Skrevet av Emne: Markløft  (Lest 3365 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Markløft
« #30 : 21. desember 2004, 01:07 »
Så får massen sin skyld så anbefaler du rett grep tric?


Hvorfor skulle grepstypen ha noe å si for masseutviklingen i ryggen egentlig? Er etter min oppfatning mer et produkt av vekt og reps...
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Markløft
« #31 : 21. desember 2004, 01:18 »
Hvorfor skulle grepstypen ha noe å si for masseutviklingen i ryggen egentlig? Er etter min oppfatning mer et produkt av vekt og reps...

Uten at jeg har lest grundig igjennom dette, så regner jeg med man sikter til at et svakt grep begrenser nettopp vekt og reps, ved at underarmene må gi seg før ryggen får kjørt seg ordentlig.  Huh

Edit: Beklager en undervurdering av juling for korsrygg tidligere i tråden.  Tongue Det jeg mente var at strake mark ofte betegnes som en øvelse for bakside låre først og fremst, og at det skal være fullt mulig å få god kontakt der ved rett utførelse!  Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Markløft
« #32 : 21. desember 2004, 08:31 »
Så får massen sin skyld så anbefaler du rett grep tric?

Ikke for massens skyld, men for å unngå skeivbelastning. Mulig det er meg, men jeg synes det er mye lettere å få god og følelsesmessig lik kontakt på begge sider av ryggen med rettvendt grep. Dessuten føler jeg at jeg får skvist skulderbladene mer samme med rettvendt grep. Det ville forundre meg om det ikke hadde noen som helst positiv betydning.......

Problemet er seff det nevnte greps-problemet, men det løser en jo greit med reimer.

Biceps er nok også litt mer utsatt med omvendt grep (på den armen der hånden vender utover) - uten at det har noen større praktisk betydning med de vektene vi "byggere" bruker. Jeg har vært litt plaget med betennelse i bicepsfestet (nede) og da er følgelig omvendt grep stygt ubehagelig........ (oups - der avslørte jeg at jeg kjører med omvendt grep i ny og ne. Når jeg har glemt reimene vel og merke.......)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

SV: Markløft
« #33 : 21. desember 2004, 10:12 »
Løfter du riktig er du støl i beina dagen etter! Nederste delen i markløftet for meg blir nesten som bunntrykket fra knebøy bare at du drar i stanga isteden for å ha den på skuldrene.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Markløft
« #34 : 21. desember 2004, 14:52 »
Løfter du riktig er du støl i beina dagen etter! Nederste delen i markløftet for meg blir nesten som bunntrykket fra knebøy bare at du drar i stanga isteden for å ha den på skuldrene.

Tror det der har litt med stilen å gjøre - en må jo tilpasse den litt til den strukturen en har.
Jeg er veldig lang i ryggen, men greier uansett ikke å gå dypt ned med hofta - går seff litt under paralellt med lårene men alikevel ikke spesielt dypt, og da blir i grunn ikke belastningen så voldsom på beina - nesten som i beinpress vil jeg tro.
Dette er selvfølgelig ingen ideell stil, men det er den jeg greier å løfte mest komfortabelt med uten å gå på en smell i ryggen...... Jeg kommer nok muligens noe dypere ned dersom jeg bruker omvendt grep, men det vil jeg jo ikke bruke..........  Wink

Er uansett ikke noe mål å bli støl i låra etter ei markløftøkt for min del dah...  Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Markløft
« #35 : 21. desember 2004, 15:34 »
Er det et poeng å gå veldig dypt med rompa i markløft for rygg?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Markløft
« #36 : 21. desember 2004, 18:50 »
Er det et poeng å gå veldig dypt med rompa i markløft for rygg?

Nope, men HKID er styrkeløfter, og da er slike ting viktige....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget TFrodo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • hver dag litt sterkere
SV: Markløft
« #37 : 23. desember 2004, 00:02 »
jeg får veldig vondt i ryggen, av markløft. noen råd??
litt mer vekt for hver dag som går!

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Markløft
« #38 : 23. desember 2004, 00:07 »
Er du rett i ryggen under markløft? Jeg hadde og en del smerter i korsryggen når jeg begynte med markløft, eller trening generelt, men det gikk vekk når jeg ble mer vant til treningen.

Men du må passe på å vere helt rett i ryggen, og løft ved å rette ut beina, ikke bare ved å vippe ryggen bakover.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!