Skrevet av Emne: thaiboksing/kickboksing/boksing/shootfight.. hva burde jeg velge?  (Lest 6095 ganger)

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

her diskuteres det fritt og til tider interessant men i det store og hele relativt barnslig.. Smiley hva dere måtte tro om min kampsportbakgrunn er vel ikke så veldig farlig. Jeg har nm-medaljer i histen og pisten og har trent endel år..Smiley
Poenget mitt er at man godt kan trene kampsport av sportslige årsaker.. og det synes jeg er kjempeflott, det er god trening og man kommer i form.. man kan også trene det fordi man liker miljøet.. fordi man vil konkurrere osv. Det kan være mange årsaker til at man liker kampsport/kampkunst/selvforsvar.. Men grunnen til at de aller fleste av disse stilarter ble laget/grunnlagt/designet var av selvforsvarsårsaker (du har selvsagt også de som er designet rent som konkurranseidretter), det å benekte det at kampsport/kampkunst/selvforsvar ikke er designet (fra bunn og grunn av) for å lære best mulig å forsvare seg selv og sine i forskjellige situasjoner er dumt etter mitt syn, og det å faktisk innse at selvforsvarstrening er akkurat det: selvforsvarstrening har ingenting med å oppfordre til vold å gjøre..

Så konklusjonen min er: man kan trene av utrolig mange forskjellige årsaker og det er både vel og bra.. men man må være klar over at hensikten med et spark.. er å sparke noen.. ikke å trene musklene i låret.. hensikten med et slag er å skade noen.. ikke å trene triceps, hofte, skulder.. man kan godt snakke om politisk korrekthet i hytt og pine, men kampsport er KAMPsport.. selvforsvar er selvforsvar og kampkunst er KAMPkunst.. verre er det ikke Smiley


Et solid og bra svar Smiley

Utlogget fit4fight

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

jepp! bra svar men jeg tror nok ikke vi blir enige what
har noen nm medaljer jeg også Wink +noen internasjonale Gull siden vi er litt på skryte siden cain Erter

 Offtopic

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.


Ja og jeg hadde knekt deg i to,hva har det og si??

Jeg bare spør et generelt spørsmål hva CAIN har av kampsport bakgrunn..

Jeg har selv mange år med judo,karate,kickboxing,Og nå skal jeg begynne på thai boxing inne høsten..

Var kanskje litt dårlig svar, men poenget med "knekkingen" er at Cain ikke er noen "nett-tøffing" Wink

Jeg er bare fjorten, så jeg har bare ett år med Goju Kai Karate, noen mnd. Kyokushin Karate og en del mnd. med Kickboxing, men jeg håper jo at kampsportbakgrunnen min blir utvidet snart og at jeg kan holde på med det neste over lengre tid enn de forrige nevnte. Det neste blir mest sannsynlig Boksing eller Shootfighting Smiley
Kan hende jeg begynner på Kung Fu pga. min far ikke liker boksing, så han ville at jeg heller skulle begynne på Kung Fu, trass i at det koster 10-14.000 året  Shocked

Noen som vet sånn ca. hvor mye det koster? Det blir i bergen/nordhordalandsområdet... Fant en annonse i avisen, det var i åsane... Tror det kostet 14.000 der...
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

10-14.000 i året for å lære så godt som ingenting nyttig....*sniff sniff* lukter jeg ripoff?
sjokk og vantro

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
10-14.000 i året for å lære så godt som ingenting nyttig....*sniff sniff* lukter jeg ripoff?


Forklar/grunngi Smiley
Bra at du sier ifra, men vil ha ett grunnlag for påstanden din med tanke på at jeg har hørt fra veldig mange at det er en veldig OK stil... Men det er vel mer kampkunst egentlig, sikkert derfor min far vil at jeg skal begynne på det :Smiley
Han sier at det er "bare slag mot hodet" i boksing, så man blir visst dum av det... Jeg prøver å få ham til å forstå at dette ikke er helt tilfelle, men det er greit nok...

Hva synes du om shootfighting da?
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Altså jeg fikk inntrykk av at du er ute etter å lære deg fighting siden du er intr i shootfighting og boksing. Kung fu er bra for kroppsbeherskelse, mykhet osv osv, men selve kampaspektet blir totalt underlegent shootfighting feks.  Nettopp fordi kungfu er kampKUNST (mye merkelige kampbevegelser mot usynlige motstandere) og shootfighting er fighting.
Jeg trener mma selv nå, og har trent karate og flere kampkunster i flere år tidligere........uten å overdrive kan jeg si at man lærer mer nyttige ting etter et par uker med mma enn flere år med tradisjonell kampkunst.

Faren din har nok sett proffboksing hvor hjerneskader forekommer (oftest med veteraner som nekter å gi seg) men i vanlig amatørboksing er det ikke grunn til noen bekymring. Hvis du roter rundt på bokseforbundet sin hjemmeside så mener jeg å huske at det lå en artikkel om akkurat det.
sjokk og vantro

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Jeg synes faktisk 14000 i året blir ganske sykelig, uansett hva slags stilart det er snakk om. Det er mulig at jeg bare en en gjerring djevel, men 4000 i året for å trene hos Fighter kickboxing (hvilket jeg gjør nå) synes jeg er på grensen til det uakseptable.

Utlogget j0cce

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

å være god til å slåss er ganske medfødt... =)
Ja det er sant.

Utlogget fit4fight

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 53

harru hørt på makan til vås... om du ikke er helt go i hue går det stort sett ann å gjøre d meste.. god til å sloss medfødt??? har ikke noe med gener å gjøre det gitt  rofl

Utlogget Lars Anton

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 190
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 190

HardOne: Er det wing chun academy eller noe sånt som koster 14000? Uansett så er det svindyrt, ville ikke betalt det for hvilken som helst kampsport undervisning, det måtte isåfall hvert å bli undervist av Randy Couture, Wanderlei Silva og Rickson Gracie året rundt, tre ganger i uken, en av hver. (kanskje litt ambisiøst!)
I know my name is weird, but i'm proud of it! So shut up!

Nåværende:  2006:
14 år             15 år (hvis ikke jeg dør)
168 cm          177 cm
53 kg             68 kg

Født: 23.08.1990

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

sjokk og vantro

Utlogget j0cce

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

får ikke svart noe mer her.. mister internett en stund pga flytting.. men takker for alle svar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!