Skrevet av Emne: Foreldre og Kroppsbygging  (Lest 6569 ganger)

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #15 : 15. januar 2005, 19:26 »
Folk flest vet ikke hva hverken protein, karbo eller fett er. Like lite hva forbrenning, GI/blodsukker og næring generelt er.
Forstår jo at det kan virke litt sært for foreldre hvis barnet deres kun tenker kropp, men generelt sett er det for mye fordommer ute og går. Spesielt når man ikke vet hva det vil si å bygge opp kroppen sin, på en sunn og naturlig måte, så klart!  8)
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

naxus

  • Gjest
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #16 : 15. januar 2005, 19:32 »
Ingen av foreldrene mine har noe spesielt imot at jeg trener. De sier bare at jeg ikke må overdrive, og det er jo greit nok. Men når jeg begynte og snakke om proteinpulver og sånt begynte mamma og bable om dop osv.. Pappa vet ikke noe om det for de er skilt. Og som du sier "jake". folk flest vet ikke hva proteiner og osv er. Så med engang noen av kompisene mine fikk vite om at jeg skulle kjøpe proteinpulver ble de skikkelig redde og bare, Det er greit at du trener men vi syns ikke noe om det pulveret ditt :Smiley hehe så måtte jeg forklare de alt jeg har lært HER om spising, proteiner osv.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #17 : 15. januar 2005, 19:37 »
Fortell dem at proteintilskudd (myse/kasein) er et meieriprodukt , for det er nettopp det det er. Eller rett og slett si at det er en type melk , heller ikke langt unna sannheten.   Cheesy
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #18 : 15. januar 2005, 19:41 »
Jupp, en dyr form for tørrmelk.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #19 : 15. januar 2005, 19:47 »
Men når sant skal sies, så møter jeg faktisk flere fordommer hos venner enn hos foreldrene mine.

Så lenge man holder seg til kosttilskudd og mat, trener rett og holder på på et hobby-nivå så er det ingen skadelig idrett. Sammenlignet med mange belastningsidretter.
Mål: OL i 2014

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #20 : 15. januar 2005, 20:03 »
Så lenge man holder seg til kosttilskudd og mat, trener rett og holder på på et hobby-nivå så er det ingen skadelig idrett. Sammenlignet med mange belastningsidretter.

Ikke bare "ingen skadelig idrett", men en helsefremmende idrett, eller mer presist: en helsefremmende livsstil! (Kunne ramset opp de positive helseeffektene av vekttrening her også, men har gjort det noen ganger i det siste for å si det mildt, så det får holde.)   Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #21 : 15. januar 2005, 20:06 »
Når foreldre flest har forstått det der, da er vi i mål!
Mål: OL i 2014

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #22 : 15. januar 2005, 20:10 »
Når foreldre flest har forstått det der, da er vi i mål!

Inntil det evt. skjer får vi bare jobbe med saken   Wink
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #23 : 15. januar 2005, 20:11 »
Jepp, får sette i gang en folkeaksjon nå! Wink
Mål: OL i 2014

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #24 : 15. januar 2005, 20:11 »
Er jo fullt forståelig hvorfor de sitter med holdningene de gjør og. Kan media ha en liten rolle her, mon tro?

Når vg hver dag har forskjellige skremselstekster om aas og hvor mange ungdommer som begynner på det, besserwissere fra holgang prater om kreatin og prohormon side om side, har mange fler eksempel om dette og.

Selv har jeg ikke fått så mye motgang med styrketreninga, kommer vel ann på måten du snakker med foreldrene om det.
Eat Lift Sleep

Utlogget Diablo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #25 : 15. januar 2005, 20:16 »
Ja, media tror jeg har mye av skylden. Det er nesten bare "propaganda" mot idretten, og det er skjelden du faktisk høre noe ordentlig posistivt!
Mål: OL i 2014

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #26 : 15. januar 2005, 20:18 »
Er jo fullt forståelig hvorfor de sitter med holdningene de gjør og. Kan media ha en liten rolle her, mon tro?

Når vg hver dag har forskjellige skremselstekster om aas og hvor mange ungdommer som begynner på det, besserwissere fra holgang prater om kreatin og prohormon side om side, har mange fler eksempel om dette og.

Selv har jeg ikke fått så mye motgang med styrketreninga, kommer vel ann på måten du snakker med foreldrene om det.

Er absolutt enig med deg i medias negative innflytelse her, men det er like fullt opp til hver enkelt forelder å velge de kildene han/hun vil hente "kunnskapene" sine fra, samt velge å tenke rasjonelt. Så selv om det er "forståelig" at mange foreldre sidestiller vekttrening og proteiner med AAS, betyr ikke dette at hver enkelt av oss bør eller skal innfinne oss med konsekvensene av en slik ukritisk "tenkning"!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #27 : 15. januar 2005, 20:26 »
Faktumet er vel at de eneste kildene som foreldre flest har om styrketrening og kosttilskuddbruk er negativ.
Når overleger, forskere av forskjellige slag og andre med tilsynelatende høy kunnskap om emne uttaler seg med samme holdning om det er det lett for foreldre og ta det for god fisk. Desverre ofte på bekostning av "guttevalpen" hjemmes meninger.

Hadde mine foreldre vart imot det, ville jeg fortalt dem at jeg aldri ville begynnt på aas, da jeg vett bivirkningene og vil ha en naturlig kropp. Og viss de da stolte på meg kunne de ta ordet mitt på det. Med det i bakhodet tror jeg ikke de hadde vert så negative lenger. Hvis ikke funker nok hvorfor'ene til HITman bra Grin
Eat Lift Sleep

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #28 : 15. januar 2005, 20:35 »

Når overleger, forskere av forskjellige slag og andre med tilsynelatende høy kunnskap om emne uttaler seg med samme holdning om det er det lett for foreldre og ta det for god fisk.

Gjør de? Altså uttaler seg negativt om vekttrening generelt? Høres ikke mye evidence based ut, spør du meg.   Smiley  De fleste jeg kjenner i den bransjen med gode kunnskaper om temaet, er positive til effektene av vekttrening, hvis ikke treningen overdrives da og fører til belastningsskader. Må også nevne at jeg kjenner mange "overleger, forskere av forskjellige slag og andre med tilsynelatende høy kunnskap om emnet" som ikke kan en døyt om trening og effekter av trening!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Foreldre og Kroppsbygging
« #29 : 15. januar 2005, 20:39 »
Tenkte vel hovedsaklig på det med kosttilskudd der, crappy formulert av meg.blush
Eat Lift Sleep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!