Skrevet av Emne: Kostholdsprogram til woman.  (Lest 3626 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #15 : 15. mai 2005, 14:29 »
Jeg har aldri regnet på det i detalj egentlig, men teller ikke kcalorier slik du nevner.

Det er vanskelig å øke styrke på lite karbohydrater, det stemmer det. Og spesielt på så lite som jeg er på om dagen i og med at jeg deffer også. I praksis umulig akkurat nå.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Kostholdsprogram til woman.
« #16 : 15. mai 2005, 14:30 »
25 gram protein om dagen fra et ekstremt høyverdig myseprotein er ikke uvesentlig for resultatene. Men det virker inn på andre faktorer enn muskeloppbygning også. Glutation-syntesen, immunforsvar, slimhinner i tykktarmen osv...

Kroppen klarer ikke å ta opp mer enn 50 gram protein i en sleng... Og da snakker vi om en stor person. Dersom du tyller i deg 40 gram med myseprotein i en sleng er dette mindre enn optimalt med tanke på absorpsjonen. En kvinne på 60 kg klarer seg med 20 gram protein pr måltid fem eller seks ganger om dagen. En bodybuilder vil kanskje trenge 50 gram pr måltid. Proteinbehovet er forskjellig fra person til person. Men et viktig poeng er uansett å optimalisere opptaket.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #17 : 15. mai 2005, 14:31 »
Kroppen klarer ikke å ta opp mer enn 50 gram protein i en sleng...

Referanse ??


Forøvrig er det uintressant hva kroppen klarer å ta opp på en gang, så lenge den har en bremsemekanisme som slår inn dersom du inntar mer enn den trenger. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Kostholdsprogram til woman.
« #18 : 15. mai 2005, 14:45 »
Da er bremsemekanismen tatt med.

"Compounding the fact that you cannot store protein is the fact that you are limited in how much protein you can absorb at one sitting to between 30-50 grams." (Colgan M., Optimum Sports Nutrition. Advanced Research Press 1993, s. 165)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #19 : 15. mai 2005, 14:53 »
Undersøkelser foretatt av firmaer som er i bransjen tillegger jeg nok heller liten vekt altså.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #20 : 15. mai 2005, 14:55 »
Ta en titt på denne :

Protein pulse feeding improves protein retention in elderly women.


Arnal MA, Mosoni L, Boirie Y, Houlier ML, Morin L, Verdier E, Ritz P, Antoine JM, Prugnaud J, Beaufrere B, Mirand PP.

Unite d'Etude du Metabolisme Azote, Institut National de la Recherche Agronomique, Clermont-Ferrand-Theix, France.

BACKGROUND: Adequate protein nutrition could be used to limit gradual body protein loss and improve protein anabolism in the elderly. OBJECTIVE: We tested the hypothesis that an uneven protein feeding pattern was more efficient in improving protein anabolism than was an even pattern. DESIGN: After a controlled period, 15 elderly women (mean age: 68 y) were fed for 14 d either a pulse diet (n = 7), providing 80% of the daily protein intake at 1200, or a spread diet ( n = 8 ), in which the same daily protein intake was spread over 4 meals. Both diets provided 1.7 g protein x kg fat-free mass (FFM)(-1) x d(-1). Protein accretion and daily protein turnover were determined by using the nitrogen balance method and the end product method (ammonia and urea) after an oral dose of [15N]glycine. RESULTS: Nitrogen balance was more positive with the pulse than with the spread diet (54 +/- 7 compared with 27 +/- 6 mg N x kg FFM(-1) x d(-1); P < 0.05). Protein turnover rates were also higher with the pulse than with the spread diet (5.58 +/- 0.22 compared with 4.98 +/- 0.17 g protein x kg FFM(-1) x d(-1); P < 0.05), mainly because of higher protein synthesis in the pulse group (4.48 +/- 0.19 g protein x kg FFM(-1) x d(-1)) than in the spread group (3.75 +/- 0.19 g protein x kg FFM(-1) x d(-1)) (P < 0.05). CONCLUSION: A protein pulse-feeding pattern was more efficient than was a protein spread-feeding pattern in improving, after 14 d, whole-body protein retention in elderly women.



Der har du bremsemekanismen jeg snakker om, og denne er faktisk også utført på damer, noe som strengt tatt er irrelevant i sammenhengen. Og dette står som motsats til din påstand.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #21 : 15. mai 2005, 15:03 »
40 gram proteiner daglig? du vil altså påstå at 0.6-0.7g proteiner pr gram kroppsvekt er strålende?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Kostholdsprogram til woman.
« #22 : 15. mai 2005, 15:17 »
Firmaer som er i bransjen? Øøh? Hvor har du det fra? Har du noe personlig mot Dr. Colgan, eller? Jeg bruker kun kilder som er anerkjente både i medisinsk og treningssammenheng.

Interessant abstract... men det er allikevel ikke noe slående, siden metoden (Nitrogenbalanse) ikke er pålitelig. Forholdet mellom proteininntak og protein i urin henger ikke sammen når du setter noen på en diett med inntak av protein kun en gang om dagen.

40 gram proteiner daglig? du vil altså påstå at 0.6-0.7g proteiner pr gram kroppsvekt er strålende?

40 gram proteiner fra pulver, for en kvinne på 60 kg. Ja




Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #23 : 15. mai 2005, 15:20 »
Har ikke noe personlig i mot vedkommende, men undersøkelser gjort av firmaer som er i bransjen ser jeg litt lettere på egentlig, da de har en tendens til å styre resultatene dit de vil ha de selv. Ikke at jeg beskylder denne undersøkelsen for å være det, men jeg har alltid et ekstra kritisk blikk på slike undersøkelser - bedre føre var på en måte.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva du mener vedr. dette abstractet. Hvorfor er det ingen sammenheng mellom protein i urin og inntatt protein når man inntar en gang om dagen sammenlignet med å innta det i flere måltider? Dersom det ikke er noe sammenheng, beviser ikke det hele bremsemekanismen da ?

Slik du snakker nå så må du jo helt klart også definere hva som er et optimalt mellomrom mellom hvert måltid med proteiner også da ?? Hva mener du det er ??

Samtidig er det jo litt tullete å snakke om hvor mye kroppen tar opp av protein. Spiser man "for mye" i forhold til hva kroppen klarer å bruke til oppbygging, så vil det forbrennes eller omdannes til fett - det kjenner jo alle til. Og det er jo først og fremst den termogene effekten her man er ute etter om man spiser 4-5 gram protein pr. kg. kroppsvekt. 1 kg muskel er jo tross alt ikke mer enn ca. 200 gram protein mener jeg...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Kostholdsprogram til woman.
« #24 : 15. mai 2005, 15:31 »

Hvorfor er det ingen sammenheng mellom protein i urin og inntatt protein når man inntar en gang om dagen sammenlignet med å innta det i flere måltider?

Det er ingen samenheng mellom proteiner i urin og inntat protein pga at hos nyrefriske personer lekker ikke proteiner ut i urin.
Fårøvrig tror jeg at kroppen greier å ta opp 50 g proteiner per servering uten problemer. Har en ikke trent tilstreklig til å få utnyttet disse til proteinsyntese brukes de til energi isteden.  Jeg synes også at proteindrikke fungerer fint som goddteri og jeg- sikkert mye sunnere en hva andre propper i seg på lørdagen

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #25 : 15. mai 2005, 15:32 »
Og følgelig undret jeg meg over hvorfor han skilte mellom denne sammenhengen når man inntar et stort måltid sammenlignet med mange små.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Kostholdsprogram til woman.
« #26 : 15. mai 2005, 15:50 »
Mellomrommet mellom måltider bør ikke være mindre enn to timer. Så hvis du spiser f.eks hver tredje time i løpet av dagen, øker du forbrenningen og næringsopptaket sammen.

En annen grunn til å begrense mengden protein i en sleng, er at større doser protein påvirker insulinet (omtrent 30% av påvirkningen fra karbohydrater, avhengig av aminosyreprofil, prosesseringsgrad m.m.) og bidrar derfor til lagring av fett. Under 50 gram (for en stor person) så unngår du dette problemet. Derfor er ikke proteinmengden en uvesentlig faktor.

Jeg skjønner ikke helt hvilken bransje du sikter til. Undersøkelser foretatt av firma som selger proteinpulver, det kan jeg gå med på er litt suspekt men...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #27 : 15. mai 2005, 15:53 »
Med mindre jeg misforstår her, så er da Optimum Sports Nutrition absolutt en produsent av kosttilskudd ??

Forøvrig intressant dette du nevner om at insulinmengden er avhengig av mengden protein og dette uavhengig av aminosyreprofil. Det var hittil ukjent for meg. Har du en referanse som støtter opp om dette også, for det kunne jeg tenkt meg å se nærmere på i så fall. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #28 : 15. mai 2005, 16:03 »
Forøvrig intressant dette du nevner om at insulinmengden er avhengig av mengden protein og dette uavhengig av aminosyreprofil.

Vil det si at størrelsen på insuilnpeaken etter et måltid avhenger av mengden protein eller er jeg helt på vidda her nå? Huh Og hvordan kan det være uavhengig av aminosyreprofilen?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Kostholdsprogram til woman.
« #29 : 15. mai 2005, 16:38 »
En annen grunn til å begrense mengden protein i en sleng, er at større doser protein påvirker insulinet (omtrent 30% av påvirkningen fra karbohydrater, avhengig av aminosyreprofil, prosesseringsgrad m.m.) og bidrar derfor til lagring av fett. Under 50 gram (for en stor person) så unngår du dette problemet. Derfor er ikke proteinmengden en uvesentlig faktor.


En annen ting jeg kom til å tenke på her, er jo at mengden insulin ikke nødvendigvis er av betydning heller egnetlig, for det er jo avhengig av hvordan man konstruerer selve måltidet rett og slett det, som avgjør om insulinet er noe "problem" eller ikke. Insulin er jo som kjent et tveegget sverd....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!