Skrevet av Emne: Strekkmerker og vektøkning.  (Lest 2711 ganger)

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Strekkmerker og vektøkning.
« : 02. april 2005, 19:39 »
Spent på om noen gidder å lese dette, men jeg hopper i det alikevell! Grin
Først vil jeg si beklager til alle de stakkarne som henger med hodet av den grunn av at jeg starta en ny strekkmerke tråd. Men denne gang vil jeg faktisk rette tråden om de berømte strekkmerker mere mot mine, enn til strekkmerker generelt.

Kan starte dette med å si at da jeg begynte å trene på treningsstudio med venner så veide jeg rundt 75-80 kg, husker desverre ikke helt. Og i dag så veier jeg 95 kg. Det som er ganske merkelig er at jeg aldri har tatt noe annet kosttilskudd enn tran, og i små perioder frem til nå prøvd å spist brukbart sunt, men slett ikke et bra kosthold.
Med en vektøkning på 15-20 kg på under et år synes jeg er ganske drøyt til å ha vært totalt uten kosttilskudd og på ingen måte mye trening. Har stort sett vært på 2-5 ganger i uka med trening, dette også veldig varierende, i snitt så vil vel dette falle på rundt 3 dager i uka tenker jeg, så det er ikke så enormt mye trening med andre ord.
Merka et par strekkmerker etter en måneds tid, som kun har utvida seg til min store irritasjon, og selvsagt har det kommet mere og mere, spesielt rundt armhulene, biceps og innsiden av lårene. Og i dag når jeg var på tur inn i dusjen etter treninga så så jeg litt på skuldra mi, og på baksiden over latfestet. Der så jeg jaggu et par tynne små peninger begynne å legge seg til rette, og når de først har funnet veien dit så regner jeg ikke med at de vil forsvinne uten noen laserfjerning fra min side.
Noen ville kanskje ha hoppet i taker for den vektøkningen jeg har hatt, men jeg sitter her med min store fortvilelse. Kan dra inn min gode venn Caepp fra forumet som et eksempel her. Han har økt 10 kg på 2.5 år, mens jeg har økt nesten 20 kg på 10 måneder. Med min vektøkning så er det ikke så rart at merkene kommer. Men jeg lurer faktisk på hva jeg kan gjøre for å unngå dette, mulig dette er et merkelig spørsmål, men for meg forbanna viktig.

Jeg har altså gått fra å være en pinne, til å bli en desidert mye mere solid kar. Og nå har jeg absolutt ikke noen lyst til å se flere strekkmerker på kroppen, så jeg har faktisk vurdert å gi beng i hele løftinga mi. Jeg takler rett og slett ikke å se de merkene.
Så nå har jeg tenkt å få en god brunfarge til kontrakten jeg har med treningssenteret løper ut, og blir ikke strekkmerkene noe redusert da av min godkjenning, så tror jeg at jeg tar en lang pause med dette. Totalt i mot min egen vilje. Synd men sant!

Men jeg er ikke ferdig med å mase enda, jeg har et par korte spørsmål:
Noen som vet hvor lang tid det vil ta før et strekkmerke blekner, helt naturlig?
Og så lurer jeg litt på hvordan andre på forumet her sin vektøkning har vært i forhold til min (på det første året).
Og til slutt, vil strekkmerker noen gang slutte å komme?

DA, er jeg ferdig Smiley Beklager all sytinga! Tongue

Utlogget leander

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #1 : 02. april 2005, 19:50 »
Jeg er ikke den mest erfarne her akkurat. men jeg har selv fått strekk merker på skuldra etter tre månder trening ! jeg trente styrke da jeg var yngere og da fikk jeg og strekk merker på skuldra. og samme skjer igjen nå. men jeg har 2 tips du kan følge det jeg bruker er alo vera da blekna det fort for min del i hvertfall jeg husker ikke hvor fort dem blekna da men det kan ikke ha gått lang tid for jeg irriterte meg ikke så mye over det. tipse er og smøre inn alo vera overalt der du tror du står i fare for eller har fått strekk merker for da holder du huden myk og smidig :> i tilegg så kan du jo roe ned litt på treninga ikke trene så hardt så øker du mest sansynelig mindre og dermed ungår og trene deg ut av skinnet hehe :>

p.s alo vera blir og faktisk ofte brukt av damer som er gravide for og unngå strekk / dempe strekk merker på maven :p

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #2 : 02. april 2005, 20:01 »
Gjerne gi navn på hva den kremen du brukte het for noe Lenader. Jeg taper ingenting på å prøve.

John Blond: Takk for det, jeg skal ta meg tid til å lese det der.

Takker for svarene.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #3 : 02. april 2005, 20:02 »
Kan ikke gi deg råd på strekkmerker men jeg kan si 3 ting, noen viktigere en andre (Wink):

1. Ikke gi deg med treninga pga strekkmerkene.
2. Utrolig bra økning, stå på.
3. Siden du spurte om det, jeg har økt en 12-13 kg på en 8-9 mnd.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #4 : 02. april 2005, 20:06 »
Takk for det, Slux. Men for å være helt ærlig her nå, så vet jeg faktisk om jeg kommer til å fortsette med treningen. Spørsmålet er vel heller om jeg klarer å la være. God økning du også Smiley

Utlogget SD

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #5 : 02. april 2005, 20:56 »
Har ingen strekkmerker enda, men lurer også på om de dempes ved soling. Noen som har svar på dette?

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #6 : 02. april 2005, 20:59 »
Har ingen strekkmerker enda, men lurer også på om de dempes ved soling. Noen som har svar på dette?

Det sies at de reduseres noe ja, men i hvor stor grad skal jeg ikke fortelle deg.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #7 : 02. april 2005, 21:31 »
Har antiinflamatoriske saker noen innvirkning på strekkmerker?

Utlogget leander

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #8 : 02. april 2005, 21:51 »
Sitat
Gjerne gi navn på hva den kremen du brukte het for noe Lenader. Jeg taper ingenting på å prøve.

bare spørr etter ren aloe vera på apoteket..så for en flaske Smiley titta faktisk etter på mine egene strekk merker etter jeg posta ista..di har begynt og bli mindre tydelige alt  headbang

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #9 : 03. april 2005, 03:56 »
bare spørr etter ren aloe vera på apoteket..så for en flaske Smiley titta faktisk etter på mine egene strekk merker etter jeg posta ista..di har begynt og bli mindre tydelige alt  headbang

Det skal jeg gjøre på mandag, trust me! Har du lagt ut bilder?

Utlogget Mire

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #10 : 03. april 2005, 11:24 »
Har ingen strekkmerker enda, men lurer også på om de dempes ved soling. Noen som har svar på dette?

Stekkmerkene vil kanskje bli litt mindre synlig ved soling, men huden din vil bli mindre elastisk av mye sol, og dette vil føre til at det blir lettere å få strekkmerker etterhvert! Bruk fet fuktighetskrem/sjekk ut Body Shop, de har masse bra stæsj:)
Vennlig hilsen Mire

Utlogget HeY oH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #11 : 25. april 2005, 20:15 »
Tummy rub serum funker Tongue
If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize...

Utlogget RobRio

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • Diett
SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #12 : 25. april 2005, 20:29 »
det er mange som får strekkmerker hvis dem legger på seg formye på en gang,men det kan også være at du blir større i muskelmasse så huden ikke klarer å strekke seg så fort! strekkmerker er som indre arr og går  ikke helt bort,men kan blir betraktlig mindre..
merka at jeg har fått det oppå bicepsen,regner med at det er økning i muskelmasse Cheesy
Diettbilliba

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #13 : 08. mai 2005, 16:21 »
Jeg ante knapt hva et strekkmerke var, før nå! Oppdaget at jeg har to gigantiske merker på hver rumpeball. Minner om hissige kloremerker, kan nesten se ut som jeg er blitt voldatt av en jerv.
Så kraftig vektøkning kombinert med dype bøy har tydeligvis sin bakside ja.
Sexy..
Heldigvis er det eneste plassen jeg har noen, man går jo ikke så ofte med rompa bar akkurat, så sånnsett var det kanskje den mest "greie" plassen å få de...

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

SV: Strekkmerker og vektøkning.
« #14 : 08. mai 2005, 21:24 »
å øke saktere i vekt ville nok være en mulighet for å ikke få mer, da vi lhuden rekke å utvide seg.
personlig synes jeg ikke strekkmerker er en uting.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!