Skrevet av Emne: ned i vekt  (Lest 2202 ganger)

Utlogget Bonzo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

ned i vekt
« : 10. april 2003, 17:33 »
Jeg er en styrkeløfter som etter KM i mai har tenkt å gå ned ganske mange kilo. Er godt trent muskulært men har vel litt fett utenpå musklene. Er ikke så veldig interesert i å være så stor lenger ,men har lyst til å prøve styrkeløft i lavere klasser. Så jeg lurer på om det er noen som har prøvd noe liknende og hvordan gikk det. Er 189 høy veier idag 115 kilo. Ligger i dag på 190/200 i benk  ca 290 i mark og noe mindre i knebøy. Jeg skjønner jo selvfølgelig at jeg kommer til å dette ned i styrke men dette er noe jeg har bestemt meg for og gjøre da jeg vil ha en mer ateletisk kropp en jeg har i dag. Har tenkt å gå ned til ca 95 kilo som jeg føler er en passe vekt ikke for liten ikke for stor. Ønsker seriøse svar på dette.

Utlogget Skipper`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 463

Re:ned i vekt
« #1 : 10. april 2003, 18:02 »
Du skriver jo ikkje selve spørsmålet !
Men eg rekner med at du vil ha tips om hvordan du kan gå ned i vekt eller ?  Smiley
POWERLIFTING................
BLOOD, GUTS, SWEAT AND CHALK

Utlogget Bonzo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Re:ned i vekt
« #2 : 10. april 2003, 18:15 »
Det jeg mente var om det var noen som hadde drevet med seriøs styrketrening og slanket seg og om de hadde tapt seg mye i styrke osv. Jeg mener ikke deffing men altså kvittet seg med en del kilo fett. Er interesert i å høre forskjellige erfaringer rundt dette. Å gå ned i vekt er ikke noe problem,men jeg skal altså trene styrkeløft samtidig.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Re:ned i vekt
« #3 : 10. april 2003, 18:19 »
Ein generell regel er å finne ut kva statens ernæringsråd meiner som er fornuftig å gjere. Så legger du opp kostholdet ditt nøyaktig motsatt av det dei anbefaler. (med unntak av lavere sukkerinntak)

Det vil i korte trekk seie øk protein og  fett, kutt kraftig ned på karbohydrater.


Baser kostholdet ditt på rene kjøtt produkt, fisk, kylling. Og som karbo kilder havregryn og grønnsaker (først og fremst rå)

I tillegg kan du følge disse råda:

Melk er for kalver
Brød gjør deg feit
Sukker er satan.
Pasta er for italienere.


Holder du protein inntaket høyt og fett inntaket moderat og i tillegg øker cardio trening så vil du gå ned i vekt og det er slett ikkje sikkert at du vil miste så mykje styrke. Det kjem an på kor fort du går ned og kor langt ned i fettprosent du vil ende.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:ned i vekt
« #4 : 10. april 2003, 21:35 »
Hehe, morsom du nestennorgesmester.  Er faktisk enig, men det må vel litt kardio trening til også hvis du har tenkt å gå ned 20 kg...!  
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:ned i vekt
« #5 : 10. april 2003, 21:37 »
Mr.  Nesten har skjønt det. Hvis du i tillegg fordeler dette over 6-7 måltider pr. døgn så er du på rett spor. Mange tar også sunt fett som tilskudd. Den store slageren er da linfrøolje som er bra og billig. Dette kan feks taes som en spiseskje til hvert måltid.

Hvis disse retningslinjene betyr en stor forandring for deg så betyr det at du vil kunne beholde veldig mye av styrken din selv om du går kraftig ned i vekt(fett).
Hvis du vil beholde mest mulig styrke så vil jeg anbefale at du gjør det ved kost fremfor kardio. Kjørte selv lange gåturer og rollerblades i fjor sommer og mista 30-40 kg på knebøyen den sommeren.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Re:ned i vekt
« #6 : 10. april 2003, 21:40 »
Går ikke ned 20 kg uten å bevege seg mer, det kan du bare glemme...  Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:ned i vekt
« #7 : 11. april 2003, 00:08 »
Mr Nesten er inne på det her,øk protein og fett og ned på karboen,gjør du dette over tid skal du ikke tape mye styrke.Det de fleste gjør feil er at de har dårlig tid og skal vekk med kiloene på et blunk og da taper de mye styrke og energi.Bruk Cla og oljer og GÅ lange turer Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!