Skrevet av Emne: hvordan ligger jeg ann egentlig....  (Lest 9870 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #30 : 25. mars 2003, 22:43 »
Ja det hadde vært artig å høre hvordan dette foregår. Dette må jo med alle utgifter utenom selve testen        
( Lønn til testfolka, reise, diett, diverse væske til utøverer etc) bli minst 5-6-7 tusen pr. test.
Avventer i spenning.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Disturbed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #31 : 25. mars 2003, 22:55 »
"Lurs" på det "andre forumet" var da MISTENKELIG lik den beskrivelsen du har gitt her da  Wink

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #32 : 26. mars 2003, 08:32 »
ærlig talt folkens!

Hvem ville vært så utrolig dum at de brukte et nick som de evt. brukte på et dop forum!?!?!?!?

Ærlig talt folkens... Myter blant folk sier at muskler og brains ikke går i hop, men faen!

Det jeg gjør er at jeg går til den lokale LEGEN, og der leverer jeg blodprøve; han ordner resten, foreldrene mine ordner utgiftene med han, og det jeg vet så får de vite det de trenger.

En annen ting er at for de som mener resultatene mine er for høye, må ærlig talt våkne opp!

Det hav vært MAAAANNNNGE som har prestert mye mye bedre en det jeg gjør...

Se på Marius B, som benket 230kg som 18 åring..

Kommentarer folks???

At det ikke går an å prestere uten å få dopanklager slengt i trynet, det er dirkete kvalmt!

Men, men vi er i en idrett som bærer mange negative assosiasjoner med seg, og jeg har blitt tvilet på, selv av mine foreldre, men for gods sake; HVA VILLE EN 18 ÅRING TJENE PÅ Å DOPE SEG??

 Fucked upp hormonsystem, slutt av høyde og breddevekst osv osv  

Jeg har mitt på det rene, og det er jeg og mine foreldre klar over, men dere andre som slenger med leppa; Hvordan har det seg slik at dere gjenkjenner mange nick fra dopforumer i norge??

Sier ikke mere...

Lars H.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #33 : 26. mars 2003, 13:06 »
Helt enig med deg Lars Helge !
Har blitt møtt med de samme komentarene i 2-3 år nå selv, og begynner å bli litt lei av spørsmål om dop/boling osv , når man vet selv at man er rein.

Er forsåvidt ikke mot dopet i seg selv, men bare uærligheten omkring bruken av det! Synes man skal stå for det man gjør å fortelle åpent ut om sine måter å oppnå resultater på! Slik at man unngår falske forhåpninger blant folk, spesielt blant den yngre garde! Her har man et ansvar faktisk!
Og etter min mening er det et kjemperesultat å benke 250 selv med dop! MEN gjør man det for man også legge ut syklusene sine, og fortelle litt om det og bruken! En åpen og fordomsfri dialog omkring dette, tror jeg kunne vært ok, men sikkert uoppnåelig.
Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #34 : 26. mars 2003, 13:19 »
Helt enig med deg Lars Helge !
Har blitt møtt med de samme komentarene i 2-3 år nå selv, og begynner å bli litt lei av spørsmål om dop/boling osv , når man vet selv at man er rein.

Er forsåvidt ikke mot dopet i seg selv, men bare uærligheten omkring bruken av det! Synes man skal stå for det man gjør å fortelle åpent ut om sine måter å oppnå resultater på! Slik at man unngår falske forhåpninger blant folk, spesielt blant den yngre garde! Her har man et ansvar faktisk!
Og etter min mening er det et kjemperesultat å benke 250 selv med dop! MEN gjør man det for man også legge ut syklusene sine, og fortelle litt om det og bruken! En åpen og fordomsfri dialog omkring dette, tror jeg kunne vært ok, men sikkert uoppnåelig.


Enig med Bulldog her, bryr meg ikke om hvem som måtte bruke dop, får være ens egne valg, så lenge en ikke gir seg ut for å være "clean" og går i konkuranse med de som trener uten slike hjelpemidler. Følgene ved bruk av slike medikamenter vet forhåpentligvis de som velger og gjøre det.

Lars Helge: Gidder du og lese spm som jeg skrev tidligere her i tråden ang. det programmet og svare?


mvh gainer

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #35 : 26. mars 2003, 13:28 »
Hei Lars Helge.

 For dopingtesting av idrettutøvere er det strenge retningslinjer og prosedyrer som følges.
Så vidt jeg vet så baseres fortsatt testen av styrkeutøvere på en urinprøve.
Den historien du presenterer om hvordan disse testene foregår høres ut som en "røverhistorie" pga at den er totalt ulik vanlig fremgangsmåte. På den bakgrunn synes jeg at du må tåle spørsmål.
Dette kan du evt. tilbakevise med kalde fakta om prosedyren din. Dvs hva de ser etter i blodprøven, antall prøver(A og B ?), laboratorium som utfører selve testen, Nif`s tilknytning etc.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #36 : 26. mars 2003, 13:39 »
Leste på et annet forum at en kunne dra til privat-praktiserende lege og få tatt slike prøver hvis man dekket de ekstra kostnadene. Men dette er selvfølgelig antakelser som jeg verken kan bevise den ene eller den andre veien.....Men hvem drar frivillig til en lege for å la seg stikke?!?! Personlig liker jeg ikke sprøyter....

Utlogget Campo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #37 : 26. mars 2003, 16:13 »
Hva er vitsen med å gå til lege for å teste deg når du er REN?

Mb

  • Gjest
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #38 : 26. mars 2003, 16:41 »
Les tidligere i posten Smiley

Utlogget Lille trille 86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 952
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 952

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #39 : 26. mars 2003, 21:07 »
søskenbarnet mitt jobber i politiet og de tar dopingprøver rundt i landet, og de sa at det ikke kostet så mye for hver prøve etter å ha blitt sjekket osv. i og med at boren min er lege måtte jeg nesten spørre han om hvor mye en slik dopingtest kom på, han svarte bare: vil du jeg skal ta en på deg?
så det virka ikke så jævli dyrt spør du meg etter å ha snakka med disse 2 for å ta en test

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #40 : 26. mars 2003, 21:52 »
Hvis testen skal gjennomføres med stor grad av sikkerhet(unngå feil) så er disse prosedyrene vanlig innenfor NIF:
--------------------------------------------------------------------
Dopingkontrollen

NIFs lover inneholder bestemmelser om hvem som plikter å underkaste seg dopingkontroll (§12-2). Som medlem av et idrettslag tilsluttet NIF er du pliktig å underkaste deg kontroll til den tid og det sted som blir bestemt av NIF. En dopingkontroll kan innebære at du må avgi urinprøve eller blodprøve eller begge deler. I det følgende beskrives hvordan en dopingkontroll gjennomføres. Dopingkontrollen skal foretas etter de gjeldende prosedyrer bestemt av NIF. Kontroll kan foretas både i og utenfor konkurranse og skal bare utføres av kvalifisert og NIF-godkjent personell. Før et kontrollteam kan gjennomføre en dopingkontroll må det foreligge autorisasjon fra NIF.


Innkalling av utøver til dopingkontroll
Når en dopingkontrollør innkaller deg til dopingkontroll skal han/hun identifisere seg selv overfor deg. For at kontrolløren skal være sikker på din identitet kan du bli bedt om å fremvise legitimasjon (pass, førerkort, bankkort med bilde eller lignende). Kontrolløren vil informere deg om dine rettigheter og plikter, be deg om å signere innkallingsskjemaet og deretter gi deg en kopi av skjemaet. Innkallingen kan også skje muntlig og er like bindende som en skriftlig innkalling.

Utøverens rettigheter og plikter
Etter at du er innkalt til dopingkontroll er det din plikt å avgi en dopingprøve. Dersom du nekter eller på annen måte unndrar deg kontroll, blir dette vurdert på samme måte som en positiv prøve. Fra innkalling og til dopingkontrollen er avsluttet er det din plikt å sørge for at det er mulig for en eskorte å holde deg under kontinuerlig oppsyn. En eskorte er en NIF-autorisert person som bistår dopingkontrolløren med å utføre en rekke oppgaver under en dopingkontroll.

Du har rett til å ha med deg en fritt valgt ledsager til dopingkontrollen. Dersom du har spørsmål angående kontrollen har du rett til å få informasjon om hva som skal skje. Før du skal avgi dopingprøve, kan dopingkontrolløren avgjøre om du skal få mulighet til å gjennomføre en eller flere av følgende aktiviteter:
· forpliktelser overfor media
· nedtrapping, inkludert omkledning og inntak av forfriskninger
· delta på seiersseremoni.

Avgivelse av urinprøve
Prøvetakingsutstyret for urinprøve består av urinbeger, glassflasker til forsegling av prøven, innkallings-/prøveprotokollskjema og utstyr for måling a prøvens pH-verdi og spesifikke vekt.

Når du er klar til å avgi urinprøve skal du velge et forseglet urinbeger. Du må da påse at forseglingen på urinbegeret ikke er brutt og at utstyret er rent. Urinprøven skal avgis i et egnet rom under direkte bevitnelse av en eskorte. Eskorten som bevitner prøveavleggelsen må være av samme kjønn som deg.

Dersom du er over 18 år skal bare du og eskorten være til stede når urinprøven avgis. Er du under 18 år kan du bestemme om ledsager også kan være til stede ved avgivelse av urinprøven. Når du har avgitt tilstrekkelig med urin, skal du ta med deg den avgitte urinprøven og gå til prosedyrerommet sammen med eskorten. Det er viktig at det kun er du som håndterer urinbegeret. Eskorten kan bare håndtere urinbegeret dersom du ber han/henne om å gjøre det.

Forsegling av urinprøven
For forsegling av urinprøven skal du velge en forseglingspakke bestående av to flasker i en ytre emballasje. Du må påse at forseglingen på utstyret ikke er brutt, at utstyret er rent og ikke ødelagt/defekt og at alle kodenummer er like.

Du skal fordele urinen på to flasker, en A-og en B-prøve. Flaskene skal deretter forsegles etter anvisning fra dopingkontrolløren. Det er viktig at du forsikrer deg om at flaskene og forseglingskorkene er merket med like kodenummer.

Avgivelse av midlertidig prøve
Dersom du ikke klarer å avgi tilstrekkelig mengde urin på første forsøk, skal du forsegle den midlertidige urinprøven i en egen flaske og avgi mer urin inntil det er tilstrekkelig. Når du har avgitt tilstrekkelig med urin, skal forseglingen på den midlertidige prøven brytes og prøvene blandes. Deretter fordeles og forsegles urinen på flasker til en A- og en B-prøve som angitt over.

Måling av urinprøvens pH-verdi og spesifikke vekt
Før prøven sendes til laboratoriet for analyse skal dopingkontrolløren anvende noen dråper av urinen til å måle spesifikk vekt og pH-verdi. For at prøven skal være mulig å analysere må disse verdiene være innenfor gitte grenser. Dersom verdiene og volum a prøven ikke er innenfor de gitte grensene kan dopingkontrolløren forlange ny prøve avlagt.

Utøvere med funksjonshemminger
NIF er oppmerksom på at det kan forekomme spesielle behov hos funksjonshemmede utøvere og vil sørge for at prosedyren for avgivelse av urinprøve møter disse behovene. Metoden for avgivelse av urinprøve kan variere, avhengig av utøverens funksjonshemming. For mer informasjon kan du kontakte ditt særforbund eller NIF.

Avgivelse av blodprøve
Avgivelse av dopingprøve kan også innebære at du må avgi en blodprøve. Prøvetakingsutstyret for blodprøve kan variere avhengig av hva det skal måles for.   Nytt utstyr oppbevares i en forseglet pakke som innholder kanyler og blodprøverør. Blodprøver kan kun tas av kvalifisert helsepersonell. NIF har egne dopingkontrollører som er kvalifisert til dette. Når du og dopingkontrolløren er klare til å ta blodprøven skal du velge en forseglet pakke. Du må påse at forseglingen ikke er brutt før du bryter den for å kontrollere at innholdet er rent og ikke ødelagt/defekt og at alle kodenummer på beholdere og blodprøverør er like.  Det kan være en eller flere beholdere.

Dopingkontrolløren som er kvalifisert til å ta blodprøver tar en blodprøve fra en blodåre i armen din. Blodmengden som blir tappet vil ikke ha noen betydning for idrettsprestasjonene. Etter at blodprøverør(et) er fylt med blod skal du plassere de i beholder(e) og forsegle disse etter anvisning fra kontrolløren.

Utfylling av protokoll for dopingkontroll
Du skal oppgi all bruk av medikamenter, navn på vitaminpreparater og helsekostprodukter som du har tatt de siste sju døgn. Navn på preparat, dato for siste inntak, årsak til inntak og eventuelt navn på lege som foreskrev medikamentet påføres prøveprotokollen. Det skal utvises diskresjon ved innhenting av opplysninger om nødvendig medikamentbruk og sykdommer. Dersom du ikke ønsker å oppgi bruk a medikamenter til dopingkontrolløren, kan du levere disse opplysningene i lukket konvolutt. Denne åpnes kun ved en eventuell positiv prøve. Ved avgivelse a blodprøve skal du, i tillegg til å oppgi medikamentbruk, også informere om eventuell(e) blodoverføring(er) foretatt de siste seks måneder.

Før du undertegner prøveprotokollen er det viktig at du sjekker at personopplysninger og prøvens kodenummer er korrekt nedtegnet i protokollen. Dersom du eller ledsageren din mener at prosedyren for dopingkontroll ikke er fulgt, skal dette noteres i protokollen før signering. Dopingkontrolløren skal gi deg en kopi av det ferdig utfylte protokollskjemaet. Laboratoriet får tilsendt kopi av skjemaet som kun viser opplysninger om dopingprøven, prøvens kodenummer og medikamentbruk.

Etter å ha mottatt kopi av prøveprotokollskjemaet er du ferdig med kontrollen.

Analyseprosedyrer
Alle avgitte og forseglede dopingprøver blir sendt til et godkjent laboratorium for analyse så raskt som mulig etter at kontrollen er avviklet. Ved ankomst til laboratoriet skal prosedyrer for laboratoriets behandling av dopingprøver følges. Laboratoriet vil analysere blodprøver og A-prøver (urin) for stoffer og metoder som står oppført på dopinglisten. Analyseresultatet blir deretter sendt til NIF som igjen vil informere deg i løpet av tre til seks uker. Du vil bli skriftlig orientert om analyseresultatet uansett om prøven er negativ (dvs. at analysen ikke har avslørt noe ulovlig i henhold til dopingbestemmelsene) eller positiv (dvs. at analysen har avslørt stoffer/metoder som står på dopinglisten).

Laboratoriet vil oppbevare B-prøven (urin) på en forsvarlig måte i tilfelle det blir nødvendig å analysere den for å bekrefte et eventuelt positivt analyseresultat av A-prøven. Dersom A-prøven viser negativt analyseresultat vil B-prøven bli tilintetgjort.

----------------------------------------------------------

Dette koster.......
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Disturbed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #41 : 26. mars 2003, 22:03 »
Folk får gjøre hva de vil, om de bruker "hjelpemidler" betyr ingenting for meg.
Jeg mener selv at steroider er farlig i gale hender, men vet man hva man driver med, er det ingenting galt i det

Utlogget lars

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #42 : 27. mars 2003, 00:22 »
Syns det hørtes veldig dyrt ut med mange tusen som noen antyder her.
Har tatt dopingprøve 3 ganger. Da kom det bare en kar på treninga og skulle ha urinprøve. Sleit litt med å pisse første gangen.
Måtte svare på noen spørsmål om hva jeg hadde spist og sånn siste uka.
Hvis fyren sier han er rein så er han vel det. Kjempe bra resultater.

Stå på Lars Helge Grin

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #43 : 27. mars 2003, 00:47 »
Trener: Dette er vel NIF`s regelverk, er vel neppe noe hver enkelt lege trenger å ta hensyn til for og  sende inn en blod/urinprøve til et labariotorium for analyse?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:hvordan ligger jeg ann egentlig....
« #44 : 27. mars 2003, 10:33 »
Hvis du har en seriøs idrettskarriere i tankene ville du nok valgt å fokusere på kvalitetssikring i disse sammenhenger. Nif sitt kvalitetssystem for dopingkontroll tilfredsstiller kravene i NS-EN ISO 9001:2000 og ISO/PAS 18873:1999.  
Sjansene for feil utfall øker selvfølgelig hvis du velger andre tilnærminger.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!