Skrevet av Emne: kcal behov øker med vekten generelt eller bare med muskelmassen?  (Lest 748 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Jeg er 180, ca 80kg, trener 5ggr i uka og har bulka opp fra under 70 for en liten stund siden (ca en måned) og skal fortsette til jeg er opp i over 90kg... For tiden trøkker jeg ca 4000kcal om dagen, blir dette for lite? merker at økninga i vekt har tatt av en del siden jeg passerte rundt 77. Jeg leste netopp om bodybuilderen vic richards (http://www.geocities.com/Colosseum/Arena/4423/statues.htm) og at han inntok 30 000 kalorier daglig, er ikke det ekstremt mye selv for en bodybuilder på hans størrelse??? bare noe jeg stussa på Tongue

Men hovedspørsmålet mitt er: burde jeg øke kcal inntaket mitt? isåfall til hvor mye? eller kan det være bare lite stagneringspunkt så jeg kan vente litt så går det over og jeg begynner å øke igjen (har forresten høy forbrenning) er litt forvirra der, har aldri fått med meg om kcal behovet mitt øker med generelt vekten eller om det øker med muskelmassen

kansje dumt innlegg, men må jo spørre for å lære Smiley

Utlogget Sokoban

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

For høyere vekt du har for mere kalorier trenger du. Når du bulker så må du øke antall kalorier i takt med vektøkningen for at den ikke skal avta. Hvor mange kalorier du trenger avgjøres av kroppsvekten din.

Jeg ville økt med 300-500kalorier for å se hvordan vektøkningen reagerer. Når du synes den avtar så er det bare å øke litt igjen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!