Skrevet av Emne: Tilpasning av mengdetreningsprogram  (Lest 976 ganger)

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

Tilpasning av mengdetreningsprogram
« : 20. april 2005, 13:06 »
Har lurt på å prøve 8 ukers megndetreningsprogramet som ligger på www.styrkeidrett.no , men har imidlertid litt problemer med å få trent 3 dager hvær uke pga andre forpliktelser.
Nå trener jeg optil 6 dager noen uker og andre kun 2 dager.
Kan en kjøre programmet f.eks man tir og ons for å så ha flere hviledager i etterkant, eller er det en forutsettning at en altid har en hviledag mellom hvær økt.
Treninggrunnlaget er ca 15 års variert trening trening- en ca 5 års soffatilværelse før jeg begynte å trene igjen for en ca 8 månders tid siden.
Disse 8 måndene har jeg kjørt litt usystematisk, men med en tung økt i hovedøvelsene.pluss 1-2 lette økter. Har fortsatt bra fremgang med dette. men hadde vel kansje hatt nytte av å trene et mer strukturert program

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Tilpasning av mengdetreningsprogram
« #1 : 20. april 2005, 13:11 »
Min personlige mening er at du bør ha 1 hviledag mellom hver av øktene.
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Tilpasning av mengdetreningsprogram
« #2 : 20. april 2005, 13:30 »
Om du ikke har annen mulighet enn man-ons en uke, tror jeg ikke det er så farlig. Du kan jo eventuelt gå ned på vektene på tirsdagstreningen. Jeg tror heller ikke det er så farlig om en treningsdag faller fra en gang i blant, så lenge som du har mulighet til å følge programmet i det store og hele. Hvordan blir det å trene en og annen lørdag eller søndag, da, f.eks. mandag, onsdag og lørdag?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Tilpasning av mengdetreningsprogram
« #3 : 20. april 2005, 13:48 »
Om du ikke har annen mulighet enn man-ons en uke, tror jeg ikke det er så farlig. Du kan jo eventuelt gå ned på vektene på tirsdagstreningen. Jeg tror heller ikke det er så farlig om en treningsdag faller fra en gang i blant, så lenge som du har mulighet til å følge programmet i det store og hele. Hvordan blir det å trene en og annen lørdag eller søndag, da, f.eks. mandag, onsdag og lørdag?

Blir somregel trening annen hvær helg både lørdag og søndag.  Vil det fungere om en ser litt lengere en en og en uke- og feks passer på å få ca riktig mengde fordelt på 2 til fire uker. Blir litt mer intensivt i enkelte uker, men en vil jo også få tatt seg inn i de ukene som er roligere treningsmessig.
Er vel kansje bare å kjøre igang å se hvordan det går?

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Tilpasning av mengdetreningsprogram
« #4 : 20. april 2005, 14:10 »
Du kan jo prøve så godt du kan å få tre dager i uken. Blir det man-ons-søn én uke, og tir-ons-lør den neste tror jeg ikke er så farlig. Programmet er i utganspunktet satt opp med tanke på at en skal hvile mellom treningsdagene, og jeg har selv prøvd hverken det programmet eller hatt "spreng-uker" kombinert med "hvile-uker", og kan følgelig ikke uttale meg om hvorvidt dette vil være bra eller ikke.

Man må jo selvsagt ta stilling til om man mener "ikke optimalt" er det samme som å like gjerne gi faen... Jeg mener f.eks. ikke det, det viktigste for meg er å få trent i det hele tatt.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!