, 16:30 »


Kjære Tricepsman! Har du ikke hørt at forandring fryder? Dette opplegget er slettes ikke noe ork (bortsett fra at det er hardt), det hele er så enkelt så enkelt skjønner du. Du trenger jo ikke å gå å "tenke" så fryktelig, så ikke vær redd for hjernecellene dine. LOL. Det eneste du trenger å gjøre er å skrive opp hva du tar hver gang, og dermed raskt vite hva du skal matche på neste rotasjon med samme øvelsen. Jeg også tenkte litt på samme måten som du før, men når programmet først var i boks og jeg hadde hatt med loggen noen ganger på treninga, ja så oppdaget jeg at dette var jo bare moro og ikke no problem å holde styr på!

Å du forresten! Dette blir du jo aldri for gammel til, dette opplegget gjør jo faktisk bare treningene kortere, så det er jo midt i blinken hvis du har dårlig tid som du sier. For ikke å snakke om hvor motiverende det er! Har aldri opplevd slik motivasjon før, og jeg kan nesten ikke vente til jeg skal på trening for hver gang.

Så dette er min utfordring til deg kjære Tricepsman, prøv det og du vil skjønne hva jeg snakker om....  Smiley

Problemet er at jeg har prøvd det serru....... og det eeeeeer kjedelig å styre med treningslogger!!!  Kanskje du skal prøve det litt lengre så skjønner du hva jeg mener........  Wink

Neida - smaken er som baken, og selv om DC ikke er noe for meg så mener jeg virkelig at det virker som et fornuftig opplegg (på lik linje med en rekke andre opplegg seff).
 
Det der med å synes at det er motiverende er nok også avhengig av hvilken type trening en selv foretrekker. Jeg synes det er greit med litt RP-sett innimellom, men som hovedbasis for treninga mi ville jeg ikke hatt det. Dessuten liker jeg "følelsen" jeg får av flere tradisjonelle sett. Smaken er som sagt som baken.

Funker det for deg, og du synes det er en givende måte å trene på, så er det jo ikke noe som er bedre enn det!!  headbang


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "X-rep" trening
« #29 : 25. oktober 2004, 16:32 »
Ca 80% av Doggcrapps klienter er naturlige byggere... det lover jo godt for ditt forsøk.  Lykke til da, stå på!

Er jo ikke den oppfatningen en får på en del av trådene hans der han anbefaler diverse dop-regimer dah...... men sikkert riktig lell.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!