Skrevet av Emne: Hvor ofte?  (Lest 1425 ganger)

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Hvor ofte?
« : 28. mars 2003, 21:34 »
Heisann.
Har et kort spm angående hvor ofte jeg bør trene knebøy og markløft. Nå trener jeg markløft og knebøy en gang i uka. I tillegg får beina ei spenstøkt. Til nå har jeg kjørt likt hver økt (tunt). På onsdag kom det en fyr bort itl meg å begynnte å snakke litt. Han mente at jeg skulle fortsette med en gang i uka, men lett annenhver økt. Hva mener dere?

PS: Kom over 200 i mark for første gang på onsdag. Begynner å nærme meg de 210 jeg satte meg som mål til someren.

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

SteamHammer

  • Gjest
Re:Hvor ofte?
« #1 : 29. mars 2003, 09:21 »
Det er nok en fornuftig løsning du har fått skissert både for KB og ML. Jeg selv trener lett KB på mandag og tung KB på Fredag. Onsdager trenes ML.  Smiley

Jeg har fremgang samtidig som jeg her overskuddet i orden - for å si det slik. Jeg vil dermed ikke påstå at det er den ultimate løsningen for deg, men en meget god start.
Hvis du trener ML en gang pr uke, er det ikke noe i veien for å kjøre to tunge økter etter hverandre, forutsatt at du kjenner kroppen din så pass mye at du er rimelig sikker på at du ikke "tømmer" deg.

Det hender jeg vurderer ML-treningen etter dagsformen og kjører veldig lett hvis det "butter" - eller rett og slett hopper over den hvis det kjennes nødvendig. Mest for å spare meg til den tunge KB-økta som kommer på Fredag.

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Re:Hvor ofte?
« #2 : 29. mars 2003, 10:13 »
Høres bra ut. Det er på måten jeg trener nå. Mandag=KB, Onsdag=ML og Fredag=spenst.  Så langt har dette gitt bra fremgang, selv om jeg har kjørt tungt nesten hver ML økt. Bra å høre at dette kan fungere greit.


mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!