Skrevet av Emne: Rosa bilskilt for sex-forbrytere  (Lest 4606 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #30 : 05. mai 2005, 17:37 »

Dersom du hadde blitt uskyldig dømt hadde du sikkert ikkje vore enig.
Det har du helt rett i,det hadde vært for jævlig, men skal vi sette strafferammene utifra dette?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget A.Berge

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 585
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 585

  • Hverdagstrening
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #31 : 05. mai 2005, 17:39 »
kunne gitt dem en sånn tatovering som sitter i noen år, er vel ca 5 år dem sitter eller no, la dem bli merka i panna med det..  2thumbsup :Smiley

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #32 : 05. mai 2005, 17:40 »
jeg hadde ikke takla å bli uskyldig dømt for noe sånt! da veit jeg ikke hva jeg ville ha gjort!

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #33 : 05. mai 2005, 17:41 »

Dersom du hadde blitt uskyldig dømt hadde du sikkert ikkje vore enig.
tenkte på det samme før i dag, men kom fram til at om man kan hindre barneovergrep kan det kanskje være verdt det!
ikke missforstå... jeg sier ikke at jeg synes det er greit at folk blir uskyldig dømt, for det må være noen av det jævligste som kan skje med en person!
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #34 : 05. mai 2005, 17:42 »
Er vel litt :Offtopic: men en ting jeg har tenkt på, etter som jeg har klautsrofobi har jeg tenkt på det med gru. Er ikke det ganske barbarisk og sperre noen inne i et rom mot deres vilje? I flere år? Syns de bør satse mer på forebygging en straff.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Anonym Pumper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 400
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 400

SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #35 : 05. mai 2005, 17:42 »
er enig på den måten at barn og voksne skal kunne bli advart når det kommer en pedofil i nabolaget, men selv om en person har gjort en seksuell forbrytelse så skal man ikke bli merket heller da.. jeg tror ikke det vil gjøre ting noe bedre at forbryterne blir utstøtt fra samfunnet og kanskje blir jagd vekk overalt man kjører.. det kan jo føre til enda verre ting... og som andre sier: tenk hvis personen er uskyldig dømt!

men for all del, har absolutt ingen sympati for de som gjør slike ting.. kjenner selv ei som har blitt voldtatt... hun sliter fortsatt en del med det...
Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Skal du bli nummer én, må du trene som om du er nummer to

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #36 : 05. mai 2005, 17:43 »

Det har du helt rett i,det hadde vært for jævlig, men skal vi sette strafferammene utifra dette?
Ja. Det der er ei idiotisk straff. Er du en fare for samfunnet bør du sperres inne. Poenget med straff er at du skal skjermes for samfunnet, men straffa skal og legges til rette for at du skal ha muligheten til å komme rehabilitert tilbake igjen til samfunnet. Med et slikt tiltak som det der vil en forbryter aldri klare å vende tilbake igjen til samfunnet som rehabilitert når en konstant blir påminnet sine feil. Et annet problem med ei slik straff er at mange mennesker vil komme til å ta loven i egne hender.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #37 : 05. mai 2005, 18:00 »

Ja. Det der er ei idiotisk straff. Er du en fare for samfunnet bør du sperres inne. Poenget med straff er at du skal skjermes for samfunnet, men straffa skal og legges til rette for at du skal ha muligheten til å komme rehabilitert tilbake igjen til samfunnet. Med et slikt tiltak som det der vil en forbryter aldri klare å vende tilbake igjen til samfunnet som rehabilitert når en konstant blir påminnet sine feil. Et annet problem med ei slik straff er at mange mennesker vil komme til å ta loven i egne hender.
Hehe det der var å sette ting på spissen, med merking i panna og greier. Men en strengere fengselstraff ja, myye strengere. Det skal virkelig svi å gjøre en forbrytelse. Det skal faktisk svi så hardt at det skal hindre folk i å gjøre det spør du meg.

Dette vil jo selvsagt aldri fungere i praksis, men den øye for øye,tann for tann teorien liker jeg godt. Har mann voldtatt en liten gutt, skulle man jaggu fått samme leksa tilbake i form av en overdimensjonert dildo, og i tillegg fengselstraff.
Knivstikker du en kar i magen, skal du få kjenne en kniv i magen selv.

Spør du meg så har forbryteren det for godt, og jeg synes det er feil at man synes synd på forbryterene hvis de får en hard straff. De vet jo hva straffen er før de gjør forbrytelsen!!

Og jeg vil også si litt angående de pedofile:

Rett oppi gata ovenfor meg, var det en gate hvor det ble bosatt mange dømte pedofile. Så jeg har faktisk selv hatt pedofile mannfolk som har prøvd å lure meg inn i bilen sin, som har kommet til meg på fotballbanen med godteri og brus, som klarte å lure telefonnummeret mitt hjem ut av meg osv. Heldigvis oppdaget faren min dette før det var for sent, og anmeldte han til politiet. Tror du det hjalp?`Et par år senere kom fyren tilbake og prøvde seg igjen, og denne gangen på både meg og lillebroren min. Da var vel jeg rundt 12 og broren min tre år yngre. Nok en gang kom fattern til unnsetning, og han har i etterkant fortalt at han måtte dra meg seg kjente opp til huset hans og true han på livet hvis han oppsøkte oss igjen. Først da gav han seg, på oss hvertfall. Dette var en som var tidligere dømt for pedofilt overgrep! Hvorfor i all verden får han lov til å bo i nærheten av en barneskole?? Hvorfor i all verden blir 7-8 dømte pedofile bosatt ca 600 meter unna en barneskole??
Når jeg tenker på dette i etterkant, så mener jeg at de pedofile burde ha blitt isolert vekk fra barnefylte områder, og man burde ha sendt ut bilde med adresse til de dømte som bodde der. Samtidig burde de ha blitt overvåket bedre av politiet.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget A.Berge

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 585
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 585

  • Hverdagstrening
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #38 : 05. mai 2005, 18:03 »

 Har mann voldtatt en liten gutt, skulle man jaggu fått samme leksa tilbake i form av en overdimensjonert dildo, og i tillegg fengselstraff.

Haha, den var bra lasse...

men en annen ting som er sykt er at det er faktisk strengere straff for å kopiere en 100-lapp en å voldta ei under 16... Da syns jeg det er svikt i systemet, er vel ikke så mange liv som blir ødelagt av en fake hundrings vel Huh Huh

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #39 : 05. mai 2005, 18:25 »
Hehe det der var å sette ting på spissen, med merking i panna og greier. Men en strengere fengselstraff ja, myye strengere. Det skal virkelig svi å gjøre en forbrytelse. Det skal faktisk svi så hardt at det skal hindre folk i å gjøre det spør du meg.

Dette vil jo selvsagt aldri fungere i praksis, men den øye for øye,tann for tann teorien liker jeg godt. Har mann voldtatt en liten gutt, skulle man jaggu fått samme leksa tilbake i form av en overdimensjonert dildo, og i tillegg fengselstraff.
Knivstikker du en kar i magen, skal du få kjenne en kniv i magen selv.

Spør du meg så har forbryteren det for godt, og jeg synes det er feil at man synes synd på forbryterene hvis de får en hard straff. De vet jo hva straffen er før de gjør forbrytelsen!!

Og jeg vil også si litt angående de pedofile:

Rett oppi gata ovenfor meg, var det en gate hvor det ble bosatt mange dømte pedofile. Så jeg har faktisk selv hatt pedofile mannfolk som har prøvd å lure meg inn i bilen sin, som har kommet til meg på fotballbanen med godteri og brus, som klarte å lure telefonnummeret mitt hjem ut av meg osv. Heldigvis oppdaget faren min dette før det var for sent, og anmeldte han til politiet. Tror du det hjalp?`Et par år senere kom fyren tilbake og prøvde seg igjen, og denne gangen på både meg og lillebroren min. Da var vel jeg rundt 12 og broren min tre år yngre. Nok en gang kom fattern til unnsetning, og han har i etterkant fortalt at han måtte dra meg seg kjente opp til huset hans og true han på livet hvis han oppsøkte oss igjen. Først da gav han seg, på oss hvertfall. Dette var en som var tidligere dømt for pedofilt overgrep! Hvorfor i all verden får han lov til å bo i nærheten av en barneskole?? Hvorfor i all verden blir 7-8 dømte pedofile bosatt ca 600 meter unna en barneskole??
Når jeg tenker på dette i etterkant, så mener jeg at de pedofile burde ha blitt isolert vekk fra barnefylte områder, og man burde ha sendt ut bilde med adresse til de dømte som bodde der. Samtidig burde de ha blitt overvåket bedre av politiet.
Ja. Eg er enig i at straffene bør vere langt hardere. Men et slikt lovforslag blir berre tøys, da er det berre å gi lengre fengselsstraff. En skal straffes skikkelig men en bør ikkje ta fra en forbryter sjansen til å bli rehabilitert i samfunnet. Det er ingen tjent med. Uansett vil et slikt lovforslag neppe føre til anna enn at seksualforbrytere slutter å bruke biler eller anskaffer biler på ulovlig vis.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #40 : 05. mai 2005, 19:06 »
Haha, den var bra lasse...

men en annen ting som er sykt er at det er faktisk strengere straff for å kopiere en 100-lapp en å voldta ei under 16... Da syns jeg det er svikt i systemet, er vel ikke så mange liv som blir ødelagt av en fake hundrings vel Huh Huh

Er dette serriøst?!?
vi lever i et sykt samfunn, norge må få en ekstrem forvandling!
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget A.Berge

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 585
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 585

  • Hverdagstrening
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #41 : 05. mai 2005, 19:11 »


Er dette serriøst?!?
vi lever i et sykt samfunn, norge må få en ekstrem forvandling!

Det har ihvertfall vært sånn, er ikke så lenge siden det var noen innslag om det på tv og i avisa..

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #42 : 06. mai 2005, 02:18 »


Det har ihvertfall vært sånn, er ikke så lenge siden det var noen innslag om det på tv og i avisa..

dette er helt sykt

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Rosa bilskilt for sex-forbrytere
« #43 : 06. mai 2005, 13:12 »
det er fakta.. har sjekket med en jurist...
er jo helt latterlig!  Angry
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!