Skrevet av Emne: Tribest fra powersport.no  (Lest 2184 ganger)

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

Tribest fra powersport.no
« : 13. februar 2005, 20:33 »
jeg ser at annonsøren på denne siden reklamerer for et produkt som heter tribest, som inneholder tribulus terestris. er ikke dette produktet ulovlig i norge? ligger powersport i norge?

siden det reklameres for dette produktet på denne siden, har jeg all grunn til å tro at det er lovlig produkt, men jeg bestillte for 5 år siden et produkt som inneholdt tribulus og det ble stoppet i tollen. er loven rundt dette endret?
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: Tribest fra powersport.no
« #1 : 13. februar 2005, 21:14 »
sitat fra nrk.no


SPØRSMÅL FRA RUNE
Jeg har nå i ca 3,5 uker tatt testosterontilskuddet TRIBULUS FUEL (tribulus terrestris extract). Det er kjøpt i Sverige, da det ikke er tillatt å selge det i Norge. Jeg tar, som anbefalt, 2 kapsler pr. dag. Hver kapsel inneholder 625 mg. Dvs at jeg tar 1250 mg. per dag. Jeg har overhodet null respons på dette! Hva kan grunnen være? Jeg trener regelmessig med vekter, har gjort det i mange år. Jeg har stort sett prøvd det meste av lovlige substanser, men ingenting har noen effekt på meg. Jeg har flere kamerater som har tatt testosteron med GOD effekt, både på treningen og på libido. Men ingenting biter på meg... Har du noen teori om hva det er som er feil med meg!?

SVAR FRA JOHAN SVARTBERG
Jeg vet ikke hva Tribulus FUEL er! Det kan være et kostpreparat som ikke inneholder noe testosteron eller androgener i det hele tatt. Ta gjerne kontakt med Dopingtelefonen i Oslo. De kan muligvis informere deg.
Å ta testosteron ved muskelbygging er noe helt annet enn det jeg snakker om, dvs at enkelte menn med lave testosteronnivåer kan få en bedre tilværelse med "normale" nivåer.

så du kan jo ta kontakt med doping telefonen å sjekke Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Tribest fra powersport.no
« #2 : 13. februar 2005, 21:20 »
Pisspreik !!!

Tribulus i lave nok doser er helt lovlig - det er jo bare å ta flere kapsler - men regelverket er jo verre en noe. Det er jo klart at de ikke hadde annonsert for noe de ikke har lov til å selge. Regelverket er infløkt, men dette har INGENTING med doping å gjøre ! Kjenner ikke denne utgaven av tribulus selv, men har selv brukt det - veldig fornøyd ! Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: Tribest fra powersport.no
« #3 : 13. februar 2005, 21:22 »
kan godt hende det, men fatter ikke hvorfor norges lover skal vere så sinnsykt strenge i forhold til feks sverige(irriterer meg noe krafti!)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Tribest fra powersport.no
« #4 : 13. februar 2005, 21:26 »
I mellomtiden kan du bruke pengene på et produkt med dokumentert virkning, zma.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Tribest fra powersport.no
« #5 : 13. februar 2005, 21:28 »
I mellomtiden kan du bruke pengene på et produkt med dokumentert virkning, zma.

Kun basert på egen erfaring, vil jeg påstå at Tribulus er bedre. Smile
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Tribest fra powersport.no
« #6 : 13. februar 2005, 21:37 »


Kun basert på egen erfaring, vil jeg påstå at Tribulus er bedre. Smile

Kult. Hva koster egentlig et måneds forbruk av tribolus?

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: Tribest fra powersport.no
« #7 : 13. februar 2005, 21:37 »
http://www.legemiddelverket.no/   disse burde vel kanskje kunne svare på det poststarter  lurer på.


Her er info om tribulus
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/trib_ter.htm

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Tribest fra powersport.no
« #8 : 13. februar 2005, 21:39 »


Kun basert på egen erfaring, vil jeg påstå at Tribulus er bedre. Smile

Har du tatt blodtester?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Tribest fra powersport.no
« #9 : 13. februar 2005, 21:41 »


Har du tatt blodtester?

Nei ! Kun en subjektiv egenerfaring hva angår boost, sjeggvekst og litt andre ting... Grin. Mulig det bare er psykisk, men skulle jeg velge hadde valget mitt vært klart. Smiley




Kult. Hva koster egentlig et måneds forbruk av tribolus?

Neppe dyrere i hvert fall.... husker ikke helt jeg, men jeg brukte 2250 mg hver dag, og det er kanskje litt i overkant. Men nå får man jo billige ZMA utgaver også.

Forøvrig er stacken av ZMA og tribulus enda bedre - og dyrere. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Tribest fra powersport.no
« #10 : 13. februar 2005, 21:49 »


Effects of anabolic precursors on serum testosterone concentrations and adaptations to resistance training in young men.

Brown GA, Vukovich MD, Reifenrath TA, Uhl NL, Parsons KA, Sharp RL, King DS.

Exercise Biochemistry Laboratory, Department of Health and Human Performance, Iowa State University, Ames, IA 50011, USA.

The effects of androgen precursors, combined with herbal extracts designed to enhance testosterone formation and reduce conversion of androgens to estrogens was studied in young men. Subjects performed 3 days of resistance training per week for 8 weeks. Each day during Weeks 1, 2, 4, 5, 7, and 8, subjects consumed either placebo (PL; n = 10) or a supplement (ANDRO-6; n = 10), which contained daily doses of 300 mg androstenedione, 150 mg DHEA, 750 mg Tribulus terrestris, 625 mg Chrysin, 300 mg Indole-3-carbinol, and 540 mg Saw palmetto. Serum androstenedione concentrations were higher in ANDRO-6 after 2, 5, and 8 weeks (p <.05), while serum concentrations of free and total testosterone were unchanged in both groups. Serum estradiol was elevated at Weeks 2, 5, and 8 in ANDRO-6 (p <.05), and serum estrone was elevated at Weeks 5 and 8 (p <.05). Muscle strength increased (p <.05) similarly from Weeks 0 to 4, and again from Weeks 4 to 8 in both treatment groups. The acute effect of one third of the daily dose of ANDRO-6 and PL was studied in 10 men (23 +/- 4 years). Serum androstenedione concentrations were elevated (p <.05) in ANDRO-6 from 150 to 360 min after ingestion, while serum free or total testosterone concentrations were unchanged. These data provide evidence that the addition of these herbal extracts to androstenedione does not result in increased serum testosterone concentrations, reduce the estrogenic effect of androstenedione, and does not augment the adaptations to resistance training.


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Tribest fra powersport.no
« #11 : 13. februar 2005, 21:49 »
Har snakka med ein del østeuropere. Tribulus er mykje brukt og har heilt klart ein virkning om du får skikkelig varer. Forøvrig blir den brukt i ein Stack sammen med ein del andre urter og tilskudd, som visnok skal øke effekten endå meir... Tribulus er endå meir effektivt for kvinner enn det er for menn.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Tribest fra powersport.no
« #12 : 13. februar 2005, 21:50 »
Men det var med 750 mg Tribulus......

Skulle vært artig å se om dette var mengdeavhengig. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: Tribest fra powersport.no
« #13 : 13. februar 2005, 21:57 »
Det finnes en haug med tribulus produkter på markedet , laaaangt fra alle er noe å samle på så om du sitter med feil vare i hånden så kan du spise deg mett og samtidig ikke på merkbar LH effekt

Utlogget kjellroger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

SV: Tribest fra powersport.no
« #14 : 14. februar 2005, 14:40 »
den tribulusen de selger i på power-sport.no "Tribest" er den noe å satse på mener dere? i så fall er d slik å forstå at de anbefalte dosene som står på boksen antageligvis er for lave, og bør økes? hørte foresten at nordicpower.no skulle få inn xtreme pro zma igjen (inneholder tribulus)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!