Skrevet av Emne: Lårcurl?  (Lest 3729 ganger)

Utlogget Ahnuld

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Lårcurl?
« : 11. januar 2005, 11:13 »
Er det noe forskjell på sittende og liggende lårcurl?

Utlogget calling

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Lårcurl?
« #1 : 11. januar 2005, 11:20 »
Begge er hamstringøvelser, men tror nok liggende tar mer på glutus samtidig som man kan kjøre tyngre. Du kan godt bruke begge i samme treningsprogram. Andre øvelser er strak mark (kanskje den beste), sumo benpress og stående ettbenscurl.
I`m not a calory counter, I`m a protein counter!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Lårcurl?
« #2 : 11. januar 2005, 11:35 »
Foretrekker sittende selv siden du da har et større strekk i hamstrings, noe som er en fordel.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Lårcurl?
« #3 : 11. januar 2005, 16:07 »
Er det noe forskjell på sittende og liggende lårcurl?

Ikke noen avgjørende forskjell. Det viktigste er at du får en jevn bevegelse og har mulighet til å gjøre øvelsen kontrollert, særlig i den "eksentriske" fasen  (velg derfor moderate vekter i denne øvelsen). Personlig har jeg bare mulighet for sittende lårcurl der jeg trener nå, og vennet meg fort til det etter å ha trent liggende i noen år.

Utlogget Ahnuld

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Lårcurl?
« #4 : 13. januar 2005, 08:22 »
Jeg følte bare at liggende lårcurl ikke "traff" den riktige muskelen, følte nesten ikkenoe i selve låret, men mer på baksiden av leggen. Sittende kjente jeg mye mer i låret.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: Lårcurl?
« #5 : 13. januar 2005, 08:47 »
Jeg prøvde markløft med strake ben en og ble støl i hamstringsene i en HEL UKE! Jeg kødder ikke...

Dette er uten tvil den beste øvelsen. Jeg kjenner at den strekker skikkelig godt. Gjør denne øvelsen med helt strake ben og begynn forsiktig med lette vekter
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

SV: Lårcurl?
« #6 : 13. januar 2005, 09:26 »
Noen velger også å ha en liten bøy i knærne for å dempe belastningen på korsryggen.

Kanon øvelse, rekorden er 5 dager med "gangspærr" også kalt treningsverk

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Lårcurl?
« #7 : 13. januar 2005, 10:34 »
De fleste har vel bare tilgang til liggende vil jeg tro. Har en det, er det etter min erfaring et par momenter som er viktig.
Det første er - som 25åt sier - bruk moderate vekter og en kontrollert utførelse.
Det andre viktige, er å presse hofta så godt som mulig ned mot benken under utførelsen. Er du en seksuelt aktiv heterosexuell gutt kan du for eksempel tenke deg at du har en forykende orgasme som du ønsker å slippe lengst der inne..... Da blir det straks litt hyggeligere å ligge der og presse utstyret mot benken også......... Siden jeg er gutt/ung mann, kommer jeg ikke på en "kvinnelig" analog til dette......

Den vanligste feilen en ser, er i allefall de som ligger med ræva i været med god klaring mellom underliv og benk. De løfter kanskje dobbelt så mye på den måten, men lårbicepsene deres ser uansett ut som hudfargede spaghettier....... Beklager, men sånn er det bare...... men de har flotte rumper dah......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Teknikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 203

SV: Lårcurl?
« #8 : 13. januar 2005, 13:40 »
Begynte selv med strake markløft for noen få uker siden. Grunnen var at jeg gikk over til et fullkroppsprogram. Tenkte at strak mark skulle erstatte både lårcurl og korsrygg trening. Var veldig skeptisk til at strak mark skulle ta noe særlig på baksiden av lårene.

Dagen etter var jeg stølere enn jeg noen gang har vært på baksiden av lårene. Dette til tross for at jeg da hadde jevnlig trent lårcurl.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!