Skrevet av Emne: Lang Trening  (Lest 5298 ganger)

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Lang Trening
« #15 : 24. april 2003, 10:58 »
tror jeg trente mest masse

Utlogget Dr.feelgood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Re:Lang Trening
« #16 : 25. april 2003, 13:54 »
Til dere som sier at hormonbalansen daler.... har dere dukumentasjon eller er det fri fantasi? Hvor sterk blir man som styrkeløfter om man skulle trene maks en time? En styrkeløftskonk. kan vare 3-4 timer... Jeg trener selv tungt og med høy intensitet i 3 timer og da er det kun bøy, benk og mark, og eg har ikkje akkuratt blitt svak.

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Lang Trening
« #17 : 25. april 2003, 21:13 »
det jeg vet er at hvis man trener kroppsbygging så skal man ikke trene så lenge. Men det er sikkert annerledes for styrkeløftere

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Re:Lang Trening
« #18 : 27. april 2003, 01:13 »
Simen_1987

Tror det er mye av det samme for styrkeløftere også, men det er vanskeligere rent praktisk pga. flere løft nær maks.

Dr Feelgood
Har dessverre ingen dokumentasjon (godt poeng forøvrig), men vet at Louie Simmons maser mye om dette. Louie er jo en styrkegud (nå blir jeg sikkert skjelt ut igjen, men.... Smiley )




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget benkmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Re:Lang Trening
« #19 : 27. april 2003, 15:06 »
Styrkeløftere trener med lengre pauser, og da blir jo økten lengre også...

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Lang Trening
« #20 : 28. april 2003, 14:47 »
Simen_1987

Tror det er mye av det samme for styrkeløftere også, men det er vanskeligere rent praktisk pga. flere løft nær maks.

Dr Feelgood
Har dessverre ingen dokumentasjon (godt poeng forøvrig), men vet at Louie Simmons maser mye om dette. Louie er jo en styrkegud (nå blir jeg sikkert skjelt ut igjen, men.... Smiley )

Dokumentasjon  kan dere finne på nettet. Tror det er rimelig bra hold i denne teorien. Det jeg mente i mitt innlegg var SELVFØLGELIG 1 time trening med høy intensitet, dvs. maks 45 sek mellom settene, ikke 2-5 min++ hvis en skal ha av og på sparkebuksa....

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Re:Lang Trening
« #21 : 28. april 2003, 21:46 »
Simen_1987

Tror det er mye av det samme for styrkeløftere også, men det er vanskeligere rent praktisk pga. flere løft nær maks.

Dr Feelgood
Har dessverre ingen dokumentasjon (godt poeng forøvrig), men vet at Louie Simmons maser mye om dette. Louie er jo en styrkegud (nå blir jeg sikkert skjelt ut igjen, men.... Smiley )

Dokumentasjon  kan dere finne på nettet. Tror det er rimelig bra hold i denne teorien. Det jeg mente i mitt innlegg var SELVFØLGELIG 1 time trening med høy intensitet, dvs. maks 45 sek mellom settene, ikke 2-5 min++ hvis en skal ha av og på sparkebuksa....

Det finnes studier som viser at kortisol øker og testosteron går ned ved lange økter, ja. Imidlertid finnes det ingen studier som jeg vet som sier noe om hvor viktig dette er i forhold til trening.

Det finnes faktisk studier som viser at testosteron øker hvis man "compresser"/klemmer testiklene, og man øker veksthormon hvis man holder pusten. Hvis man ikke spiser på lenge så øker også GH. Men hvor viktig tror dere dette er?

Jan
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Re:Lang Trening
« #22 : 28. april 2003, 22:10 »
Eg snakka med ein som heiter Jan som løfter for IL Kraftsport eller noe, han hadde dei siste mnd. klemt testkiklene i minst ein time for dagen og han hadde samtidig økt maxen i bøy med 10 kg, eg seier ikkje meir.........
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Lang Trening
« #23 : 28. april 2003, 22:27 »
Eg snakka med ein som heiter Jan som løfter for IL Kraftsport eller noe, han hadde dei siste mnd. klemt testkiklene i minst ein time for dagen og han hadde samtidig økt maxen i bøy med 10 kg, eg seier ikkje meir.........

Tuller du eller?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Re:Lang Trening
« #24 : 28. april 2003, 22:27 »
Tror det var fordi testiklene hans var ekstremt fulle av "saft" . Han har visst ikke tømt de på 4 år.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Re:Lang Trening
« #25 : 28. april 2003, 22:31 »
Eg snakka med ein som heiter Jan som løfter for IL Kraftsport eller noe, han hadde dei siste mnd. klemt testkiklene i minst ein time for dagen og han hadde samtidig økt maxen i bøy med 10 kg, eg seier ikkje meir.........

Så det er derfor man fikk så bra resultater med balleknuser-markløftdraktene fra Marathon? De nye METAL markløftdraktene gir enda mere hjelp i løftet enn Marathon, men knuser ikke ballene. Så kombinasjonen METAL og skvising av baller på fritida kommer til å gi sinnssyke resultater!

Jan
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Re:Lang Trening
« #26 : 28. april 2003, 23:09 »
Tror det stemmer, eg er sumo markløfter og har kjøpt meg Squatter-v type, men eg trur eg skal kjøpe meg ei vanlig markdrakt så eg kan sove med, slik at eg får balleklem heile natta. Håper dette skal gi meg 15 i bøy
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Lang Trening
« #27 : 28. april 2003, 23:13 »
det er det jeg kaller risikosport  Grin hakke lyst til å bli tante heller  Grin Grin

Utstyr

  • Gjest
Re:Lang Trening
« #28 : 29. april 2003, 02:16 »
Eg snakka med ein som heiter Jan som løfter for IL Kraftsport eller noe, han hadde dei siste mnd. klemt testkiklene i minst ein time for dagen og han hadde samtidig økt maxen i bøy med 10 kg, eg seier ikkje meir.........

Så det er derfor man fikk så bra resultater med balleknuser-markløftdraktene fra Marathon? De nye METAL markløftdraktene gir enda mere hjelp i løftet enn Marathon, men knuser ikke ballene. Så kombinasjonen METAL og skvising av baller på fritida kommer til å gi sinnssyke resultater!

Jan


Jeg kan ikke gå god for kombinasjonen, men hvis du ikke får 30-40 kg på draktene med dine resultater uten utstyr, er din teknikk ikke passende for vårt utstyr. Vi får se på lag-NM.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!