Skrevet av Emne: Raphaug's test av Naturavitas Recovery Whey 80+ Protein!  (Lest 4119 ganger)

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Fikk idag smaksprøver fra Naturavita.no, noe som så veldig bra ut Smiley Fikk alle tre smakene:
Jorbær, vanilje og sjokolade. http://www.naturavita.no/page.php?c1=28

Litt om proteinet:

Innhold: Protein fra mysekonsentrat

Dosering: 2-3g protein/dag pr kilo kroppsvekt. Den største delen av denne mengden skal være protein du får i deg via normal kost. Ditt daglige proteininntag kompletteres så med Recovery`s Whey.

Næringsinnhold: Pr 100g Kcal 383, Protein 80g (84% dry), karbohydrat 6g, Fett 5g.

Pr porsjon (1dl ca 35g pulver) Kcal 130 protein 29g, karbohydrater 2,2g, Fett 1,7g.

1kg gir ca 28 porsjoner

Aminosyreprofil i mg:
Alanin 3700 *Arginin 2900 Aspargin 8700 Cystein 1400 Clysin 1600 Glutaminsyra 12700 *Histidin 1500 *Isoleosin *** 4400 *Leusin *** 9800 *Lysin 7500 *Metionin 1700 Fenylalanin 2800 Prolin 4100 Serin 4400 *Treonin 4100 *Tryptofan ** 2300 Tyrosin 3000 *Valin *** 4100



Sto på posene at for best mulig resultat skulle proteinpulvret(35g) blandes med 2-3dl melk, gjerne med en stavmikser.
Jeg tok 35g jordbær whey som jeg spedde oppi melken, mens jeg blandet med stavmikser.
Resultatet ble ikke fullt så bra  dry



Pulvret klompet seg VELDIG mye som dere ser her, og smaken var heller ikke særlig imponerende.. God og søt, men smakte nesten mer vanilje enn jordbær.

Siden det dårlige resultatet kan være en feil fra min side, vil jeg vente med å gi det karakter før jeg har prøvd de to andre posene også.

Så update kommer senere idag!

Mvh
Raphaug  Wink
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Da har jeg prøvd Sjokolade smaken.
Den var sinnsykt god Cheesy Smakte slik som sjokolade skal smake, og klompet seg ikke like mye denne gangen.
Virker som man er nørd til å bruke stavmikser for å få et bra resultat, noe som trekker ned litt.

Så jordbær: karakter 4/10
Sjokolade: 9/10
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Torgeir

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Synes også det smaker godt, og ja det klumper seg litt om man ikke har skikkelig blander, men uansett smaker det jo godt så jeg synes ikke det er så farlig.

Men jeg lurer mere på om det har noe for seg å bruke penger på dette?  Jeg har aldri prøvd kosttilskudd før men tenkte kanskje å se om det gir noen positive resultater, og kjøper kanskje et spann av dette da hvis folk ikke har noe annet å anbefale?

Jeg har såvidt lest litt om whey og siden jeg normalt ikke spiser mer enn 3-4 enkle måltider per dag er det kanskje ikke så dumt for meg å prøve whey.

Dette var forresten nesten like bra å blande ut i vann som i melk.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sikkert ikke dumt å kjøpe en bøtte med proteinpulver nei Wink Men dette var jo dyrt, å da er det bedre å kjøpe mere av en billigere type. Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag
Jeg fikk dette proteinpulveret i posten å. Jeg ble tipsa av raphaug. Jeg har smakt alle de 3 smakene og ble bare imponert over sjokoladen. Den var virkelig god. Men det var helt umulig å blande dette her sammen uten å få klumper Sad
Hei og hå

Utlogget Torgeir

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Ok, men jeg betaler heller litt ekstra om det smaker bedre enn annet på markedet jeg altså.  Men ellers er det ingen annen grunn til høyere pris mener du?

Jeg synes forresten vanilje blanda i h-melk var kjempegodt jeg, men jeg elsker vanilja da, vanilje-milkshake på mcdonalds foreksempel, mmm. Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Litt off-topic men hvorfor H-melk?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Ok, men jeg betaler heller litt ekstra om det smaker bedre enn annet på markedet jeg altså.  Men ellers er det ingen annen grunn til høyere pris mener du?

Er grunn til at det er dyrere, varierer fra om det er konsentrat eller isolat. Feks. Proteinfabrikken sitt 100% whey er konsentrat, og inneholder litt fett og carbs pr. 100g. 
Isolat som er litt dyrere inneholder mindre fett og carbs, og serverer nesten 100% rent protein. For en person som bulker(legger på seg vekt) er det ikke noe problem å få i seg de få grammene med fett som der er i konsentrat.
Kommer også ann på om det er myse protein, ris protein, kassein etc. Alle er bra, men som sagt næringsinnholdet som utgjør litt forskjell.
Å betale noen ekstra kroner for å få noe som smaker bedre er jo ikke noe problem, men å betale såpass som naturavita skulle ha for sitt sjokolade isolat kommer ikke på tale Tongue
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag
Ok, men jeg betaler heller litt ekstra om det smaker bedre enn annet på markedet jeg altså.  Men ellers er det ingen annen grunn til høyere pris mener du?

Jeg synes forresten vanilje blanda i h-melk var kjempegodt jeg, men jeg elsker vanilja da, vanilje-milkshake på mcdonalds foreksempel, mmm. Smiley
Uff.Hadde holdt meg unna dette pulveret her.Klumper seg ekstremt lett,og det blir for tungvint å finne fram stavmikser hele tida da man kan få tak i proteiner på markedet som ikke klumper og som i tillegg har ok smak.
Hei og hå

Utlogget Torgeir

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Vet dere om noen andre produkter/steder det går ann å få smaksprøver på da?

Utlogget MonsterMartin

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 070
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 070

  • Skal bli stor og sterk en dag
Vet dere om noen andre produkter/steder det går ann å få smaksprøver på da?
Send en mail til Proteinfabrikken og Ej-shop. Da sender dem smaksprøver til deg Smiley
Hei og hå

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Internutrition.no har jo gratis smaksprøver på proteinet sitt Cheesy Det er det beste jeg har smakt ever, iste peach pulver som blandes med vann.. Nesten rart at det er protein tilskudd, smaker jo som saft Cheesy Er dyrere en vanlig puvler, men for den som er kresen på smak tar den kaka! Du fåre smaksprøver på to forskjellige typer. Wink
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Torgeir

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Takk for tips, da skal jeg prøve 2 av deres produkter også før jeg bestemmer meg.

Utlogget trainy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

Jeg så raskt på bildet du la ut før jeg leste posten, raphaug, og da så det ut som dette skulle bli en elendig anmeldelse da jeg trodde at det var en 10 liters bøtte som du hadde spydd produktet ut i!! haha! Cheesy
Train to gain

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Ser jo faktisk ut som spy.. Klumpa seg som faen..
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!