Skrevet av Emne: Noen tiltak mot doping...  (Lest 41821 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #15 : 07. april 2005, 06:52 »


Er aas forbudti BB? Shocked


Jepp - tro det eller ei


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #16 : 07. april 2005, 12:57 »
Om man vil dra ting langt nok ut på viddene, er det ingenting som betyr noe som helst.

Jeg liker ikke dopere i sporten "min" Ikke at jeg hevder meg, og vil heller aldri komme til å gjøre det, så jeg mister ikke medaljer akkurat.
Men det er noe dritt for alle som ønsker å følge de regler som gjelder, når det er helt opplagt at andre ikke gjør det.

En gang doper - alltid doper, i mine øyne, selv om det er 10 år siden du slutta, har du kommet deg opp på et nivå du alldri hadde vert uten.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #17 : 07. april 2005, 13:01 »

En gang doper - alltid doper, i mine øyne, selv om det er 10 år siden du slutta, har du kommet deg opp på et nivå du alldri hadde vert uten.


Med det kunskapsnivået der, så er det jo lett å forstå den relativt ekstreme straffereaksjonen din........

Hadde det vært sånn i det virkelige liv så hadde jeg selvfølgelig vært enig med deg jeg også, men realiteten er heldigvis en helt annen. Det du sier er som å påstå at du kjenner effekten av ei fyllekule to-tre år etter hendelsen...... Med mindre du gjorde noe dumt som ga deg psykiske eller fysiske problemer er det nokså urealistisk i grunn.....

PS! Bare så det er sagt - jeg liker heller ikke doping i sport, og for meg er det revnende likegyldig om de løper 100-metern på over eller under 10 sekunder, det er til syvende og sist mannjevningen som er av interesse.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #18 : 07. april 2005, 13:09 »
Tja bob, bob, så du mener at om jeg boler meg opp til 700 sammenlagt. Slutter med bol, trener i 10 år uten. Er ikke jeg på et høyre nivå da, en om jeg hadde vert rein hele tiden?Huh??

Svaret kan umulig bli nei på den, å sammenligne pils og bol, sier jo ganske mye om kunnskapsnivået ditt.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #19 : 07. april 2005, 13:15 »
Tja bob, bob, så du mener at om jeg boler meg opp til 700 sammenlagt. Slutter med bol, trener i 10 år uten. Er ikke jeg på et høyre nivå da, en om jeg hadde vert rein hele tiden?Huh??

Svaret kan umulig bli nei på den, å sammenligne pils og bol, sier jo ganske mye om kunnskapsnivået ditt.

Svaret er ganske enkelt at dersom du brukte det mest langvarige dopet så er alt ute av skrotten din før karantenetiden din er ute . Resultatene har også sunket ned til, eller under, det nivået du ville vært på dersom du trente samme periode dopfritt. Når en i tillegg vet at styrkeløftere (de uredelige av dem dah) bruker stoffer med langt kortere halveringstid så er styrkefallet desto mer markant i samme periode..... trist men sant...

Dopen gir deg ikke varig økt styrke eller muskelmasse, i de fleste tilfeller tvert i mot! I beste fall skal jeg være med på at du kan få en flying start, men den effekten svinner utrolig fort når tiden går.....

Sammenligningen mellom styrkedop og alkohol er helt legitim - dersom du ikke la merke til det reduserte jeg effekttiden med 7-8 år også..... all den tid alkohol har en noe kjappere halveringstid i kroppen din enn gjennomsnittsdopet..... Det var uansett bare et bilde dah....

Svaret er derfor ikke bare sannsyneligvis nei det er et bestemt nei!


Hmmm ja etter å ha sitti og tenkt litt så skal jeg gå med på en annen mulig effekt - den at en etter å ha vært på eksempelvis 700 kg sammenlagt vet hvordan det er å presse nærmere 200 kilo i benken og at en muligens har et mentalt overtak på de andre..... Dessverre tror jeg mange får en motsatt effekt - de vet hvordan det føles å presse nærmere 200 kilo i benken, men tror i ettertid at de ikke kan greie det på naturlig vis..... en mental sperre m.a.o.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #20 : 07. april 2005, 13:17 »
Tja bob, bob, så du mener at om jeg boler meg opp til 700 sammenlagt. Slutter med bol, trener i 10 år uten. Er ikke jeg på et høyre nivå da, en om jeg hadde vert rein hele tiden?Huh??

Svaret kan umulig bli nei på den, å sammenligne pils og bol, sier jo ganske mye om kunnskapsnivået ditt.

Er ikke helt sikker på at la oss si en som boler seg opp til 700kg i f.eks en alder av 25år så kjører reint vil ta mer når han er 35år enn det han hadde gjort vist han kjørte reint hele tiden  Undecided Tror heller det motsatte Shocked Shocked Men slikt finnes det jo ikke fasitsvar på... Men det er som sammenligningen til Tricepsman... Du kjenner jo ikke effekten av en øl etter 2-3 år...  Lips Sealed
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #21 : 07. april 2005, 13:24 »
Dummeste jeg har hørt på lenge, minner mest om dårlige unnskyldninger.
På tide å våkne å lukte på kaffen for en del skjønner jeg.

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Noen tiltak mot doping...
« #22 : 07. april 2005, 13:29 »
Tror jeg er litt enig med PSkogli her. Det er tross alt lettere å vedlikeholde muskulatur og styrke enn det er å bygge den opp fra intet. Så selv om den "kjemiske" effekten av de ulovlige midlene er borte etter en stund, tror jeg nok du sitter igjen med en styrke og en muskelmasse du ellers ikke ville hatt. Å vedlikeholde eller bygge videre uten juksestoffer derfra må være betydelig enklere enn å bygge seg opp helt fra pinglestadiet uten juksestoffer?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Noen tiltak mot doping...
« #23 : 07. april 2005, 13:30 »
Uansett er det bedre med et par pils enn ei sprøyte i stumpen.  Drikke
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #24 : 07. april 2005, 13:31 »
Det er tross alt lettere å vedlikeholde muskulatur og styrke enn det er å bygge den opp fra intet. Så selv om den "kjemiske" effekten av de ulovlige midlene er borte etter en stund, tror jeg nok du sitter igjen med en styrke og en muskelmasse du ellers ikke ville hatt. Å vedlikeholde eller bygge videre uten juksestoffer derfra må være betydelig enklere enn å bygge seg opp helt fra pinglestadiet uten juksestoffer?

Det der er simpelthen feil ! Forutsetningen er seff at en i ettertid ligger helt totalt unna juksestoffer!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #25 : 07. april 2005, 13:38 »
Dummeste jeg har hørt på lenge, minner mest om dårlige unnskyldninger.
På tide å våkne å lukte på kaffen for en del skjønner jeg.

Gode eller dårlig, med mindre vi snakker gendoping har stoffene begrenset effekt i tid, og når stoffene forsvinner ut kommer de muskelnedbrytende substansene inn.....

Dette er jo noe en endokrinolog skulle sagt noe om det vettu - ikke oss to kvervulantene.....


Hmm ja når sant skal sies har jeg ingen formening om varigheten av gendoping da...... Men når det gjelder andre dopere har jeg kjent bokstavlig talt 100-vis så der har jeg nå sett en del av empirien i virksomhet dah


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Noen tiltak mot doping...
« #26 : 07. april 2005, 13:41 »
Mener du virkelig at det IKKE er lettere å vedlikeholde allerede opparbeidet styrke og muskulatur enn det er å forbedre/øke styrke og muskulatur?

Eller er muskler bygget på juks like råtne som jukset i seg selv så de brytes ned fortere enn andre muskler? En ny - men spennende (og kanskje rettferdig?) teori.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #27 : 07. april 2005, 13:41 »
Uansett er det bedre med et par pils enn ei sprøyte i stumpen. Drikke

Teoretisk sett kan det jo diskuteres... Shocked På kort sikt for muskelmasse...
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #28 : 07. april 2005, 13:47 »
Mener du virkelig at det IKKE er lettere å vedlikeholde allerede opparbeidet styrke og muskulatur enn det er å forbedre/øke styrke og muskulatur?

Eller er muskler bygget på juks like råtne som jukset i seg selv så de brytes ned fortere enn andre muskler? En ny - men spennende (og kanskje rettferdig?) teori.

Begynner jo å dra seg inn på en annen diskusjon dette her nå...... Men selv med det mest velfunderte pct-opplegget til byggere og styrkeutøvere, så vil en gradvis miste både opparbeidet muskelvolum og styrke over noen måneder - ikke år. Det er nettopp derfor de mest ihuga knapt er av stoffene ever...... Med en mer vanlig fremgangsmåte vil cortisol mm gjøre at muskelnedbrytningen går ekstremt kjapt, og gjerne ikke stoppe før en har mistet mer enn en hadde i utgangspunktet....

Med de stoffene som mange styrkeutøvere bruker (kjappt ute av kroppen) er denne nedgangen langt raskere (mulig veksthormoner har en noe lengre varighet, men det blir de vel ikke tatt på ennå uansett) Dessuten er styrkeøkning ofte langt større for noen av dem enn for mer langtidsvirkende stoffer også


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen tiltak mot doping...
« #29 : 07. april 2005, 13:48 »


Begynner jo å dra seg inn på en annen diskusjon dett her nå...... Men selv med det mest velfunderte pct-opplegget til byggere og styrkeutøvere, så vil en gradvis miste både opparbeidet muskelvolum og styrke over noen måneder - ikke år. Det er nettopp derfor de mest ihuga knapt er av stoffene ever......
Med de stoffene som mange styrkeutøvere bruker (kjappt ute av kroppen) er denne nedgangen langt raskere (mulig veksthormoner har en noe lengre varighet, men det blir de vel ikke tatt på ennå uansett) Dessuten er styrkeøkning ofte langt større for noen av dem enn for mer langtidsvirkende stoffer også

Men dette du bekriver her er veldig avhengig av nivå man faktisk er på også da.... mange faktorer som spiller inn her.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!