Skrevet av Emne: Slåssing på byen?  (Lest 34687 ganger)

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: Slåssing på byen?
« #15 : 03. november 2004, 21:30 »
Nå var det jo faktisk sånn at det skulle brukes til selvforsvar. Jeg er absolutt ikke typen til å oppsøke bråk, men skulle det komme en situasjon det ikke er mulig å komme ut av vil jeg helst slippe å være den som må sette inn 10 nye tenner.... De som går en del på byen vet nok at det blir mer og mer bråk og når jeg har litt sossefaktor er jeg ett yndet mål.
Mvh Big T

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

SV: Slåssing på byen?
« #16 : 03. november 2004, 21:39 »
Til selvforsvar paa byen er det nok best om du begynner paa noe som har et realiistisk syn paa ting, som for eksempel boksing eller kickboksing. Taekwon-do og andre typer ballett er ikke til aa anbefale, fordi det bare SER fint ut. Jeg skjoenner hva du mener naar du sier at du lett kan havne oppi noe braak paa byen, og det skjer jo ikke bare med dem som oppsoeker det, men ogsaa dem som blir oppsoekt. Tenk realisme og effektivitet, saa finner du nok den kampsporten, eller det "selvforsvaret" som passer best til deg. :)
Selv begynner jeg paa thaiboxing naar jeg kommer hjem fra italia til uka, men det kan jo bli litt for blodig/voldsomt for deg ;) °i like it° ;D

-kj

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Slåssing på byen?
« #17 : 03. november 2004, 22:00 »
Syns du heller skal bli stor og sterk som en her sa så sier du bare bø så er de slosskjempene borte! Blir så mye negative følger av en real slosskamp.  No no Men det går klart an og begynne og lære selvforsvar/kampsport om du er redd for å bli angrepet, ranet eller banka opp for pur faen.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Slåssing på byen?
« #18 : 03. november 2004, 22:02 »
De som går en del på byen vet nok at det blir mer og mer bråk og når jeg har litt sossefaktor er jeg ett yndet mål.

 Grin
listefyll returns

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Slåssing på byen?
« #19 : 03. november 2004, 22:06 »
 Dance Grin

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Slåssing på byen?
« #20 : 03. november 2004, 22:11 »
Ordet er mitt beste våpen, blir jeg truet blåser jeg meg opp kommer ut med masse komplisert babbel om det som skjedde, jeg tar på meg skylda og sier at han bør ta litt av skylda sier det er dumt å sloss og snur meg, går rakrygget med alle musklene spent og sansene i skjerpet for å høre om jeg blir "angrepet" i tross for min lille skremselspropaganda Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Slåssing på byen?
« #21 : 03. november 2004, 22:13 »
mener selfølgelig ikke at man skal oppsøke bråk når man kan slik kampsport, men dersom man ofte kommer opp i bråk, uforskyldt eller skyldt, er det vel kanskje best å begynne på en kampsport for å kunne noe skikkelig selvforsvar?

Jeg for min del, mener at hvis du ofte kommer opp i bråk, så har du deg selv å takke! Det er vel som regel ikke noe som bare skjer helt uten videre..

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: Slåssing på byen?
« #22 : 03. november 2004, 22:22 »
Joda, jeg trener jo for å bli større, men det er nok en stund til det får avskrekkende effekt.  Tongue  Og tro det eller ei, men en halvfull soss som loker rundt på Carl Johans gate midt på natten kan faktisk uprovosert få deng.
Mvh Big T

Utlogget Big T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 447
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 447

  • Lead with speed, follow with power
SV: Slåssing på byen?
« #23 : 03. november 2004, 22:25 »
Det er vel som regel ikke noe som bare skjer helt uten videre..

Da er jeg nok unntaket som bekrefter regelen eller noe sånt Tongue

Men....  Offtopic
Mvh Big T

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Slåssing på byen?
« #24 : 03. november 2004, 22:39 »
Mener du helt seriøst at du ofte får deng selv om du prøver alt du kan å komme deg unna? Isåfall har du min dypeste sympati  Tongue

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

SV: Slåssing på byen?
« #25 : 03. november 2004, 22:57 »
haha..utrolig mange bra svar her ja, likte spesielt den med å begynne med friidrett rofl

Ellers, så er det vel enkelte som tiltrekker seg bråk lettere en andre, ofte de som skiller seg mest ut. Men går alltids an å snakke seg ut av det meste. Jeg for min del har aldri vært i et seriøst slagsmål, og veldig stolt av det!  Grin
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
SV: Slåssing på byen?
« #26 : 04. november 2004, 01:28 »
ett kurs i konflikthåndtering.
og en harelabb, så du har flaksen på din side når du ferdes i oslos lovløse gater.

slåssing er bare moro når det er gladvold det er snakk om.
kjærlig vold så og si.
vold med et smil faktisk.
ellers er slossing like kult som ari og moskva-marit tilsammen.
like ghey også.
og da mener jeg ikke gay, da mener jeg skikkelig gjennomført ghey.

i verste fall kan du daske dem med konflikthåndteringsboka.
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Slåssing på byen?
« #27 : 04. november 2004, 12:51 »
Joda, jeg trener jo for å bli større, men det er nok en stund til det får avskrekkende effekt.  Tongue  Og tro det eller ei, men en halvfull soss som loker rundt på Carl Johans gate midt på natten kan faktisk uprovosert få deng.

Vet ikke helt jeg... Det er mange som blir provosert av at "sossen" går rundt med en hoven holdning av at de er over alle og har masse penger. Gjennom å passe på hvilken holdning man har, hvordan ens holdning kan oppfattes, og gjennom å utstråle, hva skal jeg si... fred? Jeg vet ikke, men det er noe med de som vet selv at de kan sakene sine. Det kan vel beskrives som en slags trygghet på at man kan forsvare seg hvis noe først skulle skje. Det er vel denne tryggheten, og man må ha en litt avslappet holdning, som gjør at man får være i fred.
Denne holdningen kan oppdrives gjennom trening av kampsport, eller kampkunst som jeg vanligvis kaller det. Det er ikke det at man blir gode til å sloss, man trener opp selvkontroll, selvdisiplin, og selvtillit, blant annet. Det er ikke nødvendig å være større og sterkere enn alle andre...
 
Til selvforsvar paa byen er det nok best om du begynner paa noe som har et realiistisk syn paa ting, som for eksempel boksing eller kickboksing. Taekwon-do og andre typer ballett er ikke til aa anbefale, fordi det bare SER fint ut.

Hrmm... Hadde  jeg villet drive med ballett hadde jeg ikke begynnt på Taekwondo for å si det sånn, og hvis jeg hadde følt det i det hele tatt var i nærheten av ballett så ville jeg vel ikke ha fortsatt i 10 år... Det er synd å høre at det fremdeles er kampkunst utøvere som snakker såpass ned om andre kampkunster.


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Slåssing på byen?
« #28 : 04. november 2004, 15:22 »
ganske fort å tenke at man må lære seg kampsport for å takle situasjoner der feks 15 utlendiger kommer bort til deg og skal ha mobilen din eller så banker de gørra utav deg med 2 meter lange balltrær... det gjorde jeg og (altså, TENKTE sånn, mente ikke at JEG banka folk med 2 meter lange balltrær), men etter at jeg har gått på både judo (som forresten er DREPANDES kjedelig) og tae-kwon-do (som var GANSKE kult) har jeg etterhvert fått en del bedre selvkontroll, både fysisk, såklart, og psykisk... (som nevnt tidligere i denne posten)
en ting til er vel at det går an å snakke seg ut av de aller fleste situasjoner hvis noen bøller, så du ikke blir nødt til å kline noen inn i veggen og skure golvet med de..
kan ta et exempel, meg selv. var på mcdonalds i stavanger (me, a sinner... masse fett..)
uansett, der satt det noen utlendinger ("pakkiser" er jo som kjent ikke politisk korrekt *)
og i fra det øyeblikket vi kom inn døra begynte de å snakke drit til oss. nå har jeg ganske lang lunte, så det skal litt til for å få meg til å klikke. men det gikk ikke bedre enn at jeg, teit/idiotisk/dum som jeg var, rakte finger til den fargede (*) gutten som satt der og snakka bull. da ble han visst fornærmet, den stakkars gutten (*), og sa at han og den "skumle" gjengen (*) hans skulle skjære meg opp med kniv. det faktum at jeg var dobbelt så stor som han betydde visst ingenting. de ringte til alle kompisa sine for å samle gjengen, så de i felleskap kunne mose meg.
heldigvis var ikke hjernen min HELT kobla ut så jeg tenkte at det kanskje var best å bare gå derfra og det gjorde jeg. men trur du ikke at de fulgte etter meg? joda det gjorde de!
"hey, vor skall do? kom hit ellers stikker jai kniven i nakken din" for han hadde såklart kniv. gadd ikke det der jeg vettu, så jeg fortsatte. så kom han løpende etter meg da, med kniven sin. "jai snakkar til dai! jai skal skjara dai opp og spre tarmene utover gata hvis do ikke stopper!" "må vel stoppe da", tenkte jeg. "han har visst no vikti å si meg"
åsså stod jeg der og snakka roli med han da, og han skulle skjære meg opp og jaddajaddajadda og etter masse tullprat endte det med at jeg fikk gjengen hans på min side  Grin han ene fikk cheeseburgern min og da ble han så gla da vettu. for jeg sa at hvis du er grei skal du få burgern min. joda han fikk burgern og sparte meg i tillegg for alt fettet (all sinns forgiven.. ikkeno fett til meg) så bare gikk de, merkelig nok.
(håper fettet tetter igjen blodårene hans!!!)
men uansett, moralen var at med litt bull kan du snakke deg ut av det aller meste... ikke nødvendig med vold... men en ting fatter jeg ikke og det er som følger: hvorfor i all verden er utlendinger (*) så tøffe i trynet og skal banke meg?? de skal jo absolutt ha med seg gjengen sin på det! de tør jo £@€$@ ikke 1 on 1!!!  rofl

og Kjexz: ta deg ei bolle!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Slåssing på byen?
« #29 : 04. november 2004, 15:26 »
Hjelpe meg.
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!