Skrevet av Emne: "Menn" fra Oslos vestkant.....  (Lest 88603 ganger)

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #540 : 25. oktober 2005, 19:19 »

Du har helt sikkert rett i det - misunnelsen er jo en kraftig epedimi som har lagt sin klamme hånd over dette landet til evig tid. Er jo bare å se på skattesystemet det. Er jo nesten slik at det ikke er skapt for å få inn inntekter, men for å utjevne forskjeller... hvor er logikken i det liksom ?? Blir litt som at man ikke er opptatt av hvor stor kaka faktisk er, bare at den er RIKTIG oppskjært...

Ja ja ja.... All honør til Polen sier jeg bare. : )

jeg tenkte mer på sentrum/periferi- friksjon som en viktig faktor i dannelsen av den norske nasjonalstat.......

edit: men generelt enig i dette med misunnelse. Skattesystemet skal jeg ikke uttale meg om da jeg er en fattiglus så jeg vet ikke hvordan det er på den andre siden.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #541 : 25. oktober 2005, 19:21 »
jeg tenkte mer på sentrum/periferi- friksjon som en viktig faktor i dannelsen av den norske nasjonalstat.......

Ja, jeg dro kanskje den litt langt, men hadde det i tankene selv. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #542 : 25. oktober 2005, 19:33 »
UAC: Misunnelse, Jantelov og beskatning/omfordeling har fint lite med sentrum/periferi-konflikter å gjøre. Dagens latskaps- og svakhetsidealiserende sosialister har _ingenting_ å gjøre med de som vekket til live vår nasjonale identitet på 1800- og tidlig 1900-tallet. Absolutt ingenting. Jeg tenker på de sosiokulturelle skillelinjene mellom by/land, embetsmenn/agrarnasjonalister, riksmål/Ivar Aasen osv.

Janteloven kan nok ganske riktig ha ha å gjøre med at vi lenge var et fattig, men egalitært jordbrukssamfunn. Du så imidlertid ikke cannabisaddikterte idioter løpe rundt på Karl Johan  og mase om 6 timers arbeidsdag i 1905. 


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #543 : 25. oktober 2005, 19:36 »
Jo da, jeg er med på det - jeg liker bare å tro at det er en grunn til at det har blitt som det har blitt. Hva som vekket den nasjonale identiten må jo være så sin sak. Men mener du da at dagens samfunn er på et solid feilspor i forhold til hva som vekket denne identiteten ?

Dagens latskap og tilhørende sosialister skylles vel i stor grad det sorte gullet vi fant en gang i tiden. Nordmenn var sytende folk, og ble bare enda verre.... Forøvrig må det vel sies i så måte at Lundteigen tok kaka i dag..... Undecided

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #544 : 25. oktober 2005, 19:48 »
Jeg mener at man er helt på feilspor, ja. Det er jo grundig dokumentert at jo større grad av velstand man oppnår i et samfunn; dess flere goder tar man for gitt og forlanger. Man blir stadig grådigere etter å spise kake, men ikke nødvendigvis noe flittigere til å bake, for å si det sånn. Velferdsstaten begynte å ta form på 30-tallet, men ble ikke for alvor implementert før etter krigen.

Norge var sent industrialiserte, og før var jo malen (grov generalisering, men dog) at man bodde i storfamilier og bedrev jordbruk. Jeg tror (min teori) at folk flest tilla arbeidet en større egenverdi den gangen. Man hadde et nærere forhold både til arbeidsprosessen og arbeidsproduktet (nei, jeg er ikke Marxist), og la dermed større stolthet i dette. Å kreve masse goder uten å jobbe var liksom heller ikke noe tema.

Da velferdsstaten tok form, tror jeg de fleste skjønte at den var et resultat av arbeid og verdiskapning. I dag er det mange som ikke ser den kausaleffekten. Folk flest ser på arbeid som et nødvendig onde; og ikke noe de legger skjelen sin i. Forbausende mange har aldri reflektert over hvor pengene som omfordeles gjennom velferdsstaten kommer ifra.

En annen ting er at den perverse dyrkingen av multikulturalisme liksom har tabubelagt at man skal være stolte av det særnorske, noe som jo var hjørnestenen i nasjonsbyggingen den gangen. Men nå sporer vi kanskje av vel mye?  headbang

Dette ble litt rotete, men du ser nok hva jeg mener.

Utlogget MR-BITCHTITS

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #545 : 27. oktober 2005, 16:59 »
Dæven at jeg ikke har fått deltat på denne debatten tidligere. Ville hatt det så morro, men det er ikke til å legge skjuld på - gutter/menn som er opptatt av utseende på Oslo vest drar flere damer (forusetter at personligheten er lik).

Btw, tror mange av dere ville fått skjokk om dere opplevde utestedet Neon og Odeon  Grin
ja,det kan hende at femie vestkantsosser drar flere damer i oslo ,enn mer "vanlig" kledde.men det fenomenet gjelder nok kun for oslo, .hadde det kommet en vestkantsoss på en pub der jeg bor og begynt å bable om aksjer og porsche,så hadde damene bare ledd av han,trodde dessuten at damene i oslo egentlig er ute etter ordentlige mannfolk,ikke sånne femie småpuser fra vestkanten,som ikke har opplevd annet enn sossebutikker ,og aldri har sett en elg i hele sitt liv.etter min mening så burde alle veskantsosser komt seg ut av skapet.jo tidligere jo bedre. det er ikke noe å skamme seg over

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #546 : 27. oktober 2005, 22:04 »
ja,det kan hende at femie vestkantsosser drar flere damer i oslo ,enn mer "vanlig" kledde.men det fenomenet gjelder nok kun for oslo, .hadde det kommet en vestkantsoss på en pub der jeg bor og begynt å bable om aksjer og porsche,så hadde damene bare ledd av han,trodde dessuten at damene i oslo egentlig er ute etter ordentlige mannfolk,ikke sånne femie småpuser fra vestkanten,som ikke har opplevd annet enn sossebutikker ,og aldri har sett en elg i hele sitt liv.etter min mening så burde alle veskantsosser komt seg ut av skapet.jo tidligere jo bedre. det er ikke noe å skamme seg over

fiskebein?

Utlogget Polly

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #547 : 28. oktober 2005, 18:04 »
word
EAT BIG GET BIG... Arnold back in the days...

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #548 : 29. oktober 2005, 12:21 »
UGLEGUFFEN:
Kan bli en riktig morsom debatt det her.
Er forøvrig enig i at man i Norge idag tar mange goder for gitt. Ola og Kari har blitt velstående, bereiste og vane med metthetsfølelsen. Mange finner ikke mening i den jobben man står opp for å gjøre hver eneste morgen, de gjør det fordi de må.
Mitt spørsmål til deg er da: At du er klar over denne utviklingen: Gjør det at du ikke følger denne utviklingen?
Står du opp hver dag og føler en voldsom lyst til å legge sjelen i det du driver med? Setter du hver dag pris på alt du har som andre tar for gitt?
Har tenkt litt på dette selv i det siste. Og det er overraskende for integrert disse tankene er i tankegangen min. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg liker det jeg driver med for tiden. Har alltid vært glad i å studere, spesielt om det omhandler samfunn og politikk. Men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg spretter opp kl 8 hver morgen for å stikke på lesesalen å fordype meg i EUs tre søyler. Jeg gir heller ikke pc-en min en god klem hver kveld før jeg legger meg.
Poenget mitt er at uansett hvor klar du er over utviklingen, så er det vanskelig å moralisere om den pga at vi er så påvirket av den selv. Allikevel tror jeg det er helt essensielt å være klar over den. Det får deg kanskje ikke til å prise hvert eneste sekund av arbeidsdagen, men det gjør at du reflekterer over hvor annerledes hverdagen faktisk kunne vært.

Litt på siden av mange sossehatende innlegg kanskje, men allikevel et viktig poeng. Mener jeg da Smiley

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #549 : 29. oktober 2005, 21:40 »
Sid: Et bra og reflektert innlegg. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg, som alle andre er, i betydelig grad er et produkt av et melk og honning-samfunn. Det er nok ikke slik at jeg jobber 16 timer daglig med studier, og deretter jakter vile dyr i skogen for å kunne spise meg mett èn gang om dagen. Mazlows behovspyramide gjelder også for meg; jeg tar veldig mange goder for gitt. Min innsats som student er da også ganske horribel.

Hva bør man selv foreta seg? En person kan sjelden egenhendig snu en samfunnstrend han mener er negativ, men han kan absolutt ta symbolsk avstand fra den. Noe av det mest påfallende, er at dugnandsånd og vennetjenester er langt sjeldnere å se i dagens samfunn enn for bare 10-15 år siden.  Selv mener jeg at dugnandsånd er en indikasjon på et stabilt og idyllisk samfunn. At man regelmessig gir bidrag  for venner og sitt nære fellesskap, bør være en selvfølge; og ikke noe som initieres gjennom tvang.  Det koster oss lite å måke snø for en skrøpelig nabo, eller å hjelpe til noen timer dersom en kompis skal flytte. Slike ting er imidlertid veldig viktige, symbolk sett. Akkurat her tror jeg at jeg er ganske flink.

En annen ting, som kanskje er litt på sidespor, er at alle fra tid til annen bør oppleve naturlige ting som sult, kulde, knallhardt fysisk arbeid osv. Jeg er overbevist om at mennesekroppen er konstruert for å håndtere og lære av slike utfordringer, men at vi ytterst sjelden har behov for det med dagens konforme samfunnsstruktur. Overlevelsesuka/helvetesuka i militæret er en djevelsk bra ting, sånn sett. Det er imidlertid synd at metroseksuelle  veikinger svært ofte skulker unnna førstegangstjenesten. _Alle_ norske skoleelever burde fra tid til annen utsettes for en situasjon ala helvetesuka, for eksempel ved å tvinges på en lang fjelltur med lite proviant uten telt. Først i et slikt scenario evner man å innse hvor satans godt man egentlig har det til vanlig, noe som kanskje igjen kan innby til bedre holdninger til diverse ting i hverdagen?

Nok et uryddig innlegg, på en litt sliten kveld Smiley



Utlogget nina2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #550 : 30. oktober 2005, 02:11 »
mye bra innlegg her,men hva er formålet med denne tråden.verden går jo ikke under om en gutt sminker seg litt,det finnes tross alt verre problemer enn det

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #551 : 30. oktober 2005, 02:43 »
Å joda.

Utlogget nina2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #552 : 30. oktober 2005, 02:59 »
Å joda.
å neida,du er vel sikkert en sånn en røsslig kar med arbeidsskjorte og med  rullings på innerlomma.som løser verdensproblemer til frokost uten å vite noe som helst om noe.en enkel kar med andre ord

Utlogget Geelmuyden

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 276

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #553 : 30. oktober 2005, 11:51 »
nina2: Regner med det var ironi fra Ostreicher sin side Wink

UGLEGUFFEN: Tror nok det kan være gode løsninger det ja, selv om løsningene blir litt "beinharde". Men det er vel kanskje noe de må være, hvis man skal finne en god kontrast. Eventuelt kan man ta seg en tur til den ikke så heldige delen av verden og dele levekår med de lokale der en liten stund. Da vil man garantert sette pris på hva man har. Uansett tror jeg nok at man har kommet et stykke på vei om man er klar over tilstanden i samfunnet.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #554 : 30. oktober 2005, 11:57 »
"menn" fra oslos vestkant er egentlig ikke menn!! De er sleske pappagutter som egentlig skulle ønske de var kvinner!
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!