Skrevet av Emne: Rickern Returns - På tide å komme i god form igjen  (Lest 9375 ganger)

Utlogget Rickern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Rickern Returns - På tide å komme i god form igjen
« #15 : 13. september 2016, 20:46 »
Så, jeg tok utgangspunkt i hva jeg skrev om forrige uke og gjorde en liten justering. Det jeg skrev var at jeg var sliten, så jeg kuttet ned på øktene og delte de mer opp. Mandagen var det en times oppvarming med kombinasjoner på bag og skyggeboksing. Så var det benkpress, jeg tok meg god tid og gikk opp med 10 reps fra 20 til 65kg, økte med 5kg i gangen, om jeg husker riktig. Ut i fra dette fant jeg ut at min maks skulle være sånn ca 85kg, så jeg makset der og gikk ned igjen fra 80 til 40kg, 5kg i gangen. Jeg gikk aldri høyere enn 10 reps.

I dag var det samme greia, bare at det eneste løftet jeg tok var markløft, jeg startet med bare stanga og gikk 10reps, den siste vekta jeg klarte med 10reps var 75kg. Ut i fra dette fant jeg ut at jeg burde makse på 110kg, som i grunn av planen forrige uke. Jeg tok bandasje rundt hendene mine og løftet helt til jeg makset på 110kg. Jeg er sterk nok til å løfte mer, men jeg ville ikke greid å holde fast på stanga, selv med sånn langefinger på tommelnegla grep, fordi jeg var gjennomvåt av svette. Jeg holdt også på å besvime av buktrykket.

Men neste gang kan jeg ta av meg skoene, fordi jeg gjorde i grunn øvelsen mye hardere og ustabil med å beholde treningsskoene med demping for å jogge på. Neste gang tar jeg noe med flat såle eller bare sokker. Da klarer jeg kanskje 115kg.

Men nøkkelen for min del er ren teknikk og sakte progresjon. Jeg bruker per dags dato ca. en time på hver øvelse. Jeg driver meg ikke til randen av selvdestruksjon, men jeg kjenner at muskelen trenger tid på å komme seg, fordi hver dag når jeg strekker meg hører jeg lyden av kjøtt som sprekker.

Utlogget Rickern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Rickern Returns - På tide å komme i god form igjen
« #16 : 14. september 2016, 23:59 »
I dag har jeg tatt 40 minutter oppvarming. 100 jabs, 100 cross, 100 lead hooks høyre og venstre. Så skyggebokset jeg resten.

Så var det knebøy. Det gikk dårlig, jeg falt forbi sikringen allerede på 90kg, jeg kunne ha gitt meg der. Men i steden hentet jeg meg sånn pute til stanga. Startet på bånn igjen med bare stanga og la inn 10 reps med spenst hopp og jobbet meg opp igjen til 90kg. Tok en rep på 90kg, så gikk jeg ned på 60kg og tok 7 reps på siste.

Da jeg kom hjem var det noen som hadde lagt et stykke kake på bordet for meg. Jeg kastet den i søpla, men skaden var allerede gjort, jeg tenkte ikke på annet enn å spise sukker til klokka var ni. Da gikk jeg på butikken å kjøpte meg 100g mørk kokesjokolade. Jeg er rett og slett avhengi av søtsaker, jeg liker det ikke heller, men jeg er avhengi. Som en rusmisbruker, jeg forsøkte å sloss mot det siden jeg kom hjem fra trening klokka fire, men etter fem timer hadde det ikke gitt seg. Jeg måtte ha den sjokoladen for å få ro.

Når jeg spiste sjokoladen var det som å sette et skudd med amfetamin. Jeg tok det ikke med meg hjem, fordi da ville de andre ha kommentert på det. Så jeg satt inntil veggen utafor blokka på bakken, med hettegensern over hodet. Lente meg over sjokoladen og ruset meg på det. Jeg tok liksom sjokoladen og la hodet bakover. Det var skikkelig narkis opplegg.


Utlogget Rickern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Rickern Returns - På tide å komme i god form igjen
« #17 : 22. september 2016, 21:39 »
Ble syk på tirsdag, klarte ikke ny personlig rekord på deadlift onsdagen. I dag kjørte jeg squat alt jeg hadde, svetten rant ned av meg som om jeg smelta, jeg måtte vri opp alt av klær jeg hadde gått med. Mellom settene kjørte jeg spensthopp.

BROSPLIT er ikke så dumt for meg, fordi jeg har skippet leg day hele livet. Jeg ser dette veldig godt på teknikken i benk som er ganske fin, jeg har hatt en veldig bra fremgang og løfter nå 95kg, som er mer enn jeg veier på tross av at en god del av det er fett og ikke muskler. Deadlift og squat derimot er en helt annen historie.

DEADLIFT problemet mitt er at jeg kan ikke løfte mange tunge reps, fordi jeg besvimer av buktrykket i løftet. Jeg klarer ikke lengre reps fordi grepstyrken svikter, dette gjelder både reverse og hook grip.
SQUAT er problemet rett og slett selve teknikken, finne rett beinstilling. Jeg kommer ofte skeivet og får et ujevnt løft. Men løsningen er veldig enkel: TTT = Ting Tar Tid

Når jeg har teknikken og ikke trenger brosplit lengre vil jeg nok gå over på et mer komplisert program som Starting Strength, med tanke på at jeg har skippet mye leg day er nok denne veldig bra.


SØTSUG
Jeg sutter på en kjærlighet på pinne i uka når det blir helt uutholdelig. Jeg er bare avhengi, jeg kan vinne tilbake dette på cardioen. Dette er bra, fordi før var det 100g kokesjokolade. Nå er det 10g slikkepinne, det nytter, jeg spiser mindre søtsaker og det er nok til å dempe abstinensen. Jeg har jo gått på mye sterkere saker, før kunne jeg ruse meg på poser med smågodt hele uka, så jeg har vært ute på kjøret. Tung sjokoholiker på stor plate med freia fruktnøtt og Walters mandler. Det er bare et under at jeg ikke har tatt overdose og dødd av hjertestans.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!