Skrevet av Emne: Normal vekt , men tynn ?  (Lest 2331 ganger)

Utlogget Fenix

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Normal vekt , men tynn ?
« : 11. mars 2003, 01:08 »
Bare lurer på om flere "sliter" med dette , jeg veier 74 kg og det er helt normal vekt for en som er 183 cm høy. Tok en test på kostholdsguiden.no og min "BMI" er 22 som er normalt. Men det  merkelige er at jeg har en skikkelig tynn rygg og tynne armer\håndledd og det ser ikke normalt ut. Og dette irriterer meg veldig og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg spise mer ? Blir dette å forsvinne når jeg trener ?

Flere som har d slik Tongue (neppe)
Små teit spørsmål men men

H:tynn rygg :LoveYou:
SCREW THE WORLD !!! I CAN MAKE MY OWN PEOPLE !!

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #1 : 11. mars 2003, 14:06 »
Du må begynne å spise mer! Spis 5 - 6 ganger i løpet av dagen med mellomstore måltider. Du kan også få økt kaloriene dine med gainer (som du får kjøpt på www.proteinfabrikken.no).

Ikke tren noe kondistrening (det sliter på vekten). Trener du med vekter, så sliter du ikke på vekten.
Du har kanskje gjennomsnittsvekten til  en gutt på din høyde og alder som ikke trener med vekter. Men de som trener med vekter skal ha "litt ekstra" vekt enn de som ikke trener.

Lykke til!
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Lille trille 86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 952
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 952

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #2 : 11. mars 2003, 14:11 »
Det der body mass index er noe tull mener jeg. har du løftet vekter en stund kommer en jo på overvektig. selv sier den at jeg er lett overvektig med BMI på 25,77.......
det beste er å se i speilet, det er det som viser om du er overvektig eller tynn  Smiley

Utlogget lars

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #3 : 11. mars 2003, 16:12 »
BMI er bare noe tull. Min BMI er 28,4, mn selv om jeg ble kvitt alt fettet ville jeg fremdeles vært over 25.

Bare spis mer.

Utlogget isfugl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #4 : 11. mars 2003, 16:53 »
Pass på hva du spiser hvis du skal opp i vekt. Det er også litt feil at du ikke skal trene kondis - det er bra for hjertet og for å holde kroppsfettnivået lavt (du vil gå opp i vekt men ikke bli feit, ikke sant?)...

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Normal vekt , men tynn ?
« #5 : 11. mars 2003, 21:17 »
Samma her crane, 72kg og 183 høy.. spiser som faen, 7-9måltider om dagen, både små å store. Spis mye karbohyrater dette hjelper på vekten. Har bestillt 6kg mucleprep fra nordicPower, samt at jeg har kreatin stående her hjemme, så om jeg er heldig så veier jeg ca4-6kg mer neste måned..
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget Fenix

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #6 : 17. mars 2003, 00:53 »
Jeg skal kjøre på med kreatin jeg også har 2 x 600 g så skal kjøre en 5 ukers kur nå , så sparer jeg den andre "bøtta" til en annen gang kanskje etter sommern hvem vet.
Jeg har gainer også så må vel bare KJØRE på , jeg har slurva(spist mere noen dager og mindre noen dager) så er kanskje ikke så rart jeg ikke har sett noen spesiell fremgang

Takk for svar uansett
SCREW THE WORLD !!! I CAN MAKE MY OWN PEOPLE !!

Utlogget Don Juan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #7 : 17. mars 2003, 08:50 »
Det å være tynn rundt håndleddet, og oppover mot albuene opplever mange som et problem, det vil ta laaaang tid å få noe kjøtt og blod innimellom leddene og senene der - det skal jeg love deg ;(

Utlogget PR

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 85
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 85

Re:Normal vekt , men tynn ?
« #8 : 17. mars 2003, 12:36 »
Ja, BMI er noe tull. Jeg mener du veier for lite. Selv er jeg 185 cm høy og veier 94 kilo. Og jeg får stadig høre at "det er rart du er så tynn, så mye som du spiser". Jeg mener selv at jeg overhodet ikke er tynn, jeg har trent i mange år og er i bra form. Men så lenge man ikke har stor mage, synes folk som selv ikke trener at man er tynn. Personlig mener jeg at du bør opp minst 10 kilo for å nå normal vekt, og kiloene kommer hvis du spiser mye og trener bra - over en lang periode.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!