Skrevet av Emne: Kreatin uten å trene?  (Lest 1367 ganger)

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Kreatin uten å trene?
« : 12. februar 2012, 12:58 »
Halo, jeg har en venn som ikke trener men hevder han alltid er ute av energi, at han sliter veldig mye med det. Det jeg lurer på er om kreatin kan hjelpe selv om han ikke trener? Eller om det eventuelt er andre tilskudd som kan få opp energien under en hektisk hverdag.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Kreatin uten å trene?
« #1 : 12. februar 2012, 13:01 »
mat? koffein? kreatin vil ikke funke slik. Kan sikkert garantere at han eter for lite og dårlig. Mye mat som gir høyt blodsukker gjør også at det faller fort igjen..dvs hvitt melk, sukker o.l.. veldig mye brukt i rask og lettvindt mat.
Det er vell psykisk han blir sliten, han er ikke gåen i tricepsen når han kommer hjem liksom?
Vitaminer- og mineraltilskudd er kjekt for å sikre seg at man får i seg nok der. I tillegg til mat av den grove sorten som grov-(ja ikke kneip)brød, potet,søtpotet,ris/fullkornsris,havregryn.
Du kan jo spørre han om hva han spiser normalt sett i løpet av en dag, tror du finner mye å endre på i det små som kan gjøre store forskjeller. (Nå aner ikke jeg hva han jobber/skoler med men).

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Kreatin uten å trene?
« #2 : 12. februar 2012, 13:07 »
høyst og mest sannsynlig har han dårlig kosthold, i tillegg til at han ikke trener som du sier. Ergo i dårlig fysisk form og dermed lite overskudd.

Be han spise sunnere, mer fiber/frukt/grønnsaker/fisk/kjøtt og se til at han starter å utøve noe fysisk aktivitet. Enten et treningssenter hvor han kan få hjelp av en pt e.l. eller bare sykle/jogge noen ganger i uka.

Kosttilskudd vil nok ha null effekt på personen.

Om jeg konkluderer feil her nå får du heller skrive mer detaljert om personen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!