Skrevet av Emne: Forslag til kostholdsprogram?  (Lest 2328 ganger)

Utlogget acfjosne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

Forslag til kostholdsprogram?
« : 18. desember 2004, 17:20 »
Heisann. Jeg er en gutt på 17 som ønsker å utvikle et fast kostholdsprogram som jeg kan forholde meg til. Dette trenger jeg litt hjelp til. Jeg er ca. 190cm høy og veier mellom 75-80kg. Jeg trener 3-4 ganger i uken. Målet mitt er å gå opp i vekt og samtidig ha markerte muskler. Jeg tar 100g gainer mellom hovedmåltidene. (frokost, middag og kvelds/etter trening) Dette ønsker jeg å fortsette med.

Takker for alle forslag...

acfjosne

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #1 : 20. desember 2004, 12:50 »
Veldig fint om du er litt mer detaljert i hvordan du spiser pr. i dag - så er det litt lettere å hjelpe. Å gå opp i vekt handler egentlig bare om å spise tilstrekkelig med mat. Trener du bra holder fett til et minimum av hva du legger på deg. Men skal du legge på deg muskler må du regne med å legge på deg noe fett også.

På din vekt ville jeg lagt meg på 3000 kcal i hvert fall høyde tatt i betraktning. Du kan i hvert fall starte der. Sørg for å få i deg bra med sunt fett - dette er veldig viktig !!! Ellers er en fordeling mellom karbs/prot/fett på 40/40/20 en god start.

Men som sagt, legger du ut hvordan du spiser pr. i dag, så blir det lettere å hjelpe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #2 : 20. desember 2004, 13:19 »
For det første må du begynne å få i deg sunt fett i form av olje, fet fisk e.l. Ingen vei utenom !

Syntes også du kan øke proteininntaket ditt noe herfra.

Har ikke tid til å gå mer detaljert inn i dette nå - kan se på det litt senere om ingen andre har svart før meg. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #3 : 20. desember 2004, 13:28 »
Her er mye "Brødskive" og "Kanskje"... Fortsett gjerne med å ete brødskive, men skal du vokse, må du seriøst begynne å ete!! Det du putter i deg nå, er akkurat nok til å holde øyelokkene dine oppe!
Du må få i deg skikkelig fisk, torskefilet eller seifilet. ikke noe "pinner" og ris. Vend Torskefiletene i egg og pepper/mel blanding og stek. + stek eggene og hiv sammen med torsk og potet og smør!
Når du så er mett, tar du vare på de 1,5 filetene Far din ikke greide å ete, og så eter du restene 2 timer senere! Capiche?!
Gjør sånn med all middag, få mor til å lage ekstra, og så eter du ALLE restene! Her i heimen leverer vi ikke matavfall lenger... Kikki bare roper på meg....
Hvis du har spesifikke ting du lurer på med mat, så spør iveg her på denne tråden. Smiley

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #4 : 20. desember 2004, 13:45 »
Her er mye "Brødskive" og "Kanskje"... Fortsett gjerne med å ete brødskive, men skal du vokse, må du seriøst begynne å ete!! Det du putter i deg nå, er akkurat nok til å holde øyelokkene dine oppe!
Du må få i deg skikkelig fisk, torskefilet eller seifilet. ikke noe "pinner" og ris. Vend Torskefiletene i egg og pepper/mel blanding og stek. + stek eggene og hiv sammen med torsk og potet og smør!
Når du så er mett, tar du vare på de 1,5 filetene Far din ikke greide å ete, og så eter du restene 2 timer senere! Capiche?!
Gjør sånn med all middag, få mor til å lage ekstra, og så eter du ALLE restene! Her i heimen leverer vi ikke matavfall lenger... Kikki bare roper på meg....
Hvis du har spesifikke ting du lurer på med mat, så spør iveg her på denne tråden. Smiley

Hehe, her er Mr. Megarexia himself igang med å verve nye medlemmer til sekten sin skjønner jeg Grin Ta dem mens de er unge Wink

Men seriøst, hør på disse 2 galningene når det kommer til å dytte mat i kjeften. Det er noe de har gjort til en kunstform.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #5 : 20. desember 2004, 14:07 »


Hehe, her er Mr. Megarexia himself igang med å verve nye medlemmer til sekten sin skjønner jeg Grin Ta dem mens de er unge Wink

Men seriøst, hør på disse 2 galningene når det kommer til å dytte mat i kjeften. Det er noe de har gjort til en kunstform.
... jeg svarer uten å tenke meg om jeg, når jeg ser slike spørsmål... blush .. jeg sliter også med å holde kiloene oppe. Det er en evig kamp!! Smiley Smiley

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #6 : 20. desember 2004, 14:22 »

... jeg svarer uten å tenke meg om jeg, når jeg ser slike spørsmål... blush .. jeg sliter også med å holde kiloene oppe. Det er en evig kamp!! Smiley Smiley

Du er heldig siden du åpenbart har dratt med deg en typisk "tenåringsforbrenning" opp i voksen alder. Hadde jeg dyttet i meg alt det du gjør hadde jeg blitt smellfeit. Kunne kanskje fungert hvis jeg la i 1-2 timer kardio om dagen, men det får da være grenser...
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #7 : 21. desember 2004, 11:29 »
Jeg gir ikke opp ennå. Jeg tar fortsatt i mot et fullt og helt kostholdsprogram. Spise

Det er vanskelig å gi deg noe komplett kostholdsprogram når du ikke er mer spesifikk på hva du ønsker å spise, og siden du åpenbart bor hjemme hos mor & far har du neppe all verdens kontroll på hva som kjøpes inn heller. Siden du er høy og ganske tynn vil jeg tro at du ikke sliter med for mye fett. Mao. trenger du neppe et veldig strikt kosthold. Det er bedre hvis du bare prøver å følge et par regler.

1. Tell ikke kcal. bare proteiner. Prøv å få i deg ca. 2-3g pr. kg kroppsvekt.
2. 2-3 ss med olje om dagen (tran el.)
3. Spis hoveddelen av karbohydratene dine til frokost, og før/etter trening.
4. Prøv å spise så mye "naturlig" mat som mulig. Styr unna ting som pizza, pølser, og andre ferdig blandingsprodukter.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Shackled

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

SV: Forslag til kostholdsprogram?
« #8 : 27. desember 2004, 18:21 »
Du vil oppnå bedre resultater med et kostholdsprogram der du veit hvor mye kcal du får i deg osv.
Stille vann har dypest grunn..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!