Skrevet av Emne: eskimo's deff 2oo5 - uke 8  (Lest 24563 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #30 : 14. januar 2005, 09:28 »
2200 kcal på 80 kg er i hvert fall ikke for lite, selvfølgelig avhengig av mengden kardio du kjører. Men å gå mot 25 kcal/kg kroppsvekt går også bra. Noen individuelle forskjeller er det jo. Mister du greit med fett på 2300 kcal ser jeg ingen grunn til å skynne seg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #31 : 14. januar 2005, 09:32 »
mulig jeg prøver meg ut på i overkant av 2000 kcal ja. skal finpusse på dette i helgen. søndag blir det også sverigetur for å handle inn nødvendige råvarer og hjelpemidler =)

hva mener dere en fornuftig prosentvis inndeling av p/f/k? ifjor kjørte jeg 25p/25f/50k, men det er kanskje en ide å nedjustere karbsene noe til fordel for proteinene?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #32 : 14. januar 2005, 09:36 »
Jeg liker jo å ligge høyt på protein, og kjører gjerne 50/30/20 p/k/f. Kan også gå mot 60/20/20 p/k/f. Men første forslag er nok det mest almenne.

Takler du greit å gå lavt på karbs, så gå for det ! Og spis gjerne opp mot en 800-1000 gram karbs på spisedagen din. Det er et lite slit, men det går og du sparker igang ting skikkelig igjen. Minimalt med fett og moderat protein på den dagen. Og la minst mulig komme fra sukker. Start spisedagen på en kveld etter trening, og - VIKTIG - spis et eple før denne treningen. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #33 : 14. januar 2005, 09:50 »
så var det å justere mengden på de forskjellige matvarene, så godt det lar seg gjøre, så det tilsvarer en slik fordeling på rundt 2000 kcal.. er vel her jeg virkelig trenger assistanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #34 : 14. januar 2005, 09:52 »
Jeg kan sende deg en kostholdskalkulator i Excel-format om du vil. Bare send meg en mailadresse via PM. Smiley Den inneholder det meste av matvarer og er lett å bruke. Om du er intr. Men får ikke sendt den før i kveld - har den ikke her på jobb.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: eskimo's deff 2oo5
« #35 : 14. januar 2005, 12:35 »
baahh: du syntes det ser for mye ut?
er på rundt 80 kg nå, vil ned rundt 75, da burde jeg være i nice shape.
er 177 høy.

jobber nå bl.a. med eventuell offisiell single til både russen og til europride oslo 2005, og dersom det blir videoinnspilling og gigs hadde det derfor ikke vært dumt å hatt sommerformen klar litt tidlig i år.

Tja, som UaC sier så er det jo greit nok om du går ned i vekt av det, men jeg synes med fordel du kan senke kaloriene og øke treningsmengden utover. Da går ting litt raskere bare.

Kult at du jobber med singel for russen. Jeg er selv russ i år, så det blir knall!

Smiley

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: eskimo's deff 2oo5
« #36 : 14. januar 2005, 12:44 »
jobber nå bl.a. med eventuell offisiell single til både russen og til europride oslo 2005, og dersom det blir videoinnspilling og gigs hadde det derfor ikke vært dumt å hatt sommerformen klar litt tidlig i år.

Det hadde vært genialt om du hadde fått russesangen, jeg er også russ i år.  Smiley

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #37 : 14. januar 2005, 13:07 »


Tja, som UaC sier så er det jo greit nok om du går ned i vekt av det, men jeg synes med fordel du kan senke kaloriene og øke treningsmengden utover. Da går ting litt raskere bare.

Kult at du jobber med singel for russen. Jeg er selv russ i år, så det blir knall!

Smiley

jepp... ser ut til at jeg tar til sikte med å legge meg på rundt 2000 kcal pluss minus. legger ut den endelige kostplanen iløpet av helgen eller på mandag.

hadde vært fett med årets russelåt ja, har vært planen lenge men så har det bare aldri blitt noe av. men først kommer oppfølgeren til music is movin', regner med den er på radio i løpet av februar. legger ut en liten sample om ikke så altfor lenge, exclusively for treningsforumsbrukerne Smiley

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: eskimo's deff 2oo5
« #38 : 14. januar 2005, 13:29 »


jepp... ser ut til at jeg tar til sikte med å legge meg på rundt 2000 kcal pluss minus. legger ut den endelige kostplanen iløpet av helgen eller på mandag.

hadde vært fett med årets russelåt ja, har vært planen lenge men så har det bare aldri blitt noe av. men først kommer oppfølgeren til music is movin', regner med den er på radio i løpet av februar. legger ut en liten sample om ikke så altfor lenge, exclusively for treningsforumsbrukerne Smiley

Kult, men husk å sikre rettighetene dine. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: eskimo's deff 2oo5
« #39 : 14. januar 2005, 13:45 »


jepp... ser ut til at jeg tar til sikte med å legge meg på rundt 2000 kcal pluss minus. legger ut den endelige kostplanen iløpet av helgen eller på mandag.

hadde vært fett med årets russelåt ja, har vært planen lenge men så har det bare aldri blitt noe av. men først kommer oppfølgeren til music is movin', regner med den er på radio i løpet av februar. legger ut en liten sample om ikke så altfor lenge, exclusively for treningsforumsbrukerne Smiley
kult

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #40 : 14. januar 2005, 13:48 »


Kult, men husk å sikre rettighetene dine. Smiley

den er alledere tono-registrert Smiley

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: eskimo's deff 2oo5
« #41 : 14. januar 2005, 14:42 »
Vi blir å deffe parallellt, Eskimo!  Smiley Mye bra råd du har fått her, men av meg skal du få et til: Ikke la kostholdet gå deg til hodet slik at det går ut over trivsel og velvære mer enn høyst nødvendig! Det er det ikke verdt. Slakk heller bittelitt på strikken, er ikke mange promillene du mister på det heller.

Jeg kommer ikke til å telle en eneste kalori på deffen min, bare gjøre noen grove overslag nå og da. Stikkordet mitt er litt mindre av alt, bortsett fra protein og vann. Litt mindre porsjoner ris, pasta, poteter og brød, helle litt mer mot fettmagre produkter/rene kjøttstykker. Litt mindre snop. Litt mindre av alt-taktikken fungerte iallfall for meg i fjor! Speilet er min dommer, ikke vekten i seg selv: Vet jeg er på riktig vei når magerutene blir mer framtredende og midjen krymper. Skjer ikke dette i ønsket tempo, spiser jeg litt mindre og/eller øker cardio. Bruker også de samme tilskuddene på deff som på bulk: Omega 3, multivitamineraltablett, myseprotein(!) og kreatin. Jeg tror de fleste av oss vil tjene lite, om noe, på ekstensiv manipulering av kosttilskudd på deff!

Når du er et par-tre-fire uker fra "målet": Den rippa Sceneformen, Sydenturen eller whatsoever, da er tiden inne for å bli virkelig nøye, telle kalorier og slikt. Da har kroppen minimalt med reserver og slingringsmonn.

Synes opplegget ditt ser bra ut, men husk å kose deg samtidig! Det er viktig! Selv kjører jeg altså et litt "løsere" opplegg (ingen "faste" måltider hver dag her i gården) enn deg, men jeg tror det vil gå bra likevel.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: eskimo's deff 2oo5
« #42 : 14. januar 2005, 18:57 »
Er det noen grunn til at du bevisst bruker myse på deff, HITman? Forskningen viser jo en klar fordel med å bruke kasein.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #43 : 17. januar 2005, 09:24 »
dagens gåte; hva er det som går og går og aldri kommer til døra Huh
det er visst eskimo på morgentur.. presterte å gå meg lost oppe ved sogn/ullevål hageby et sted, klarte til slutt å knote meg til kirkeveien. nå er det ingen sak, tenker jeg lettet, og begynner og gå mot majorstuakrysset, så vet jeg hvertfall hvor jeg er. til jeg kommer et stykke og det plutselig kommer en buss mot meg som det står majorstua på. hadde visst prestert å gå feil vei.. jaja. litt utvidet morgentur ble det hvertfall.. tror jeg skal ta med en av hundene imorgen, kanskje de har bedre stedsans enn meg..

 Grin

uansett, hadde nesten glemt hvor fantastisk det er å starte dagen med en lang tur. gleder meg allerede til å stå opp kl 5 imorgen tidlig. en koffeinpille, to teskjeer glutaminpeptid og en flaske med vann, mp3 spilleren full med nynedlastet happy hardcore, hardhouse og god gammeldags 90talls rave musikk.. ikke noe musikk som får opp tempet slik som det!

vekta på dagens første deffedag; 78,5 kg. endel kilo tyngre enn sist gang, så dette blir bra.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #44 : 17. januar 2005, 09:31 »
Vi blir å deffe parallellt, Eskimo!  Smiley Mye bra råd du har fått her, men av meg skal du få et til: Ikke la kostholdet gå deg til hodet slik at det går ut over trivsel og velvære mer enn høyst nødvendig! Det er det ikke verdt. Slakk heller bittelitt på strikken, er ikke mange promillene du mister på det heller.

Jeg kommer ikke til å telle en eneste kalori på deffen min, bare gjøre noen grove overslag nå og da. Stikkordet mitt er litt mindre av alt, bortsett fra protein og vann. Litt mindre porsjoner ris, pasta, poteter og brød, helle litt mer mot fettmagre produkter/rene kjøttstykker. Litt mindre snop. Litt mindre av alt-taktikken fungerte iallfall for meg i fjor! Speilet er min dommer, ikke vekten i seg selv: Vet jeg er på riktig vei når magerutene blir mer framtredende og midjen krymper. Skjer ikke dette i ønsket tempo, spiser jeg litt mindre og/eller øker cardio. Bruker også de samme tilskuddene på deff som på bulk: Omega 3, multivitamineraltablett, myseprotein(!) og kreatin. Jeg tror de fleste av oss vil tjene lite, om noe, på ekstensiv manipulering av kosttilskudd på deff!

Når du er et par-tre-fire uker fra "målet": Den rippa Sceneformen, Sydenturen eller whatsoever, da er tiden inne for å bli virkelig nøye, telle kalorier og slikt. Da har kroppen minimalt med reserver og slingringsmonn.

Synes opplegget ditt ser bra ut, men husk å kose deg samtidig! Det er viktig! Selv kjører jeg altså et litt "løsere" opplegg (ingen "faste" måltider hver dag her i gården) enn deg, men jeg tror det vil gå bra likevel.  Smiley

H

veldig godt sagt, Hitman, og kunne ikke sagt meg mer enig.
jeg kommer til å følge et fast kosthold med et roughly estimated antall kcal, men ettersom jeg gjør det kun for egen del og ikke har et mål mot konkurranse, kommer jeg ikke til å kjøre så sado som enkelte andre. kommer likevel til å gjøre mitt beste for å holde meg til det oppsatte matprogrammet, men helt sikkert med enkelte små unntak.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!