Skrevet av Emne: Noen tiltak mot doping...  (Lest 41830 ganger)

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #45 : 08. april 2005, 11:06 »
Ganske difust egentlig, men når stoffet først er på lista, så er det jo greit nok.

Til Tricepsmann: Joda jeg har jo skjønt hva du mener, var nok i det litt kranglete humøret i går.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Noen tiltak mot doping...
« #46 : 08. april 2005, 11:22 »
Skulle det bety at resutatene av AAS bruk er UMULIGE å holde på dersom de ikke bruker mere av stoffene?

Ganske uheldig da for dem som har så sykiske problemer at de KREPERER dersom de blir 1cm mindre...

Psyken deres ville da faktisk kunne presse dem til en slags "avhengighet" av disse stoffene..

Psykisk altså, ikke fysisk.

Right?

L.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #47 : 08. april 2005, 11:25 »
Ja, dette var jo ikke noe nytt. "Din neste kur er aldri den siste..."
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #48 : 08. april 2005, 11:30 »
Tror helt klart om du bruker midler som gir god effekt, så blir du ganske psykisk avhengig.

Det er jo framgang som er drivkraften for de fleste, for de som tar snarveien, er vel ønsket om framgang enda større. Tror neppe det er noen som starter for de de ikke viste bedre, ønsket om å blir stor/sterk var vel større en ønsket om å holde seg rein.

Det er sikkert mulig å forebygge en god del også, hva er idealet? Hvem er det vi ser opp til? Folk som er gigantiske og fulle av krutt, eller folk som har slitt i 15-20 år før de har blitt skikkelig sterke...

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #49 : 08. april 2005, 11:39 »
Tror helt klart om du bruker midler som gir god effekt, så blir du ganske psykisk avhengig.

Det er jo framgang som er drivkraften for de fleste, for de som tar snarveien, er vel ønsket om framgang enda større. Tror neppe det er noen som starter for de de ikke viste bedre, ønsket om å blir stor/sterk var vel større en ønsket om å holde seg rein.

Det er sikkert mulig å forebygge en god del også, hva er idealet? Hvem er det vi ser opp til? Folk som er gigantiske og fulle av krutt, eller folk som har slitt i 15-20 år før de har blitt skikkelig sterke...

Så du mener kroppsbyggere (tenker på proffene nå) bare har blitt så store fordi at de har proppa seg med aas? Og ikke har slitt raua av seg hver dag i mange år både på trening og med kosthold?
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #50 : 08. april 2005, 11:49 »
Neida! Er nok mange reine byggere også, det har vel begynt å bli mer tester der også.
Du må jo selvfølgelig trene og spise riktig selv om du tygger drops.

Finnes nok av Styrkeløftere som har blitt tatt opp igjennom åra også.

Jeg mener det gjør en forskjell om du har bola idealer eller ikke, over tid brytes sikkert egne sperrer raskere ned, om de du ser opp til har tatt snarveien.

Miljøet du trener i har også en innvirkning, noen er lettere å påvirke enn andre, jeg mener de som driver et studio/klubb har ansvar for å vise sitt standpunkt. Med info og tiltak, tester/utestengelse, store oppslag.
 

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Noen tiltak mot doping...
« #51 : 13. april 2005, 09:29 »
Hei!

Antidoping Norge foretar i overkant av 3000 tester innen den organiserte idretten hvert år på tvers av alle idretter innenfor den organiserte idretten.

Bruken av AAS utenfor den organiserte idretten er også en bekymring. Gjennom ett samarbeid med Norges Treningssenterforbund lanserer Antidoping Norge i disse dager ett opplegg for å drive kompetansebygging blandt ansatte i treningssentre og drive holdsningsskapende arbeid blandt medlemmene.

Bruk av AAS har alvorlige bivirkninger og er ett samfunnsmessig problem. Antidoping Norge satser på å drive holdningsskapende blant ungom i treningsmiljøer.

Dere som diskuterer i dette forumet må gjerne ta kontakt med Antidoping Norge dersom dere har innspill til dette arbeidet.

Mer informasjon finnes på våre nettsider, www.antidoping.no

Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Noen tiltak mot doping...
« #52 : 13. april 2005, 10:15 »
Gjennom ett samarbeid med Norges Treningssenterforbund lanserer Antidoping Norge i disse dager ett opplegg for å drive kompetansebygging blandt ansatte i treningssentre og drive holdsningsskapende arbeid blandt medlemmene.



Ja, jeg ser av hjemmesiden deres at dere skal begynne å ta dopingprøve av vanlig trenende mosjonister ved sentre som er medlemmer av norsk treningssenterforbund.

Personlig vil jeg tro økning av kunnskap i målgruppen er det eneste som virker, og at det er dette som virker holdningsskapende. Om man ser på forumet til dopingtelefonen kan det virke som om denne kunnskapen i dag er svært liten. Men da blir utfordringen også å gi saklig informasjon som treffer målgruppen. Her ligger utfordringen.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen tiltak mot doping...
« #53 : 13. april 2005, 10:24 »


Ja, jeg ser av hjemmesiden deres at dere skal begynne å ta dopingprøve av vanlig trenende mosjonister ved sentre som er medlemmer av norsk treningssenterforbund.

Er det lov da ?? Eller er det noen forandringer i regelverket ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Mesterinne

  • Gjest

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #55 : 13. april 2005, 10:27 »


Er det lov da ?? Eller er det noen forandringer i regelverket ??

Nei, slikt er ikke lov. Så lenge man ikke har skrevet under på en kontrakt med treningssenteret der du gir dem lov til og teste deg.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #56 : 13. april 2005, 10:31 »
Sitat
For å ha hjemmel til å ta dopingkontroller av medlemmer i treningssentre har Antidoping Norge utarbeidet en Egenerklæring om dopingkontroll. Alle medlemmer av senteret skal presenteres for erklæringen og målet er at så mange som mulig skriver under. Undertegning av erklæringen er frivillig. En positiv prøve vil gi treningssenteret mulighet til å heve kontrakten med medlemmet.

Sitat
Første år: Kursing, materiell, rådgivning, dopingkontroller: kr. 19.000,- eks. mva
Andre år: Dopingkontroller: 13.000,- eks. mva

Dette er jo og en side av saken... kansje ikke mye for store treningskjeder. Men der økonomien er stram fra før av så tviler jeg på at 19'000 til antidoping frister noe serlig.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen tiltak mot doping...
« #57 : 13. april 2005, 10:32 »

Da skjønte jeg den.... det er jo som det alltid har vært det. Siden det tross alt var en sak i Stortinget av dette, så syntes jeg det var litt rart at ting var forandret sånn plutselig uten at media hadde grepet tak i det. Men da går i hvert fall verden litt fremover da, et steg nærmere målet vil jeg tro. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Noen tiltak mot doping...
« #58 : 13. april 2005, 10:34 »


Er det lov da ?? Eller er det noen forandringer i regelverket ??

Slik det er beskrevet på nevnte hjemmeside, vil man som medlem av treningssenteret bli bedt om å skrive under en egenerklæring som (slik jeg forstår det) skal gi hjemmel for testene, dette er "frivillig". Om man har underskrevet og avgir positiv prøve, vil senteret kunne si opp avtalen med medlemmet.

Personlig er jeg ikke redd for å avgi noen prøve, men jeg synes likevel dette er ubehagelig-hva om en feil skjer i resultatet? Jeg har da tross alt ikke noen som helst ambisjoner om å drive aktiv idrett, men jeg regner med at det er de som er litt større eller sterkere enn gjennomsnittet som vil bli testet her? Jeg er redd for "sladder" og stigmatisering som her kan ramme feil personer. Man kan tenke seg at dette vil ha noen uønskede konsekvenser, og det er vi som medlemmer som indirekte må betale for dette, for dette blir ikke gratis for senteret som går inn i avtalen. De som virkelig bruker AAS vil vel forsvinne inn i "kjeller"-lokaler eller trene hjemme i stedet dersom dette gjennomføres.

Personlig skal jeg innrømme at treningsgleden for meg som en vanlig mosjonist vil forsvinne dersom jeg i et overbefolket treningssenter blir en av dem som trekkes til side for å ta tisseprøver.

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Noen tiltak mot doping...
« #59 : 13. april 2005, 10:38 »


>Ja, jeg ser av hjemmesiden deres at dere skal begynne å ta >dopingprøve av vanlig trenende mosjonister ved sentre som er >medlemmer av norsk treningssenterforbund.

>Personlig vil jeg tro økning av kunnskap i målgruppen er det eneste >som virker, og at det er dette som virker holdningsskapende. Om man >ser på forumet til dopingtelefonen kan det virke som om denne >kunnskapen i dag er svært liten. Men da blir utfordringen også å gi >saklig informasjon som treffer målgruppen. Her ligger utfordringen.
>

Hei!

Som du så av innlegget mitt har jeg også vektlagt kunnskapsbyggende tiltak blandt ansatte og holdningsskapende tiltak blandt medlemmene.

Og du har helt rett i at utfordringen er å komme med saklig og korrekt informasjon som når målgruppen; som er interessant for målgruppen. F.eks. ungdom som ser opp til dere som har trent i mange år og som vil ta en snarvei.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!