Skrevet av Emne: SHOOTFIGHTING  (Lest 2137 ganger)

Son of light

  • Gjest
SHOOTFIGHTING
« : 12. november 2004, 21:29 »
Som noen sikkert har fått med seg så driver jeg med Judo.
På mandagen dro jeg og en kamerat på Shootfighting på Kampsportsenteret i Trondheim. Vil bare si at jeg ble meget positivt overrasket.
God trening, realistiske teknikker og ikke minst så ble jeg skikkelig sliten også!
Etter første treningsøkt vurderer jeg faktisk å begynne (så lenge det ikke går utover Judo treningen selvsagt).

Det var artig å kunne bruke en del av Judoen min også. Spesielt i bakkekamp! Syntes faktisk det var artig å bokse også når jeg kunne kombinere det med kast.

Håper vi kan unngå en "hva er best diskusjon" her. Dette er ikke ment som en kritikk til TMA bare så det er sagt!

Flere som har gjort/opplevd noe lignende eller som bare vil si noe?!

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: SHOOTFIGHTING
« #1 : 15. november 2004, 08:31 »
Det håper jeg også virkelig vi kan unngå Smiley

Kjempeflott! Shoot er veldig bra trening, og utrolig fint å kombinere med judo, da du vil kunne bruke absolutt alt du har lært (med unntak av de tingene du må ha drakt for å få til). Hvis du har mulighet til å trene begge så tror jeg absolutt det ville være en bra kombinasjon!

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: SHOOTFIGHTING
« #2 : 17. november 2004, 23:11 »
Mange gode mma utøvere har judo som sin base og du vil med din judo bakgrunn ha masse fordeler i shootfighting!Judo er en vanvittig artig sport, grapplet med noen judokaer her om dagen og jeg ble kastet vegg-i-mellom når vi grapplet med gi`en. Det jevnet seg litt ut på bakken da, må nevne det:) he he...

Har du grapplet med med noen brasjutsu folk før, son? Det kan også være en interessant opplevelse for begge parter, de individuelle styrkene blir store individuelle forskjeller og det er ganske interessant!!=)

Son of light

  • Gjest
SV: SHOOTFIGHTING
« #3 : 22. november 2004, 14:35 »

Har du grapplet med med noen brasjutsu folk før, son? Det kan også være en interessant opplevelse for begge parter, de individuelle styrkene blir store individuelle forskjeller og det er ganske interessant!!=)

Nei, men jeg kjenner en som har holdt på en del med det. Blir vel nødt til å prøve det.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: SHOOTFIGHTING
« #4 : 23. november 2004, 01:43 »
Hvor bor du?
Tro meg, jeg tror du vil bli overrasket over endel av teknikkene i brasjutsu når du grappler med en bjj fyr og jeg tror du kommer til å digge det=)
iallefall alle jeg vet om som har drevet eller driver med judo synes brasjutsu er vanvittig interessant.

Dette er vel mye fordi judo og bjj på mange måter er ganske like, bjj utviklet seg jo fra judo teknikker!

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: SHOOTFIGHTING
« #5 : 23. november 2004, 10:48 »
Helt enig med toxic her! Har selv drevet med judo og tradisjonell ju jutsu i mange år, og har fått trent en del brasjutsu de siste par årene. Digger det rått, og det er utrolig bra å kombinere med både judo og jj. Problemet er hvis enkelte av teknikkene blir "sittende", og du går judokonkurranser. Beinlåser f.eks. er jo ikke lov, noe mange bjj-ere er rå på!

Utlogget Werner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: SHOOTFIGHTING
« #6 : 23. november 2004, 14:27 »
Nå har jeg hovedsaklig drevet med Taekwondo, men som Addey, har jeg også fått lekt litt med BJJ litt i nye og ne de siste årene. Vanvittig moro! Ekstra moro er det nå at noen av teknikkene i BJJ er "blandet" inn som en del av TKD treningen Smiley

Son of light

  • Gjest
SV: SHOOTFIGHTING
« #7 : 25. januar 2005, 20:09 »
I forige uke var jeg på min første BJJ trening! DET VAR UTROLIG BRA!

Tror nok at jeg kommer til å begynne der. Må innrømme at jeg likte BJJ bedre enn Shootfighting. Vet ikke hvorfor men det bare er sånn...

Utrolig artige og gode teknikker, og ikke minst MYE bakkekamp! Dette var bra.

Utlogget Catalonion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: SHOOTFIGHTING
« #8 : 26. januar 2005, 00:06 »
Hvilken klubb var du i? Smiley Er enig i at BJJ er utrolig moro!

Son of light

  • Gjest
SV: SHOOTFIGHTING
« #9 : 26. januar 2005, 18:48 »
Klubben holder til på Kamsportsenteret i Trondheim. Rett ved Dora, men jeg vet ikke navnet på den nei.

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
SV: SHOOTFIGHTING
« #10 : 03. februar 2005, 21:34 »
BJJ klubben på kampsportsenteret er Per Andresen sin.
www.tbjjk.tk

Shootfightingklubben er også på kampsportsenteret på Dora. Ble starta av Einar Næss
http://www.trondheimshootfighting.org/

Begge to er gode klubber. Har trent på begge og trivdes der
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget famous

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 124

SV: SHOOTFIGHTING
« #11 : 20. mars 2005, 14:08 »
.....
BP: 120kg ML: 180kgx2
Trondheim city

Son of light

  • Gjest
SV: SHOOTFIGHTING
« #12 : 28. mars 2005, 20:58 »
Lenge siden... Skal prøve å komme meg dit på tirsdagen som kommer!
 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!