Skrevet av Emne: Tinnitus (øresus)  (Lest 6073 ganger)

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Tinnitus (øresus)
« : 13. juni 2005, 16:25 »
Sitat
er det forresten noen som har noen tips mot øresus?  Det piper i det ene øre som om jeg skulle ha vært på konsert. Begynte igår morges sånn plutselig

Gjorde et søk på 'øresus' og fikk opp et par treff, bla dette som er skrevet av Mystique. Kan du huske igjen noe av dette Mystique? Hadde du det lenge? Har du peiling på hva som kan ha utløst det? Har du opplevd det flere ganger, eller kun denne ene gangen?

For vel 2 uker siden nå så fikk jeg øresus, sånn helt plutselig igrunnen, på venstre øre. Var hverken ute på byn eller på konsert dagen før. Jeg mistenker at det kan ha sammenheng med tette bihuler el. lign, men er noe bekymra når jeg vet at rundt så mange som 600.000 nordmenn lider for en el annen form for tinnitus. Ikke noe ekstremt nivå på susingen i øret hos meg, er mer som en jevn, lav pipetone. Problemet er at det er umulig å la være å høre på det dersom jeg har det rolig rundt meg.

Har planer om å ta turen til øre, nese, hals spesialist så snart jeg får tid...men tenkte jeg kunne høre her om det var noen andre som har/har hatt lignende plager?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Tinnitus (øresus)
« #1 : 13. juni 2005, 17:09 »
Vil tro det gir seg etterhvert, ettersom det kom så plutselig.. Husker jeg ikke helt feil kan det skyldes væske innafor trommehinna eller noe i den retningen der.. Hører du dårligere på det venstre øret enn det høyre da?

Hadde selv øresus for en stund siden, etter en Span-konsert.. Hadde GROV øresus i noen dager etterpå.. Men det gikk bort etterhvert da, seff.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: Tinnitus (øresus)
« #2 : 13. juni 2005, 18:25 »
Jeg nærmer med 2. år med konstant susing etter en voldsom ørebetennelse.  Har blitt så vant til at det er der, at jeg ikke legger merke til det om jeg ikke hører etter..

Var svært irriterende i begynnelsen, men som med de fleste ting så venner man seg til det.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Tinnitus (øresus)
« #3 : 13. juni 2005, 18:41 »
Sitat
Vil tro det gir seg etterhvert, ettersom det kom så plutselig.. Husker jeg ikke helt feil kan det skyldes væske innafor trommehinna eller noe i den retningen der.. Hører du dårligere på det venstre øret enn det høyre da?

Har kanskje en anelse dårligere hørsel på det venstre øret...men det er ikke mye å snakke om. Håper dette er forbigående greier.

Sitat
Jeg nærmer med 2. år med konstant susing etter en voldsom ørebetennelse.  Har blitt så vant til at det er der, at jeg ikke legger merke til det om jeg ikke hører etter..

Var svært irriterende i begynnelsen, men som med de fleste ting så venner man seg til det

Joda, klart man kan venne seg til det...verre for de som har 25db konstant during i ørene.

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

SV: Tinnitus (øresus)
« #4 : 13. juni 2005, 21:02 »


Har kanskje en anelse dårligere hørsel på det venstre øret...men det er ikke mye å snakke om. Håper dette er forbigående greier.



Joda, klart man kan venne seg til det...verre for de som har 25db konstant during i ørene.

Helt klart!  Er glad det ikke er spesielt høyt volum på susingen hos meg!

Er visstnok folk som har tatt selvmord pga høylytt susing!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Tinnitus (øresus)
« #5 : 14. juni 2005, 00:44 »
Pumping: hehe må være lenge siden jeg skrev det der. Men husker det var for en tid tilbake ja at jeg hadde fæl piping i ørene - det var fælt, men gikk over etter noen dager.
Siden jeg ofte er plaget med tett nese og allergi ( slik at det kjennes ut som det klør fælt i ørene og at det væsker litt) tror jeg nok at det hadde nær sammenheng med dette.

Får av og til litt sånn susing hvis jeg har lagt på det ene øret eller hvis det plutselig blir stille rundt meg.Da er det akkurat som sansecellene i øret jobber fremdeles uten at det er noe lyd der som kan oppfattes slik at hjernen liksom bare må dikte opp en lyd eller noe ( hehe det siste er en litt fantasifull forklaring fra min side altså ikke sikkert det fungerer slik altså)

Er også plaget mye med dotter i ørene, men var til øre nese hals spesiallist og fikk klar beskjed om at det nok hadde svært så nær sammenheng med at slimhinnene mine er irriterte pga allergi slik at den delen av øret som skal utligne trykk ikk funger optimalt. For øregangene mine var ikke trange eller noe. Hadde litt nedsatt hørsel på venstre øret, men ikke noe av betydning.

Så hvis du ikke har vært utsatt for noe høy støy eller hører på mp3 spiller el.l på full guff så kan det være nos slikt som allergi som har skylden. Du kan jo også prøve sånn ørerens...
Men hvis det ikke gir seg så få det sjekket ut.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Tinnitus (øresus)
« #6 : 14. juni 2005, 04:00 »
Mystique:
Sitat
Siden jeg ofte er plaget med tett nese og allergi ( slik at det kjennes ut som det klør fælt i ørene og at det væsker litt) tror jeg nok at det hadde nær sammenheng med dette.

Slik du beskriver det her er akkurat slik det oppleves hos meg også. Tett nese har jeg nesten konstant, så jeg må nok på operasjonsbordet tenker jeg.

Sitat
Får av og til litt sånn susing hvis jeg har lagt på det ene øret eller hvis det plutselig blir stille rundt meg.Da er det akkurat som sansecellene i øret jobber fremdeles uten at det er noe lyd der som kan oppfattes slik at hjernen liksom bare må dikte opp en lyd eller noe ( hehe det siste er en litt fantasifull forklaring fra min side altså ikke sikkert det fungerer slik altså)

Slik jeg har forstått det så er det omtrentlig slik det fungerer ja.
 
Sitat
Er også plaget mye med dotter i ørene, men var til øre nese hals spesiallist og fikk klar beskjed om at det nok hadde svært så nær sammenheng med at slimhinnene mine er irriterte pga allergi slik at den delen av øret som skal utligne trykk ikk funger optimalt. For øregangene mine var ikke trange eller noe. Hadde litt nedsatt hørsel på venstre øret, men ikke noe av betydning.

Dotter i ørene er ikke en fraværende plage hos meg heller.

Sitat
Så hvis du ikke har vært utsatt for noe høy støy eller hører på mp3 spiller el.l på full guff så kan det være nos slikt som allergi som har skylden. Du kan jo også prøve sånn ørerens... Men hvis det ikke gir seg så få det sjekket ut.

Ikke noe unormalt høy støy nei...som de fleste andre hører jeg på en god del musikk, men det er sjeldent at lydnivået er skikkelig høyt. Bruke mp3 spiller en hel del, men lydnivået er ikke høyere enn at lyden ikke kan høres av en som sitter på siden av meg. Så jeg er som regel påpasselig med lyden.

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: Tinnitus (øresus)
« #7 : 14. juni 2005, 05:11 »
det går også under betegnelsen surfers ear pga. mange surfere får dette når de sitter på brettet å venter på bølgene med foktige ører og mye vind

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Tinnitus (øresus)
« #8 : 14. juni 2005, 16:57 »
Pumpingiron: tror ikke noe operasjon blir nødvendig - selv om du er plaget mye med tett nese - få deg heller først en allergi nese spray og finn ut om du faktisk er allergisk mot noe, hva det er og prøv å unngå det.

Eller hvis du er i en lignende situasjon som meg så du ikke kan holde deg unna det som fremkaller allergien ( jeg er allergisk mot katter, men bor i et hus med 5 hehe) så prøv iallefall å begrense faktorer som kan forsterke allergien og bruk allergidempende medisiner....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!