Skrevet av Emne: Xbox spill  (Lest 1378 ganger)

morni

  • Gjest
Xbox spill
« : 17. januar 2005, 19:01 »
Går det ann å laste ned spill til xbox og evt brenne det ned på cd-r ?  Help
Sønnen min har fått en sånn dings da og seff tenkte jeg ikke på å kjøpe med spill og det MÅTTE han ha nå.....i kveld..... dry

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Xbox spill
« #1 : 17. januar 2005, 19:09 »
Det går an å laste ned spill, ja! Jeg er over hodet ingen ekspert på akkurat dette. Men så vidt jeg har forstått så er det ikke bare å laste ned, brenne på ei dvd-plate og pakke det i xboxen. Du må først chippe/modde og lodde x-boksen, og det bør du ikke gjøre om du ikke har holdt på med slikt før. Meget lett for å ødelegge noen små brikker eller tråder inne i boksen.
Noen andre som er noen eksperter på dette?

morni

  • Gjest
SV: Xbox spill
« #2 : 17. januar 2005, 20:09 »
Xbox som skal være så fantastisk....går det andre type spill på den kladden eller ? eller kun xbox-spill?

naxus

  • Gjest
SV: Xbox spill
« #3 : 17. januar 2005, 20:22 »
Heheh nope.. ikke som jeg vet Smiley Men tror uansett det er litt stress og laste ned piratkopier av spill og brenne de. Er ikke så lett som med pc spill og filmer.

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

SV: Xbox spill
« #4 : 17. januar 2005, 20:23 »
Hvis sønnen din MÅTTE ha spill i kveld, så er jeg bare redd du må ut på handling Wink Hvis ikke du har ei rask internett linje og kjenner noen som er raske til å lodde og har chip liggende :p

Utlogget Infector Gadget

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

SV: Xbox spill
« #5 : 17. januar 2005, 20:47 »
Jepp, det er en fantastisk greie, om du kan investere litt mer penger i det og litt tid Smiley

Kan spille andre spill på den også ja, såkalte emulatorer. Gode gamle SNES og NES. Men hvor lovlig dette er kan jo en alltids spørre seg selv..

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Xbox spill
« #6 : 17. januar 2005, 21:01 »
Heheh nope.. ikke som jeg vet Smiley Men tror uansett det er litt stress og laste ned piratkopier av spill og brenne de. Er ikke så lett som med pc spill og filmer.

La oss nå si at man har en x-box som er chippet, hvorfor skal det da være stress å laste ned et spill og brenne det?  Man kan også oveføre spill og musikk til x-boxen via en kabel.

Kan spille andre spill på den også ja, såkalte emulatorer. Gode gamle SNES og NES. Men hvor lovlig dette er kan jo en alltids spørre seg selv..

Helt sikker på det? Har du gjort det?

Jeg er ikke så begeistra for x-box, men det er mulig å gjøre mye rart med den, men alt er ikke akkurat enkelt, må som sagt litt triksing til. Så det ser ut for at det blir handel på Morni i kveld! Wink

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Xbox spill
« #7 : 17. januar 2005, 22:28 »
I Stavanger koster det 4-500,- å chippe xboxen. Man pleier å kunne finne noen som kan dette i annonser, på nettet osv.
men husk at harddisken kun er 8-10 gb originalt, så man får kun plass til 2 spill (kanskje 3)
Så trenger man kun å laste ned et ISO-transfer program, slik at det går an å koble PCen til xbox en. IP adr må så klart forandres. Det krever en viss peiling....Men det er gøy å slippe å betale for spillene!  Grin
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Infector Gadget

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

SV: Xbox spill
« #8 : 18. januar 2005, 19:29 »
Helt sikker på det Ostreicher, for jeg sitter nemlig her og spiller gode gamle Super Street Fighter 2 på XBOX her og nå Tongue

Kan lese masse om XBOX, alt om chipper, emulatorer, programmer og mye annet på www.xbox-scene.com

Men er du uerfaren med data eller xbox, så ville jeg ikke anbefalt deg å gjøre det selv (hadde selv god erfaring med pc, men fikk allikevel hjelp) Og du kan få deg chip som ikke trenger lodding, om dette skremmer deg (skremte meg, kjøpte en du bare skrur på)

I tillegg er det litt vrient å innstallere operativsystemet på boksen, men som sagt, kjenner du noen som har gjort dette, så er det å anbefale Smiley

Utlogget jetpack

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

SV: Xbox spill
« #9 : 31. januar 2005, 21:32 »
skal ver veldig vanskelig å innstalere chip i xbox.... viss du ikke kan lodde.....

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Xbox spill
« #10 : 31. januar 2005, 21:35 »
skal ver veldig vanskelig å innstalere chip i xbox.... viss du ikke kan lodde.....

Kom du frem til det helt selv?  Grin

Utlogget Bams3n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

SV: Xbox spill
« #11 : 31. januar 2005, 22:07 »
tror ikke du skal prøve å lodde den selv! gå inn på www.digistore.no
der får du forsikring om du sender den inn Cheesy en kompis gjore det, å den funker strålende! da kan du laste ned spill og overføre til x.box ved hjelp av en kabel.  Afro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!