Skrevet av Emne: To rare skuldre  (Lest 1850 ganger)

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

To rare skuldre
« : 12. desember 2004, 14:45 »
Jeg varmet opp til stevne tidligere i år, og trakk bare høyre albue til siden. Føltes som om hele skulder ledde fulgte med, og fikk sterke smerter i leddet. Siste stevne før jeg stakk til Japan, så jeg nektet å trekke meg, og holdt det varmt til konkurransen, og klarte meg sånn nogen lunde, uten å kunne strekke ut armen skikkelig. Den natten var det så vondt at jeg ikke klarte å puste. Dro raskt til fysio terapeut, som sa at membranen inni leddet var løsnet. Etter avlastning av høyre skulder begynte venstre å gjøre vondt.

For et par månder siden var det så ille at jeg ikke kunne løfte armene høyere opp enn skulder høyde. Fikk beskjed av min norske fysioterapeut å spandere på meg en time hos en her. Ettersom jeg jobber som tolk for flere landslag var det ikke noe problem å få tak i noen gode fysio terapeuter. Han første jeg gikk til gjorde at det ikke var vondt lenger, for en periode. Han andre var litt mer ala norske, og fant ut, etter litt tester, at jeg har røket festet til bicepsen på høyre skulder, og at benskålen rundt skulder leddet på venstre skulder er så slitt, at jeg må trene opp muskler til å erstatte bein.

Det er en smule forskjell på løsnet membran og røket biceps feste. Vet ikke hva jeg skal tro på. Det gjør vont å puste til tider, det stikker, strekker og brenner i høyre skulder feste område (fremre del, ikke oppe). På trening på fredag fikk jeg atpåtil et hardt spark i skulderen, som gjorde at den minste bevegelse gav smerter som grenset til det uutholdelige... Tenkte å ta kontakt med fysioterapeut her i Japan igjen på tirsdag, for å se om jeg kan få ny time.

Noen som vet noen øvelser jeg kan gjøre? Noen ide om hva slags skade det dreier seg om?
Setter pris på raske svar. Tusen takk!