Skrevet av Emne: Noen spørsmål knyttet til RYP ?  (Lest 5586 ganger)

Utlogget Great Dog

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

  • sjefenoverallesjefer
SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #15 : 26. mars 2005, 23:15 »
Takk takk.. er overbevist

men, tar gjrne imot flere erfaringer og synspunter på dette for kuriositetens skyld  Azn

Jeg har, som nevnt,  kjørt knallhardt på et ordinært splitprogram siden nyttår og vil umiddelbart over påske gå løs på 6-7 uker med ryp.
Skal imidlertid rapportere mine erfaringer underveis, så får vi se om jeg klarer å realisere potensialet mitt  2thumbsup
Løft med den skrotten du har

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #16 : 26. mars 2005, 23:17 »
Legg ut en treningsdagbok på dagbok online forumet, så kan RYP folka her inne titte innom Smiley

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #17 : 27. mars 2005, 12:03 »
Vurdere å starte med RYP selv. Høres ut som det virker.
Men er man nødt å ha trent så innmari lenge for å kunne begynne på det?
Tenker å ha det som første "skikkelige" programmet etter jeg er ferdig med nybegynnerprogram.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #18 : 27. mars 2005, 12:06 »
Nei du trenger ikke så lang treningsbagrunn. Med den høye treningsfrekvensen lærer du deg teknikken i de forskjellige øvelsene fort
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Great Dog

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

  • sjefenoverallesjefer
SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #19 : 27. mars 2005, 13:21 »
Jeg får dessverre ikke lagt ut treningsdagbok av praktiske årsaker, men skal allikevel gi noen synspunkter på ryp`n basert på mine erfaringer etter 6 uker. Jeg har som nevnt trent med mange ulike opplegg i tidligere år, så jag har sammenligningsgrunnlag. Videre vil jeg ikke kunne unnskylde meg med hverken dårlig eller feil matinntak siden jeg har gode kunnskaper om matinnhold, kosttilskudd og hva som skal til, samt at jeg er et matvrak   

Jeg kommer forøvrig til å legge meg på en 2-splitts rotterace-ryp-prinsipp m trening hver dag. (skippertak før sommern Knebøy Markløft Weightlifter3 Weightlifter2 )

Bygging blir man imidlertid aldri helt klok på..
Som Stripie skriver : "Min erfaring etter ca et halvt år med RYP: -Samme gains som det meste annet"
....Ergo ingenting etter de svarene jeg har fått, -eller det jeg har lest (bortsett fra skrytereklamen i t.n`s egen omtale av sitt "vitenskaplige" opplegg) at ryp funker noe bedre enn andre opplegg annet enn i teorien 
Løft med den skrotten du har

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #20 : 27. mars 2005, 15:02 »
Takk takk.. er overbevist

men, tar gjrne imot flere erfaringer og synspunter på dette for kuriositetens skyld  Azn

Jeg har, som nevnt,  kjørt knallhardt på et ordinært splitprogram siden nyttår og vil umiddelbart over påske gå løs på 6-7 uker med ryp.
Skal imidlertid rapportere mine erfaringer underveis, så får vi se om jeg klarer å realisere potensialet mitt  2thumbsup

Har selv kjørt RYP (grunnprogrammet) i fire perioder, én slavisk etter "boka" og tre andre der jeg har gjort mine egne tilpasning i varierende grad. Bytting av en del øvelser motiverer meg, og ser ut til å ha veldig liten innvirkning på resultatet (så lenge du bruker baseøvelser som fundament). Mine erfaringer med programmet er at det funker som bare det (bedre enn det meste av det jeg ellers har prøvd), så lenge matinntaket er bra/høyt nok. Dette siste punktet krever slik jeg ser det, mer med et fullkroppsprogram enn med en split. Så vidt jeg husker ble et av de største problemene med RYP/HST nevnt i denne tråden, nemlig at det ikke er optimalt for styrkeøkninger. Jeg har selv økt bra i styrke med programmet i perioder, men er helt enig i at en ren styrkerettet syklus innimellom kan være smart.

Men som bl.a Stripie nevner her, så er ikke RYP på noen måte noe vidunderprogram, sammenliknet med mange andre gode alternativer. God trening (enten det er RYP, DC, 5x5 eller en standard 4 split), et optimalt kosthold og nok hvile er faktorer som ganske sikkert uansett vil gi deg god fremgang!

Utlogget eGo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Noen spørsmål knyttet til RYP ?
« #21 : 13. september 2005, 19:19 »
Hehe. Noen treningsfilosofi-diskusjon er ikke jeg heller i humør til. Det er vel så og si umulig å laget et perfekt treningsprogram, man må bare finne det som funker for hver enkelt, og lage sine egne modifikasjoner for å optimalisere. For meg funker hst glimrende akkurat nå, da jeg skal kjøre såpass mye hard kondisjon framover. (Da vil nok de stakkars bena mine blitt overtrent med DC.

Påstanden om at man må spise mer ved å trene hst/ryp for å vokse er nok helt feil. For å vokse må du spiste mye, uansett treningsprogram.

Nå til direkte råd til ting du kan gjøre med treningen din, for å piffe den opp. Jeg legger ved en link her. http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=9701de6b8fd70aa56e7b2fc712177f35;act=ST;f=14;t=4301

Er nesten en slags "sammensyrium" av teknikker du kan bruke, noen kanskje for mer erfarne. Happy reading.

mvh,

Eirik Grunde Olsen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!