Skrevet av Emne: Havregryn  (Lest 6368 ganger)

Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Havregryn
« #15 : 23. februar 2005, 22:49 »


Hoeres godt ut! Det skal proeves
'
Det er sinnsykt godt, spesielt på diett.. tilsett gjerne loppe frø, hvis du vil ha mer mengde mat på morgenen!
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Havregryn
« #16 : 24. februar 2005, 15:44 »
Jeg også Cheesy Syns det er vanskelig å spise kokt havregryn om morgenen :S

Funker det å blande havregryn med vanlig skummet melk og tilsette f.eks tørka bananer? Sunt?

Mener du bananchips? I så fall er svaret nei - det er ikke sunt Smiley Ingrediensene er blant annet kokosolje og sukker. Næringsinnholdet er som følger:

Pr. 100g. vare:
Kcal: 522/2192kj
Protein:1,4g
Fett: 25g
Karbohydrater: 64g

Spis havregrynen din sammen med en vanlig banan heller?  Grin  Food
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Havregryn
« #17 : 24. februar 2005, 16:31 »

'
Det er sinnsykt godt, spesielt på diett.. tilsett gjerne loppe frø, hvis du vil ha mer mengde mat på morgenen!

Da har jeg satt inn miksen av vann, havregryn og sjokolade whey i kjoeleskapet. Youghurten staar ved siden av:)

Det faar bli beloenningen min etter loepeturen i morgen tidlig!


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Havregryn
« #18 : 25. februar 2005, 02:46 »
Hadde utrolig digg frokost idag Spise

Takk skal du ha for tipset Eirik!


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Everclear

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

SV: Havregryn
« #19 : 27. april 2005, 20:29 »
eller så kan dere prøve og ta en stor skje med havregryn i munnen og skylle det ned med vann, fint hvis du knapt klarer og få det i deg eller bare er veldig lei det

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
SV: Havregryn
« #20 : 27. april 2005, 22:21 »
Jeg bruker og blande 100g havregryn sammen med 2,5-3 dl vann og 60g protein pulver med sjokolade smak og la det stå over natten! på morgenen blander jeg en boks med youghurt naturell og spiser det som en kald grøt!

må prøves ut det der Wink
takk for tipset
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Havregryn
« #21 : 28. april 2005, 00:10 »
eller så kan dere prøve og ta en stor skje med havregryn i munnen og skylle det ned med vann, fint hvis du knapt klarer og få det i deg eller bare er veldig lei det

faen ikke dumt:D Problemet med ukokt havregryn for meg er at den fort blir tykkere og vanskeligere å få ned!
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Ksvensen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 529
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 529

SV: Havregryn
« #22 : 28. april 2005, 06:56 »
Det uer ukokt folk måler etter, du kan jo starte med litt mindre og jobbe deg oppover. Nå har jeg ingen problemer med 150g på morgenen, men jeg måtte ta 5 og 5 gram oppover for å komme ditt.
Beste er å spise kokt havregryn, el la den stp over natta så den har svellet ut, eller så bruker kroppen veldig lang tid på å ta det opp, kan tenke deg dette må svelle i magen istedet.

Jeg bruker ha i søtningsmiddel sånn flytende natreen og kanel, noen ganger tar jegen skje med honning oppi istedet.

Kenneth




En ting jeg har lurt på lenge er at alle skriver 100 g, eller 100g - 150 g havregryn. Er det ukokt 100 g eller når det er kokt ferdig? Hvis det er ukokt så blir det jo VELDIG mye havregryn av det når man koker det:S

Også lurer jeg på hva jeg kan ha på havregrynen (er litt lei ren havregrøt:), bortsett fra kanel. Noe som kan erstatte sukkeret? Som er mer sunt!


Konkurrerende utover i Kroppsbygging.

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: Havregryn
« #23 : 05. mai 2005, 16:13 »
Mitt hete tips er bringebærbiola.  Kun 0,1g fett, og det smaker rett og slett nydelig!
i tillegg har jeg oppi hasselnøtter.  nam nam

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Havregryn
« #24 : 05. mai 2005, 18:45 »
Mitt hete tips er bringebærbiola.  Kun 0,1g fett, og det smaker rett og slett nydelig!
i tillegg har jeg oppi hasselnøtter.  nam nam

Jeg tviler ikke på at det smaker godt, men Biola inneholder 5,6-8,1 g tilsatt sukker per 100 gram  No no
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Havregryn
« #25 : 11. mai 2005, 16:28 »
Nei, ikke nødvendigvis et dårlig valg, men jeg ville bare opplyse om sukkerinnholdet. Det er mange som ikke er klar over hvor mye sukker Tines produkter vanligvis inneholder.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Havregryn
« #26 : 12. mai 2005, 09:23 »
Jeg har tenkt litt på det du skrev, og jeg er fullt klar over at man må ta hele måltidet i betraktning, ikke bare èn matvare. Likevel mener jeg det er lurt å opplyse om sukkerinnholdet i vanlige matvarer som blir markedsført som sunne.

Ja, jeg er enig i at Biola er bra for fordøyelsen og tarmen, men det inneholder faktisk en del sukker som det er viktig å ta hensyn til. Det er viktig å begrense sukkerinntaket, spesielt nå. Mange matvarer er proppet med "skjulte" sukkerbiter. Mange er ikke klar over mye sukker de egentlig får i seg. For eksempel Idun Ketchup: 100 gram inneholder cirka 15 gram tilsatt sukker! Det er ikke lite.

Biola, yoghurt og lignende bidrar lite med sukker i det totale kostholdet, men det er likevel viktig å passe seg. Bare fordi et produkt er merket Tine (eller Stabburet, Gilde eller et annet 'kvalitetsmerke'), ser det ut til at mange automatisk tror produktet er sunt. Yoghurt for eksempel er et sunt alternativ på mange måter, men de fleste er ikke klar over sukkerinnholdet.

Mange blir også lurt ved å spise frokostblandinger som markedsføres som sunne og rene, men som egentlig har et skyhøyt innhold av sukker. Det anbefales at man ikke får mer enn 10 % av det totale energiinntaket fra tilsatt sukker, men det er lett å overskrede dette dersom man tyr mye til frokostblandinger, yoghurt, brus, saft, eplenektar, snop og ikke minst syltetøy. Mange produsenter lurer forbrukeren trill rundt ved å redusere fettinnholdet til enorme sukkerbomber. Kom gjerne med kommentarer, men før var fett den største fienden vår. Nå derimot, har sukker overtatt den rollen. Jeg mener ikke at Biola er et uakseptabelt alternativ, men jeg ber bare forbrukerene gå gjennom innholdslisten. Er det for mye å be om?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Havregryn
« #27 : 12. mai 2005, 09:24 »
Nå klarte jeg å gjøre en feil og sitere hele innlegget mitt  what Får ikke slettet det, så det er bedre jeg redigerer. Jeg beklager på det sterkeste at jeg har tre innlegg etter hverandre  :Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget RM

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Eat lean, train mean and sleep like a baby
SV: Havregryn
« #28 : 12. mai 2005, 13:44 »
Nei, ikke nødvendigvis et dårlig valg, men jeg ville bare opplyse om sukkerinnholdet. Det er mange som ikke er klar over hvor mye sukker Tines produkter vanligvis inneholder.

Enig med deg der. Kjedelig å ikke rekke konkurranse-/sommerform på grunn av at visse produsenter har unngått å opplyse om varens sukkerinnhold.  Smiley

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Havregryn
« #29 : 13. mai 2005, 22:38 »


Enig med deg der. Kjedelig å ikke rekke konkurranse-/sommerform på grunn av at visse produsenter har unngått å opplyse om varens sukkerinnhold. Smiley

Akkurat! Du har skjønt poenget mitt Smiley Jeg har fått inntrykk av at mesteparten her inne trener på et ganske seriøst nivå, og da er det ikke irrelevant om en matvare inneholder èn eller ti sukkerbiter. 
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!