Skrevet av Emne: Fordelingen av mitt kosthold i Proteiner, Carbs og Fett  (Lest 851 ganger)

Utlogget Ahnuld

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Begynt å titte litt mer på hva jeg egentlig spiser, fordi jeg vurderer å kjøre en mini-deff da vi er kommet til en litt bedre sesong av året, og tenkte at jeg da og kunne sjekke om jeg ellers spiser riktig. Jeg fant ut at fordelingen av kostholdet mitt ligger på ca

Protein: 46
Karbo: 48
Fett: 6

På deff forumet sto det at 30/45/15 var en bra splitt, så jeg lurte på om det er noe galt kostholdet mitt siden jeg har så mye mer protein og mindre fett.?

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Trolig vil kroppen din holde igjen på fettet siden den nesten ikke får i seg noe.....men det kommer jo an på hvor store mangder i kcal vi snakker om her også da.

Soje

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Alt for lite fett. La minst 20 % av energiinntaket bestå av fett. Slik du spiser nå vil du faktisk kunne oppleve de novo lipogenesis (DNL - at glukose konverteres til fett). Fettet er også viktig for mye annet rart, blant annet vil du øke testosteronnivået ditt om du øker fettinntaket.

Utlogget Ahnuld

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Takk for svar. Dytta inn noen grov knekkebrød med margarin og ost og endte opp på en litt bedre splitt;

Protein: 42
Karbo: 41,5
Fett: 16,5

På deff forumet sto det at 15 var okay for fett, men er det fremdeles for lite? Er det og negativt at jeg har mer protein enn karbo?


Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Selv kjører jeg på ca 2600kcal

Protein: 54%
Fett: 15%
Karbs: 31%

15% fett er ikke for lite, men det kommer an på den totale mengden kcalorier du spiser. Hvor mange kcal har du lagt opp til??


Soje

Utlogget Ahnuld

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Begynte nettop med Protein igjen, så jeg sitter å regner på det .Akkurat nå er det 3100 kcal, men det er litt for mye, skal gjerne ned på litt lavere siden jeg tenkte å deffe litt. (Kroppsvekt 75 kg).

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!