Skrevet av Emne: Testosteron og Sex  (Lest 2534 ganger)

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
Testosteron og Sex
« : 10. april 2005, 14:41 »
Hvordan er testosteronnivået med tanke på sex? Jeg går ut i fra at det går opp når du har sex. Men når du er ferdig da (tar det som et selvfølge at du har hatt orgasme) vil testosteron-nivået forsette og være høyt lenge etterpå eller vil det synke ned til nivået det var på før eller enda lavere? Bare lurer...
 Ohmy
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Testosteron og Sex
« #1 : 10. april 2005, 14:46 »
Andre treningsaktiviteter..... Grin

Søk, så finner du en tråd om dette fra før av. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

SV: Testosteron og Sex
« #2 : 10. april 2005, 22:14 »
Jeg har søkt på forumet og finner bare masse spekulasjoner, tull og usaklige svar.

Jeg vil bare vite en ting, og det er hvorvidt sex påvirker testosteronnivået. Bør man holde seg vekke fra sex for å ha optimale testosteronnivå? For eks, bare komme en gang i uken eller per andre uke. Ikke gi noe svar på hva du tror er rett eller ikke, heller hva forskning sier om saken.
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Utlogget Jimmy Jazz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

SV: Testosteron og Sex
« #3 : 11. april 2005, 00:06 »
Holde seg borte fra sex for å holde et optimalt testoseronnivå? Greit nok å kutte ut søtsaker og rudmidler, men et sted går grensen.....

Utlogget minimaSS

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 853
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 853

SV: Testosteron og Sex
« #4 : 11. april 2005, 13:00 »
Holde seg borte fra sex for å holde et optimalt testoseronnivå? Greit nok å kutte ut søtsaker og rudmidler, men et sted går grensen.....

HONNØR Grin
Mål 2013: Fullføre Berlin maraton
Startvekt Nov-2012 : 160kg
Loggbok

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Testosteron og Sex
« #5 : 11. april 2005, 13:15 »
Nivået av testosteron i blodet svinger mye og hurtig, og jeg kan ikke huske å ha lest noe om akkurat dette. Men det er en myte at sex reduserer prestasjonsevnen på trening/konkurranser, så vidt jeg har lest. Når det gjelder testosteron-nivået er det bare å flørte og hekke så mye som mulig. Å tilbringe mye tid i selskap med jenter i reproduktiv alder er en sikker vinner for høyt t-nivå...

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Testosteron og Sex
« #6 : 11. april 2005, 13:27 »
Jeg kan selvsagt ikke dy meg...Men så er det jo et substansielt tema også da Grin

Det kan se ut til at sex rett før trening kan minske restitusjonskapasiteten littegrann, noe å tenke på for noen og enhver på forumet sikkert- Smile

J Sports Med Phys Fitness. 2000 Sep;40(3):233-9. Related Articles, Links 


Effect of sexual activity on cycle ergometer stress test parameters, on plasmatic testosterone levels and on concentration capacity. A study in high-level male athletes performed in the laboratory.

Sztajzel J, Periat M, Marti V, Krall P, Rutishauser W.

Cardiology Center and Medical Policlinics, University Hospital, Geneva, Switzerland.

BACKGROUND: The purpose of this study was to investigate the effect of sexual activity on cycle ergometer stress test parameters, on plasmatic testosterone levels and on concentration capacity in high-level male athletes. METHODS: Experimental design. Analysis of two days of testing accomplished in a laboratory setting, comparing a day with to a day without sexual activity (control day). Participants. Fifteen high-level male athletes, consisting of 8 team players, 5 endurance athletes and 2 weight-lifters, participated in the study. Measures. Each subject completed the following on each test day: two maximal graded stress tests on a cycle ergometer and a one-hour exercise stress test coupled to an arithmetic mental concentration test. Blood samples of testosterone were obtained and cardiac activity of each athlete was monitored with a 24-hour ECG tape recording over the two test days. RESULTS: Significantly higher differences were achieved for post-effort heart rate (HR) values at 5 minutes (p<0.01) and at 10 minutes (p<0.01) during the recovery phase of the morning stress test 2 hours after sexual activity. These differences disappeared during the recovery phase of the afternoon stress test performed approximately 10 hours after sexual intercourse took place. CONCLUSIONS: Our findings show that sexual activity had no detrimental influence on the maximal workload achieved and on the athletes' mental concentration. However, the higher posteffort HR values after the maximal stress test on the morning of sexual intercourse suggest that the recovery capacity of an athlete could be affected if he had sexual intercourse approximately 2 hours before a competition event.

Publication Types:
Clinical Trial
Randomized Controlled Trial

PMID: 11125766 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Utlogget Kronoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

SV: Testosteron og Sex
« #7 : 11. april 2005, 15:38 »
Looper, jeg tror sitatet i signaturen din er feil....det skal være: "Whether you think you can, or think you can't - you are probably right" - Henry Ford.

Et meget bra sitat jeg bruker ofte Wink
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

SV: Testosteron og Sex
« #8 : 13. april 2005, 21:03 »
Ah, der sa du det. Hadde glemt hvordan det var formulert, men visste det var Henry Ford sitatet er fra. Smiley

Å henge med jenter ja, hørtes bra ut!  biggrin
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: Testosteron og Sex
« #9 : 16. april 2005, 13:03 »
Kompisen min sa jeg måtte ikke ha sex med dama før vi skulle trene pga testisnivået mitt ville synke.

For det første så tror jeg ikke han vet hva han snakker om, og for det andre så er jeg jo ikke "fette idiot" heller!

jeg kommer aldri, ALDRI til å ofre sex fordi det kanskje gir 100 gram mer muskler på årsbasis.  Djises.  At det går an!

(søren... ingen smiley som smeller huet i veggen)

PS: Looper... bytt avatar!  Jeg klarer ikke å konsentrere meg  Erter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!