Skrevet av Emne: Noen tiltak mot doping...  (Lest 41052 ganger)

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #90 : 18. april 2005, 01:05 »
For meg er det et langt mer effektivt avskrekkende argument at det man tjener på steroider forsvinner raskt etter at syklusen er ferdig. Jeg for min del digger ikke tanken på å være avhengig av bol for at muskelmassen ikke skal svinne hen.

Det er også bare tull. Gjelder bare på personer som tar aas uten mål og mening. De fleste som vet hva di driver med har en så god PCT (post cycle therapy / etter syklus terapi) at de beholder det meste av massen Wink
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Noen tiltak mot doping...
« #91 : 18. april 2005, 01:31 »


Det er også bare tull. Gjelder bare på personer som tar aas uten mål og mening. De fleste som vet hva di driver med har en så god PCT (post cycle therapy / etter syklus terapi) at de beholder det meste av massen Wink

Men funker PCT også om man slutter med bol? Trodde det bare hjalp med å holde på massen mellom sykluser...

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #92 : 18. april 2005, 09:00 »


Det er også bare tull. Gjelder bare på personer som tar aas uten mål og mening. De fleste som vet hva di driver med har en så god PCT (post cycle therapy / etter syklus terapi) at de beholder det meste av massen Wink

Off topic, men - tullball!! 

I tillegg kan en jo spørre seg om det er noe smart å måtte gjøre seg avhengig av div medisiner beregnet på økt ovulering hos kvinner med nedsatt fertilitet og stoffer til behandling av brystkreft for å holde på muskelmassen sin litt lengre....... til neste kur liksom. 
Men det er klart at den figuren på gymmet som selger den dritten vil fortelle deg en historie som tilsier at du på den måten kan beholde den kunstige økningen til evig og alltid......... Et godt råd til alle de som er fristet er å overhøre fyren totalt, og dra og kjøpe 45 kilo kyllingfilet i steden!

Det viktigste skrekkbildet en kan sette opp mht dopingbruk er at det er UMULIG å få gode resultater av det uten å pådra seg merkbare bivirkninger. Er en heldig ender en bare opp med litt gyno - som tross alt ikke er av det verste en kan få - i verste fall ender en opp med full sytemsvikt (lever, nyrer, endokrinsystemet mer generelt mm). På den mentale siden er det mer enn en som gjennom å utvide grensene sine ved å tygge noen russere og sette noen kanyler gikk over på andre og langt verre saker - amfetamin mm - det er utrolig hvor lett det ene fører til det andre.......
De som reagerer med agressjon når testosteronnivået når himmelhøyder har jo også sine problemer både for egen del med sinne og depresjoner, og for andres del som blir utsatt for agressjonen......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

SV: Noen tiltak mot doping...
« #93 : 18. april 2005, 09:29 »
Synes det er ganske naivt å tro at de på et gym som bruker stoffer sitter på den fulle sannhet om bivirkninger, mens alt fra antidopingsiden er skremselspropaganda. Når man hører på hva de sier de få som har vært tøffe nok til å gå ut i etterkant å tilstå bruk og fortelle om bivirkninger og ettervirkninger, så sier de uten unntak at de ikke ante at bivirkningene kunne være så alvorlige. De sier de fikk sin informasjon om bivirkninger fra selgere (som selvfølgelig toner ned bivirkningene, de skal jo selge sakene) og fra andre i miljøet som stort sett hadde sin informasjon fra de samme selgerne og fra folk som var for ferske brukere til at bivirkningene hadde meldt seg for fullt. De var også uforberedt på at stoffer beregnet på å få store muskler også "kødder med psyken", og at disse problemene varte veldig lenge etter at de sluttet med dopingbruken.

Men dere har et viktig poeng her, Antidoping Norge har en kjempeutfordring når det gjelder å utforme informasjon som ikke oppfattes som skremselspropaganda. I enkelte miljøer er nok ønsket om å skyve til side enhver negativ opplysning og "arkivere" den som usann skremselspropaganda ganske stort. Her blir det nok ikke lett å nå frem med  informasjonen!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Noen tiltak mot doping...
« #94 : 18. april 2005, 09:36 »
Synes det er ganske naivt å tro at de på et gym som bruker stoffer sitter på den fulle sannhet om bivirkninger, mens alt fra antidopingsiden er skremselspropaganda.
Honnør for denne!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #95 : 18. april 2005, 09:41 »
Synes det er ganske naivt å tro at de på et gym som bruker stoffer sitter på den fulle sannhet om bivirkninger, mens alt fra antidopingsiden er skremselspropaganda. Når man hører på hva de sier de få som har vært tøffe nok til å gå ut i etterkant å tilstå bruk og fortelle om bivirkninger og ettervirkninger, så sier de uten unntak at de ikke ante at bivirkningene kunne være så alvorlige. De sier de fikk sin informasjon om bivirkninger fra selgere (som selvfølgelig toner ned bivirkningene, de skal jo selge sakene) og fra andre i miljøet som stort sett hadde sin informasjon fra de samme selgerne og fra folk som var for ferske brukere til at bivirkningene hadde meldt seg for fullt. De var også uforberedt på at stoffer beregnet på å få store muskler også "kødder med psyken", og at disse problemene varte veldig lenge etter at de sluttet med dopingbruken.

Men dere har et viktig poeng her, Antidoping Norge har en kjempeutfordring når det gjelder å utforme informasjon som ikke oppfattes som skremselspropaganda. I enkelte miljøer er nok ønsket om å skyve til side enhver negativ opplysning og "arkivere" den som usann skremselspropaganda ganske stort. Her blir det nok ikke lett å nå frem med informasjonen!

Enig i dette.  Når det gjelder de som bruker doping i relativt stort omfang så er i alelfall min erfaring at de er mer enn klar over de vanligste bivirkningene, og de fleste har opplevd dem også.

For mer urøynde personer derimot er naiviteten til å ta og føle på. "Bare kjør litt a, og litt b sammen med kuren og avslutt med en god pct så er dette knapt verre enn å ta seg en paracet på søndag morgen.....", det er informasjonen de får av selgere og dels via det en kan lese på nettet... Og i all sin naivitet tror de det seff....

SKREMMENDE!

Det er ubestridt at bivirkningene er mange og særdeles vanlige uansett hvor forsiktig og vitenskapelig det kjøres. Så kan en seff diskutere hvor alvorlige de er, men for den enkelte som benytter seg av doping er nok ofte den psykiske delen ofte den verste. De som bruker mye og/eller lenge får seff mang en fysisk/fysiologisk/endokrinologisk negativ tilstand i tillegg med den elendighet det medfører.
Jeg tror kald og kynisk saklig informasjon om dette temaet er såpass avskrekkende i seg selv at det ikke bør trues med at en får liten snurrebass for å nå fram......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen tiltak mot doping...
« #96 : 18. april 2005, 09:47 »
Men dere har et viktig poeng her, Antidoping Norge har en kjempeutfordring når det gjelder å utforme informasjon som ikke oppfattes som skremselspropaganda. I enkelte miljøer er nok ønsket om å skyve til side enhver negativ opplysning og "arkivere" den som usann skremselspropaganda ganske stort. Her blir det nok ikke lett å nå frem med informasjonen!

Det er jo her du virkelig treffer spikeren på hodet i mine øyne, for det er her den virkelig store utfordringen liker. Er jo bare å se på kampanjer som "Fart dreper !!", eller "Røyking Dreper !!". Jeg ser hver dag folk som kjører som griser, i blant røyker de faktisk samtidig..... Selvsagt satt på spissen, men det er ikke fremgangsmåten å gå frem på overhodet. En av "floppene" til AntiDoping-Norge er jo "Stor der oppe, liten der nede". Ikke bare er det vissvass og feilinformasjon, men det er jo ingen som blir skremt av noe slikt. I hvert fall ikke når informasjonen blant brorparten av de som holder på med dette er faktisk ganske god. Det er alltid en haug folk som kaster seg med på dette uten å vite hva slags alvorlig spill de faktisk blir med på, det er tross alt "et spill" hvor kunnskap så til de grader er makt, men alle reagerer forskjellig på dette også.

Å tro at alle rammes av bivirkninger av kort og lang varighet er også helt på jordet, jeg kan trekke frem flere som aldri har lidd av det på noen som helst slags måte, og også de som har blitt ødelagt av det.... det slår begge veier, men som regel snakker vi om en forskjell på "bruk" og "misbruk" her.... Klart, alt er jo misbruk, men det er graden av det, og ting kan brukes mer eller mindre "fornuftig", uten at jeg skal gå inn på dosene her. Men at kroppen ikke har veldig godt av ethvert bruk, kan nok heves over enhver tvil.

Jeg tror uansett at Antidoping-Norge hadde nådd frem til mange magne flere om de hadde prioritert å gi informasjon på en mye mer saklig måte, gjerne med folk som har vært rammet på den gale måten, men alikevel kan legge frem ting som viser og ikke minst når frem til målgruppen. Det hjelper så lite å vifte med en noe ampuller i ansiktet til en 17-åring og si at dette er livsfarlig.... Jeg skal våge å påstå at i 95 % av tilfellene når ikke det frem, på samme måte som å si til 18-åringen med et ferskt førerkort at "fart dreper". Man når ikke frem på den måten, desverre.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #97 : 18. april 2005, 10:02 »
I tillegg er det vel i "antidoping norges" fremste interesse å fremheve umoralen i det å bruke slike, i det miljøet, ulovlige substanser. I den konteksten behøver de strengt tatt ikke behefte seg særlig med de fysisk/psykiske faremomentene i det hele tatt, og heller forkuser på det som i den sammenhengen er viktig - UMORAL!













Dæven, der synes jeg at jeg uttrykte meg ganske brukbart igrunn.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Noen tiltak mot doping...
« #98 : 18. april 2005, 10:04 »
I tillegg er det vel i "antidoping norges" fremste interesse å fremheve umoralen i det å bruke slike, i det miljøet, ulovlige substanser. I den konteksten behøver de strengt tatt ikke behefte seg særlig med de fysisk/psykiske faremomentene i det hele tatt, og heller forkuser på det som i den sammenhengen er viktig - UMORAL!

Tror du innerst inne at de når frem på den måten alene da ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Noen tiltak mot doping...
« #99 : 18. april 2005, 10:13 »
For meg er det nettopp dette med umoral som helt klart er utslagsgivende for at jeg ikke ønsker å befatte meg med doping. Dette er en holdning jeg har fra gammelt av (jeg begynte med styrkeløft først i fjor), og for meg er denne biten minst like viktig som fysiske og psykiske bivirkninger av dopbruk.

Når AntiDoping Norge "kjører på" med dette tror jeg de har en bred appell i befolkningen, og jeg tror nesten dette er noe de ikke kan overse i sitt arbeid. At de ikke rekker ut til alle med dette er jo selvsagt en utfordring, men så kan man jo også tenke seg at de som først går så langt som å skaffe seg veie midler er vanskelig å nå - uansett taktikk og metode.

Det er ikke alle 18-åringer som på død og liv kjøre i 120 km/t hele tiden, men de som er litt tung på gassen tror jeg har en tendens til å blåse i alt man sier til dem ift. hvorfor de bør bremse ned:

"Det skjer ikke meg uansett, for se; jeg tar jo de og de forbeholdene"
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Noen tiltak mot doping...
« #100 : 18. april 2005, 10:13 »


Tror du innerst inne at de når frem på den måten alene da ?

På unge og og ambisiøse utøvere tror jeg det hadde vært vanskelig å trenge gjennom skallet uansett.
Men en form for moral har vel de fleste av oss, og all den tid bivirkningene i de fleste tilfeller er til å leve med dersom det overordnede målet er å bli best, så tror jeg en like gjerne kan prøve å påvirke samvittigheten i større grad. Jeg har selv ingen sterke motforestillinger mot dopingbruk, men jeg hadde for egen samvittighets skyld aldri deltatt i et NIF stevne dopet med noe som ville gitt meg fordeler ut over det legale. Når det gjelder min fysiske helse så er jeg ganske sikker på at jeg langt letter kunne tenkt : "Faan heller jeg lever bare en gang, og noe skal en jo daue av lell!"

Viktigst av alt, dersom en på død og liv skal drive med "skremselskampanjer", tror jeg det er å drive god PR ala det UP gjør i forkant av ferieutfarter. Da kommer oppslagene i avisene om at det av en eller annen merkverdig grunn plutselig tusser av fartskontroller ute på veiene. Frykten for å bli avslørt må i allefall oppfattes som svært reell, men det er vel muligens en annen side av denne kampen enn selve informasjonsarbeidet.

Når det gjelder selve informasjonsarbeidet mht bivirkninger så synes jeg som sagt at realiteten er såpass stygg at en kald faglig tilnærming bør være en bedre vei å gå enn å eskalere skadevirkningene til uante høyder.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #101 : 18. april 2005, 11:56 »
Flere tester tror jeg ville ha hjulpet en god del, Jeg har trent i SandeKK's lokaler siden 1999, deltatt på 8 fulle stevner og blitt testet en gang, det var på trening. Veit ikke hva andre synes, men i mine øyne er det lite.
-Test alle en gang i året

Tror neppe det noen gang ville skje, men effekten hadde vert stor. Mange dophuer hadde snudd i døra om de fikk greie på at alle blei testa minst en gang i året.

Det største problemet er sansynligvis prisen, desverre....

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #102 : 18. april 2005, 11:58 »
Flere tester tror jeg ville ha hjulpet en god del, Jeg har trent i SandeKK's lokaler siden 1999, deltatt på 8 fulle stevner og blitt testet en gang, det var på trening. Veit ikke hva andre synes, men i mine øyne er det lite.
-Test alle en gang i året

Tror neppe det noen gang ville skje, men effekten hadde vert stor. Mange dophuer hadde snudd i døra om de fikk greie på at alle blei testa minst en gang i året.

Det største problemet er sansynligvis prisen, desverre....

Dette har ingen ting med holdningskapende arbeid å gjøre. Uansett så lenge du ikke har gitt tilatelse så kan du ikke bli testet. Og jeg tviler sterkt på at så mange som ikke kjører reint vil gi tilatelse til og bli testet.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: Noen tiltak mot doping...
« #103 : 18. april 2005, 12:01 »
Hos oss skriver alle under på at de kan bli testet, tror folk flest synes det er greit, bare de får tenkt seg om. "hvorfor teste meg??? jeg er da rein, nå blei jeg sur altså"

Alt som virker bør prøves Smiley

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Noen tiltak mot doping...
« #104 : 18. april 2005, 12:05 »
Hos oss skriver alle under på at de kan bli testet, tror folk flest synes det er greit, bare de får tenkt seg om. "hvorfor teste meg??? jeg er da rein, nå blei jeg sur altså"

Alt som virker bør prøves Smiley

Da snakker du vel om folk som er reine? For der du trener er vel alle reine Shocked
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!