Skrevet av Emne: Min trening, råd, tips  (Lest 1176 ganger)

Utlogget hairball

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Min trening, råd, tips
« : 07. mars 2005, 11:42 »
Hei alle sammen, jeg har alltid vært interresert i trening men begynnte nå for fult før jul. Litt meg selv, jeg er 29 år, 1,81 høy,95kg.  jeg er jobber som en grafisk designer så det blir mye kontorarbeid. Så i stedet for å komme hjem å sette seg forran tv/pc, har jeg begynnet å trene.

jeg begynnte i fjord sommer med å først kutte ut brus/gotteri i uka, det var mitt første goal, det gikk kjempefint.

Så i desember i begynnte jeg å svømme 2 ganger i uka, minimum 1 time per gang. svømmingen har jeg begynnt med primært for å styrke ryggen/holdning. Jeg begynnte på puls for 14 dager sider, 2 dager i uka. Så da styrke på mandag, svømme på tirsdag, styrke på onsdag, svømme på tordag. På styrke treingen trener jeg "alle" muskelgrupper per gang dette er da kun overkropp.  På styrketreningen tar jeg 10x3 øvelser på alt.



daglig mat:

frokost: 2 brødsk. m. leverpostei.  omega3(fisk) linnfrøolje- omega3,6,7

mellom: appelsin/vann

lunsj: twinlabs - Diet fuel shake

mellom: appelsin/vann

middag: tunfisk/kylling/ris/pasta/salat + +

Kveld: brød m. leverpostei/melk


etter styrke på mandag/onsdag så spiser jeg middag med proteinshake/bananer. Blander shakene med skummetmelk. jeg er litt bekymret for proteiner, jeg vil ikke drikke for mye av det slik at jeg blir feit av det i forhold til hvor mye jeg trener, eller har dette ingen ting å si? så i begynnelsen tar jeg dette kun etter trening

mitt goal er å bli kvitt litt underhudsfett, og vokse i muskelvolum, får å få en mere veltrenet kropp. Jeg har kommet såpass inn i dette at jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke trener, så jeg føler treingen til punkt å prikke.

i helgene trener jeg ikke, er koser meg litt med god mat med en baktanke på hva jeg spiser...

setter pris på hvis det er noen som har noen kommentarer til hva jeg har skrevet.

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Min trening, råd, tips
« #1 : 07. mars 2005, 22:56 »

etter styrke på mandag/onsdag så spiser jeg middag med proteinshake/bananer. Blander shakene med skummetmelk. jeg er litt bekymret for proteiner, jeg vil ikke drikke for mye av det slik at jeg blir feit av det i forhold til hvor mye jeg trener, eller har dette ingen ting å si? så i begynnelsen tar jeg dette kun etter trening

mitt goal er å bli kvitt litt underhudsfett, og vokse i muskelvolum, får å få en mere veltrenet kropp. Jeg har kommet såpass inn i dette at jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke trener, så jeg føler treingen til punkt å prikke.

Det er ganske vrient å kvitte seg med fett samtidig som du legger på deg muskler. Føler du deg litt for feit så sats på en liten deff frem mot sommeren til du er passe fornøyd. Så kan du begynne å spise å legge på deg muskler mot høsten.

Ikke bekymre deg så veldig over proteinene, det er fett og karbohydrater du legger på deg lettest av. Musklene trenger mye proteiner.

Utlogget hairball

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Min trening, råd, tips
« #2 : 08. mars 2005, 16:44 »
takker for tipset, vil lese om dette.

Men forbrenner man ikke fett med trening da, og øker muskelvolum.

noe litt annet, altså vekten min vil "ikke" gå ned når jeg trener men jeg blir kvitt fett og øker muskelvolum(kansje legge på meg mer siden muskler veier mer enn fett)


har lest litt rundt om kring, og det er mye forskjellige meninger om trening/kosttilskudd/, man blir litt forvirret he he...

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Min trening, råd, tips
« #3 : 08. mars 2005, 16:51 »
Greia er at for å bygge muskler så må du ha et kalorioverskudd og for å forbrenne fett må du ha et kaloriunderskudd.
Det skal vel være mulig å gjøre begge ting likt har jeg hørt, men det er vanskelig. Jeg har ikke satt meg inn i det, men vil gå ut ifra at du må ha kostholdet satt opp på en bestemt måte og trene på en bestemt måte.

Jeg kjenner iallefall ikke til noen som har prøvd å både forbrenne fett og legge på seg muskler som har hatt noe særlig fremgang med dette.

Utlogget Styrke loggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 461
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 461

SV: Min trening, råd, tips
« #4 : 08. mars 2005, 16:59 »
Om man er litt overvektig, og er helt fersk innen trening, vil man kunne forbrenne fett og pygge muskler samtidig.. Men etterhvert blir det verre...

Utlogget hairball

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

SV: Min trening, råd, tips
« #5 : 09. mars 2005, 09:19 »
takker for tipsene!  biggrin

Så jeg burde da ikke prøve å slanke meg samtidig som jeg trener muskler, kun en av tingene av gangen.

men hva med kosthold da, jeg spiser som regel da tunfisk/kyllig/ris/salat++ i uka, dette innholder da nesten ikke noe fett/sukker, etter å forstå så er det jo ikke mye kalorier i dette, er dette da feil mat i forhold til å bygge muskler .....

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Min trening, råd, tips
« #6 : 10. mars 2005, 18:27 »
Dette er bra mat for å bygge muskler, men du må spise mye av det.

Utlogget Bobby Jay

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

SV: Min trening, råd, tips
« #7 : 14. mars 2005, 02:30 »
oyval:  har lært en del av det du har skrevet på forumen i de siste Wink

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Min trening, råd, tips
« #8 : 14. mars 2005, 18:49 »
oyval: har lært en del av det du har skrevet på forumen i de siste Wink

Hyggelig å høre!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!