Skrevet av Emne: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer  (Lest 21273 ganger)

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #15 : 25. desember 2004, 16:00 »
Veldig interessant film det der! La merke til at han sa alle de han trente ilamme som brukte AS etc. var helt ødelagte nå.  Shocked

Det var også sinnsykt hvor mye han datt ned i vekt når han kutta ut AS! Uff kan bare ikke fatte å begripe at dette faktisk frister.

 Shocked

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #16 : 25. desember 2004, 21:04 »
Veldig interessant film! Helt enig med det han sier og spesielt det med at hvis man noensinne skulle vurdere å bruke sterioder så gjør det etter å ha fylt 23.

Har en kamerat som de siste 6 månedene har brukt, syntrabol, deca oh winstrol, han gikk opp fra 60 til 85 kg, men pågrunn av de høye dosene han brukte, så begynte han å blod mye neseblod på trening, og hvis jeg ikke husker feil så er vel det et tegn høytblodtrykk. Han bestemte seg derfor for å stoppe bruke og trene reint en periode, han er nå tilbake til 60 kg, men er faktisk tynnere enn det han var i starten

Utlogget jossiii

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #17 : 25. desember 2004, 21:07 »
Jeg har en kompis som startet å spise 5 kilo sukker hver dag, og gikk opp fra 60 til 85 kg. Så sluttet han å spise sukker en periode, så gikk han ned igjen.

;-_-;

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #18 : 25. desember 2004, 21:13 »
Jeg tror det er mye mere boling enn folk flest tror. Men det er jo ikke alle AS gir like stort utslag som andre på. Men for 1 år tid siden var det en av lokalgængstera som hadde trent reint en god stund for å bli større. han var utrolig tynn, og han begynte på AS. Økte med 28kg i kroppsvekt på 3 uker, og 1RM benkpress økte fra 90 til 147,5kg på 3 UKER!
Så det er jo ikke rart det gir farlige utslag å putte i seg sånne medikamenter.
Konebanker og totalonanist

Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #19 : 25. desember 2004, 21:24 »
Jeg tror det er mye mere boling enn folk flest tror. Men det er jo ikke alle AS gir like stort utslag som andre på. Men for 1 år tid siden var det en av lokalgængstera som hadde trent reint en god stund for å bli større. han var utrolig tynn, og han begynte på AS. Økte med 28kg i kroppsvekt på 3 uker, og 1RM benkpress økte fra 90 til 147,5kg på 3 UKER!
Så det er jo ikke rart det gir farlige utslag å putte i seg sånne medikamenter.

28kg på 3 uker?  rofl Det tror jeg ikke på, selv med bol.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #20 : 25. desember 2004, 21:24 »
Det var også sinnsykt hvor mye han datt ned i vekt når han kutta ut AS!

Der har du et av hovedproblemene med steroider. Muskler som kommer - og går etter endt syklus. Steroider er (brukt riktig) effektive så det holder, og musklene er "ekte" nok de, men det er sinnsykt vanskelig å holde på dem på sikt. Og når man så mister 13 av 15 opptjente kg postsyklus, er det nærliggende å ty til mer, og mer, og mer - man skaper en slags psykisk avhengighet til dem. Selv om én syklus kanskje ikke er spesielt helseskadelig på sikt, kan man knapt si det samme om et helt liv på steroider. Risikoen er selvsagt avhengig av antall og type preparat(er), dosering samt sidebruk av andre "enhancere" som gh, insulin, igf.

En annen ting som blir tatt opp i videoen, er den økte skaderisikoen man har på steroider. Selve muskelen vokser mye fortere enn sener, ligamenter og leddbrusk rekker å tilpasse seg, og risikoen øker dramatisk for overrivingsskader, ødelagte ledd og kroniske smertetilstander. Byggeren i videoen fikk virkelig føle dette på kroppen idet han måtte få innsatt proteser i begge hofter samt i en skulder. Og jeg kan med en gang si at det ikke er lett å trene effektivt med så mange proteser, for man risikerer hele veien at de går ut av ledd, da de ikke (som kroppens egne ledd) er konstruert til å tåle spesielt tung trening!

Etter min mening bør valget om å bruke steroider eller ikke baseres på grundige faktiske kunnskaper om virkninger og bivirkninger (for å kunne bruke dem riktig), samt egne målsettinger inkludert tanker om tiden etter "den glade ungdom". Hva veier tyngst - de kortsiktige eller de langsiktige målene? Trener du for å bli en proff-bygger, eller trener du primært for helsas del?

Dessuten bør man etter min mening ha nærmet seg sitt genetiske potensiale (uten steroider) før man tenker på å påbegynne en syklus (mao. alle tenåringer: Ligg unna!!  Wink ) - da vil man også ha lært seg hva det vil si å trene tungt og effektivt for å oppnå resultater. (Samt at du vil være mer moden og reflektert og mindre impulsiv.) Og kanskje vil du da allerede være fornøyd med fysikken du har oppnådd, vel vitende om at du har oppnådd den uten "hjelp"..?

Legg merke til at jeg ikke noe sted i det jeg har skrevet har benyttet meg av ordet "misbruk". Bruk eller ikke er opp til hver enkelt, vi er alle herrer ove egen skjebne, ikke over andres. Misbruk blir det kun hvis bruken går ut over andre (f. eks. i form av aggressiv atferd og vold), eller går ut over deg selv på en slik måte at den hindrer deg i å leve slik du egentlig ønsker (fører til økonomisk ruin, ødelegger sosiale relasjoner, etc.)

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #21 : 25. desember 2004, 21:37 »
honnør Bow Hitman!

Er så enig i det du sier.  Har alltid sagt at man bør ha trent en god og da mener jeg en GOD stund og ha et solid grunnlag helst tett opptil sitt genetiske potensiale før man i det minste vurderer å bruke AS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #22 : 26. desember 2004, 20:00 »
Jeg tror det er mye mere boling enn folk flest tror. Men det er jo ikke alle AS gir like stort utslag som andre på. Men for 1 år tid siden var det en av lokalgængstera som hadde trent reint en god stund for å bli større. han var utrolig tynn, og han begynte på AS. Økte med 28kg i kroppsvekt på 3 uker, og 1RM benkpress økte fra 90 til 147,5kg på 3 UKER!
Så det er jo ikke rart det gir farlige utslag å putte i seg sånne medikamenter.


Dette er kanskje det dummeste jeg har lest på lang lang tid..... akkurat den der må du laaaaaaaaangt ut på landet med. LANGT !!!

rofl
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #23 : 26. desember 2004, 20:14 »
Veldig interessant film! Helt enig med det han sier og spesielt det med at hvis man noensinne skulle vurdere å bruke sterioder så gjør det etter å ha fylt 23.

Det stemmer. Jeg kjenner en som begynte å bruke AAS når han var 22 år, og han er nå dverg. Kompisen hans var 24 år når han startet, og han er nå basketballspiller.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #24 : 26. desember 2004, 20:18 »
Trener du for å bli en proff-bygger, eller trener du primært for helsas del?

Det er antakeligvis ingen under 35 år som trener primært for helsa sin del. Det vet jeg, for jeg er 36.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #25 : 26. desember 2004, 20:25 »

Dette er kanskje det dummeste jeg har lest på lang lang tid..... akkurat den der må du laaaaaaaaangt ut på landet med. LANGT !!!

rofl

28 kg på 3 uker er drøyt. Det er jo over en kg om dagen. En jeg var på "hils" med på et gym så jeg selv gikk opp 23 kg på 8 uker, men det er klart at veldig mye av dette var vann og fett. Han hadde faktisk problemer med å få på seg skoa på slutten av kuren!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #26 : 26. desember 2004, 20:26 »


28 kg på 3 uker er drøyt. Det er jo over en kg om dagen. En jeg var på "hils" med på et gym så jeg selv gikk opp 23 kg på 8 uker, men det er klart at veldig mye av dette var vann og fett. Han hadde faktisk problemer med å få på seg skoa på slutten av kuren!


Noen slike ekstremtilfeller finnes som du sier der, men jeg vil tippe at minst 15 av de kiloene var vann !!! Han hadde vel også et blodtrykk som ikke lignet noe - antagelig så høyt at jeg er litt forundret over at han turte å bøye seg for å knyte skoene.... Var nok ikke mye som var igjen der etterpå nei...... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #27 : 26. desember 2004, 21:08 »
Kristoffer Schou gikk opp 5,2kg på én dag under forfall!  Grin

Uten at dette har veldig mye med topic å gjøre.  Offtopic

Utlogget andy-k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #28 : 26. desember 2004, 21:14 »
Han dreit vel en kilo eller noe sånt på en gang også!?   rofl   

men  Offtopic

Utlogget zmuffa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 60

SV: EX-Dopet kroppsbygger forteller om sine erfaringer
« #29 : 26. desember 2004, 21:22 »
er det egentlig lovelig å drive salg av bol i USA?
Kjør Hardt!, kjør stil ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!