Skrevet av Emne: Vil du klare å si stopp?  (Lest 2310 ganger)

yngve

  • Gjest
SV: Vil du klare å si stopp?
« #15 : 23. desember 2004, 20:09 »
MEN HVIS man klarer å si seg fornøyd med kroppen utseendemessig, er det da mulig, med et sunt kosthold uten steroider, å holde seg der man er, men bli sterkere?? Kan man trene trene for å bevare muskelmassen samtidig som man øker i styrke?

Til en viss grad, ja. Du må finne kcal-mengden som er perfekt til å holde på musklene, men samtidig ikke bygger noe. Altså, du kan ikke ha kcal-overskudd.

Utlogget hood

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

SV: Vil du klare å si stopp?
« #16 : 23. desember 2004, 20:11 »
MEN HVIS man klarer å si seg fornøyd med kroppen utseendemessig, er det da mulig, med et sunt kosthold uten steroider, å holde seg der man er, men bli sterkere?? Kan man trene trene for å bevare muskelmassen samtidig som man øker i styrke?

Det er fullt mulig å vedlikeholdstrene bare for å holde seg på et bestemt muskelnivå. Skal man vokse må man også spise masse, så om man holder kostholdet på et nivå som svarer til at man kun vil vedlikeholde og ikke vokse så er det nok mulig å bli sterkere i en viss periode uten å vokse. Men etter en stund vil det nok styrkeøkningen si stopp ettersom musklene må vokse om man skal bli sterkere. større muskeltversnitt = sterkere muskel.
"It's habits that make us and it's habits that break us" -Shawn Phillips

Utlogget Enmannshæren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

SV: Vil du klare å si stopp?
« #17 : 23. desember 2004, 20:40 »
jeg kjenner en som veier 120kg, han går fint, selv om det han har ikke akkurat bare er muskler... Smiley
Heller være liten, og ekte, enn stor med noe å benekte!

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Vil du klare å si stopp?
« #18 : 23. desember 2004, 23:47 »
så er det nok mulig å bli sterkere i en viss periode uten å vokse. Men etter en stund vil det nok styrkeøkningen si stopp ettersom musklene må vokse om man skal bli sterkere. større muskeltversnitt = sterkere muskel.

Her må du forklare litt nærmere. Hvorfor er det mulig en periode uten å øke muskeltverrsnittet, men ikke etterhvert? Hva tror du en styrkeløfter på 50kg har gjort for å oppnå f.eks tett oppunder 200kg i benkpress? Bygd enormt med muskelmasse? Det er nok fullt mulig å øke i styrke uten å øke i muskelmasse Wink

yngve

  • Gjest
SV: Vil du klare å si stopp?
« #19 : 24. desember 2004, 00:05 »


Her må du forklare litt nærmere. Hvorfor er det mulig en periode uten å øke muskeltverrsnittet, men ikke etterhvert? Hva tror du en styrkeløfter på 50kg har gjort for å oppnå f.eks tett oppunder 200kg i benkpress? Bygd enormt med muskelmasse? Det er nok fullt mulig å øke i styrke uten å øke i muskelmasse Wink

Som sagt, det er det til en viss grad. En dag stagnerer styrkeøkningen, og da må man ofte spise mer og variere treningen, som igjen ressulterer i masseøkning.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Vil du klare å si stopp?
« #20 : 24. desember 2004, 00:10 »

Som sagt, det er det til en viss grad. En dag stagnerer styrkeøkningen, og da må man ofte spise mer og variere treningen, som igjen ressulterer i masseøkning.

Har ikke sagt noe om at styrken ikke kan økes ved masseøkning, selvsagt er også dette en måte å gjøre det på. Men å antyde at det bare i liten grad går an å øke i styrke uten å øke i masse er feil.

yngve

  • Gjest
SV: Vil du klare å si stopp?
« #21 : 24. desember 2004, 00:14 »
Har ikke sagt noe om at styrken ikke kan økes ved masseøkning, selvsagt er også dette en måte å gjøre det på.
Har heller ikke sagt det. Hva sikter du til? Selvfølgelig øker man styrken ved masseøkning, og motsatt!

Men å antyde at det bare i liten grad går an å øke i styrke uten å øke i masse er feil.

Mener ikke i liten grad, så der nekter jeg å bli arrestert. Wink

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Vil du klare å si stopp?
« #22 : 24. desember 2004, 00:17 »
Har heller ikke sagt det. Hva sikter du til? Selvfølgelig øker man styrken ved masseøkning, og motsatt!

Det er nok vanskelig å unngå styrkeøkning hvis du øker i masse, men å øke i styrke uten å øke i masse er fullt mulig, og det over lang tid! Det kommer en dag der du vil få store problemer med å øke i masse også, og jeg vil tro den kommer før det er håpløst å komme lenger i styrke.

yngve

  • Gjest
SV: Vil du klare å si stopp?
« #23 : 24. desember 2004, 00:18 »


Det er nok vanskelig å unngå styrkeøkning hvis du øker i masse, men å øke i styrke uten å øke i masse er fullt mulig, og det over lang tid!

Da er vi egentlig enige.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Vil du klare å si stopp?
« #24 : 24. desember 2004, 00:19 »


Da er vi egentlig enige.

Ingenting er bedre enn det!  Smiley

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Vil du klare å si stopp?
« #25 : 24. desember 2004, 00:22 »
Følte bare for å legge til at vedlikeholds-energiinntaket ikke er et bestemt kaloriinntak, selv ved samme aktivitetsnivå. Kroppen justerer så godt den kan forbrenningen etter matinntaket.

Trallala...

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Vil du klare å si stopp?
« #26 : 24. desember 2004, 01:27 »
Selv har jeg ingen konkrete konkurranseplaner innen fitness/bygging. Trener mest for helsas skyld og for å se bra ut, da med fokus på en sterk og symmetrisk kropp inkludert en smal midje (som også appellerer til det motsatte kjønn  Wink ). Det blir liksom litt annerledes med Coleman, som trener for å (for)bli Mr. Olympia. Noen andre vesentlige forskjeller mellom Coleman og meg:

*Genene. Colemans: ekstreme, mine: middels minus
*Forbruk av steroider, GH og annet snacks: Colemans: ca. 500.000kr i året, mitt: 0,-
*Dedikasjon til trening og kosthold: Coleman: 100%, meg: 80-85%(?)
*Fast følge: Coleman: 0 (sikkert mer løst enn fast der i gården  Wink ), meg: 1 (dame tar tid, ingen anledning til å være for "rigid")  Smiley

Jeg må innrømme at jeg for tiden trener for å pakke på meg stadig mer masse, men det går myyyye saktere enn for en som har ekstreme gener, setter mange sprøyter (som også går ut over midjeomfanget - GH/insulin-gut) og tenker og lever trening og kosthold 24/7. Slik vil jeg ikke ha det. Jeg trener for å leve bedre, jeg lever ikke for treningen, så jeg er fornøyd med den framgangen jeg har nå og venter uansett ikke at den på noe tidspunkt kommer til å "ta av" slik at det i det hele tatt blir noen aktuell problemstilling å skulle "bremse helt ned". Dette betyr ikke at jeg ikke har langtidsmålsettinger, men jeg sier meg fornøyd med tempoet nå, og tviler på at jeg noen gang kommer til å bikke 100kg - rippa. (Jeg tar det dog som et kompliment at mange som ikke kjenner meg, spør om/"er sikker på" at jeg boler.  Wink Likevel forteller antallet slike henvendelser meg mye om hvor lettvint det er å ty til slike midler - ofte før man har lært seg hva det egentlig vil si å trene hardt for resultatene!!)

H

Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Vil du klare å si stopp?
« #27 : 24. desember 2004, 13:07 »
Det er så godt som umulig å oppnå slik størrelse uten steroider og annet snop, og vanskelig nok med, for den saks skyld. Jeg for min del bekymrer meg ikke for plutselig å bli like svær som Ronnie.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Vil du klare å si stopp?
« #28 : 24. desember 2004, 13:37 »
Honnør for den Hitman. Du satt liksom fingeren på det å vere, hva kan jeg si..., "hobbybygger".

Men nå sa jeg og at Coleman ikke var det beste eksempelet.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

SV: Vil du klare å si stopp?
« #29 : 24. desember 2004, 14:23 »
syns egentlig dette er et uaktuelt tema, siden det er veldig få som faktisk blir "for store" i egne øyne.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!