Skrevet av Emne: Knebøy og jogging  (Lest 7257 ganger)

Utlogget Jean

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Knebøy og jogging
« : 09. mars 2003, 21:28 »
Noen som har synspunkter/erfaring med jogging i forhold til knebøy-trening? Ønsker å starte med litt jogging/løping(intervall), men vil ikke at knebøyen skal bli helt ødelagt pga det. Har hørt at det kan ha negativ innvirkning.

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Re:Knebøy og jogging
« #1 : 09. mars 2003, 23:13 »
Ville satset på harde intervalltrening. Jeg blir bare sterkere i beina av å kjøre et min spurt - 45 sek gange i oppover bakke. Du forbrenner fett, trene kondis og blir mer sliten av hard intervalltrening kontra jogge i f eks en time rolig.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:Knebøy og jogging
« #2 : 10. mars 2003, 17:12 »

Høres fornuftig ut , kjør interval.

For guds skyld, ikke løp ofte og langt, det er en "dødare" for all knebøyform!
Snakker av erfaring,   for 100 år siden, da jeg var i forsvaret, hadde jeg 210 som pers, og pressa så vidt opp 180 etter rekruttskolen...   Angry
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Knebøy og jogging
« #3 : 13. mars 2003, 14:32 »
Jeg har lest at det lureste er å jogge samme dag som du trener beina.
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Knebøy og jogging
« #4 : 13. mars 2003, 17:03 »
Gjelder dette all form for kardio trening? Jeg skal trene bøy i morgen, og tenkte å kjøre kardio idag (sykle i 40-50 min) er dette dumt? Har gjort det før, og har kjent litt ringere form i bena dagen etterpå... hrmf  Sad  Jeg orker ikke spurt.. skal jeg droppe kardioen alltogether, og ta det imorgen heller - når jeg alikevel har trent beina?  Smiley

-noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

Re:Knebøy og jogging
« #5 : 13. mars 2003, 17:18 »
Er det noe særlig å jogge et en tung knebøysøkt da? Husker jeg spilte badminton rett etter etter bentrening og det gikk jo helt elendig. bare skalv i beina og var klart mindre bevegelig.

Tror nok og har hørt at det beste er ta cardiotreningen flere timer vekk fra styrketreningen eller aller helst på en egen dag. Men det spørs jo hvor sliten en er etter en knebøysøkta da. En må nesten bare prøve det  Smiley

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Knebøy og jogging
« #6 : 14. mars 2003, 10:21 »
Er det ikke slik at å jogge etter en knebøy økt er 2skritt frem og et tilbake? det har jeg hørt. og jeg mener det stemmer.

men det er vannvittig digg å få ut melkesyra og all den dritten du har samla i beina ved å gå litt, etter knebøy akta, samt dagen etter..
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:Knebøy og jogging
« #7 : 14. mars 2003, 10:52 »

Jogge langt og lenge er ingen særlig gunstig sak hvis man har lyst til å bli sterkere f.eks. i bøy.  Må dere løpe da???  Regner med at det er bygging dere trener for!!??

Trener du kardio så holder det med spurt og pause i ca. 14-20 min for å få igang forbrenninga.  Event. sykkel, det er bedre en den hærsens løpinga!  Blir bare skader og forbrent muskelmasse av det! Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Knebøy og jogging
« #8 : 15. mars 2003, 10:23 »
Noen som har synspunkter/erfaring med jogging i forhold til knebøy-trening? Ønsker å starte med litt jogging/løping(intervall), men vil ikke at knebøyen skal bli helt ødelagt pga det. Har hørt at det kan ha negativ innvirkning.

Start for all del ikke treninga med intervall....utsett dette til etter treninga. Pleier å kjøre 12 min intervall etter knebøytreninga. Det er tross alt bedre å jogge etter treninga enn dagen etter, husk beina må få tid og hente seg inn igjen hvis du vil ha muskler Smiley

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Knebøy og jogging
« #9 : 15. mars 2003, 13:06 »
La oss si at du trener knebøy 2 dager i uka, og jogger 2 andre, så blir dette for mye for de stakkars beina. Da er det bedre å ta joggingen og bøyen samme dager slik at beina får tatt seg inn de andre dagene.  Har som nevnt også lest at det skal vere "best" for musklene å ta det samme dagen. Tror det var muscle media eller et annet blad det stod...
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Re:Knebøy og jogging
« #10 : 16. mars 2003, 01:26 »
Skal du bli sterk må du drite i alt som har med kardio å gjøre.

Under rekruttskolen mistet jeg 25 kg i knebøy, 15 kg i mark og 5 kg i benk. Det er 45 kg sammenlagt på 5 uker det (så ble jeg overført til en avdeling det gikk an å trene i).

Dersom du bare skal bli "sterk" kan du trene kardio, men dersom du trener for å briefe kan du like så godt bare trene benk og vise deg frem på stranda. Skal du bli så sterk du overhodet kan få blitt bør du kutte ut all trening som ikke gjør deg sterkere (min personlige mening).

Fakta: Kardio gir deg LANGE muskelfibre, som styrkeløfter\strongman\vektløfter vil du ha KORTE muskelfibre. Du kan ikke ha begge deler samtidig.

Spasertur eller korte sprintintervaller er det eneste jeg kan anbefale. Jeg ville nå mye heller ha gjort som Louie Simmons og gutta som kjører 10-12 sett med 50% av max i knebøy og trener EKSPLOSIVE knebøy i steden for sprint. Skal du ha six-pack og store muskler samtidig må du enten ha mye medfødt (six-packen) eller bli body builder.

Det er min mening, og den står jeg ved (i hvert fall til noen kan motbevise det *lol*)




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!