Skrevet av Emne: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?  (Lest 8368 ganger)

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #45 : 16. oktober 2005, 18:40 »
"En ting til, du har enda ikke svart på det jeg spurte om. Skal alt det der kjøres 3 ganger i uka?"

Merkelig nok har jeg svart deg på dette hele 2 ganger. Det har bare ikke trengt inn. Se nedenfor for en enkel og lettfattelig oversikt.

"Overtrening av nervesystem er vel kanskje noe du bør sette deg inn i før du begynner å anbefale et program som det der."

Nå svarer jeg trådstarter på hva Arnold anbefaler av trening. Jeg anbefaler ikke Arnolds trening. Dersom du forstår mine innlegg slik, vil jeg på det sterkeste råde deg til å lese dem om igjen, idet det synes som om du har har markante konsentrasjonsproblemer.

"Og i så fall, hvordan får du det til å bli 27 sett på bryst i uka?"

Jeg gjentar:

1 økt: 12 sett
2 økt: 12 sett
3 økt : 3 sett (styrkeøkta)

"Less is more!"

Nope, less is more for noen, more is more for andre. Treningsrespons er individuelt. Dette er ikke en religon, det er en idrett.




Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #46 : 16. oktober 2005, 18:41 »
Jeg ville kalle Arnolds prinsipper for ikke-viderekommende kroppsbyggere et moderat volumtreningsprogram. For viderekomne kroppsbyggere ville jeg derimot kalle det et ekstremt volumtreningsprogram.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #47 : 16. oktober 2005, 18:51 »
Jeg anbefaler ikke Arnolds trening.

Ånei, synes bare det virket sånn. Jeg siterer:
Likevel mener jeg personlig at f.eks 18 sett på biceps i uka (som han anbefaler) fordelt på 3 økter nesten må sies å kunne være moderat volumtrening.

Mulig jeg er treig, men.

Merkelig nok har jeg svart deg på dette hele 2 ganger. Det har bare ikke trengt inn. Se nedenfor for en enkel og lettfattelig oversikt.
Du skriver bare litt utydelig, that`s all Smiley

Jeg ville kalle Arnolds prinsipper for ikke-viderekommende kroppsbyggere et moderat volumtreningsprogram. For viderekomne kroppsbyggere ville jeg derimot kalle det et ekstremt volumtreningsprogram.
Var det der programmet med 27 sett for bryst som var for ikke-viderekommende, ikke sant?

Føler denne diskusjonen begynner å bli litt meningsløs når du sier at du ikke anbefaler denne typen trening da.. Hehe Smiley For jeg oppfattet det som om du anbefalte dette.
Men du ville vel ikke kjørt slikt volum på et vanlig program vel?

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #48 : 16. oktober 2005, 18:59 »
Det er mulig jeg uttrykker meg litt kronglete (er ikke vant med å diskutere på nett  Embarrassed).
Nei, jeg anbefaler absolutt ikke Arnolds trening. Jeg ville bare formidle til trådstarter hva Arnold anbefaler, da jeg har en drøss av kroppsbyggingsbøker liggende.

Selv trener jeg hver muskelgruppe 2 ganger i uka, med rundt 10 sett pr. muskelgruppe i snitt pr.økt . Det fungerer bra for min del, men jeg er likevel åpen for at folk er forskjellige i forhold til hva de responderer på.

Stemmer, 27 sett for Bryst er for ikke-viderekomne (da altså ifølge Arnold, og ikke meg selv). For viderekomne begynner volumet å bli helt ekstremt. Opptil 70 sett i uka. For konkurrerende byggere kan det bli opp mot 100.




Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #49 : 16. oktober 2005, 19:17 »
Ok, men da er vi på bølgelengde her. Smiley Kjører omtrent samme volum som deg på treninga mi jeg og, funker veldig bra.

Men da får vi håpe trådstarter ikke satser på Arnolds program. Kommer aldri til å funke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #50 : 16. oktober 2005, 19:25 »
Jeg tror risikoen for overtrening med å kjøre hver muskelgruppe så ofte, med så lite hvile som Arnold anbefaler fort kan lede til overtrening for svært mange... der er vi helt enige.
Jeg ville anbefale ham å eksperimentere med antall sett for hver muskelgruppe innenfor rimelighetens grenser, men ikke med hviledagene, og jeg ville ikke trent hver muskelgruppe mer enn maks 2 ganger i uka..

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #51 : 16. oktober 2005, 19:32 »
En bra måte å finne ut hvor mye han bør trene er jo å kjøre RYP eller HST. Har selv kjørt begge deler og har ikke hatt så mye utbytte av det. Så jeg fant ut at litt høyere volum enn det som er i de programmene der var passe for meg. Pluss litt lenger pause mellom hver trening.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #52 : 17. oktober 2005, 07:28 »
For viderekomne begynner volumet å bli helt ekstremt. Opptil 70 sett i uka. For konkurrerende byggere kan det bli opp mot 100.





Hvor har du dette i fra egentlig ?? Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #53 : 17. oktober 2005, 11:14 »
Hvor har du dette i fra egentlig ?? Huh

Det lurte jeg også på, hvis det er riktig ligger jeg 99sett fra det opptimale Grin og en god del utøvere har misforstått helt Undecided
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #54 : 17. oktober 2005, 11:16 »
Okey. For det første er jeg ikke nybegynner, for det andre vet jeg godt hvordan og hvilket liv Arnold levde. For det tredje så var spørsmålet om der finnes en treningsplan som Arnold opprinnelig fulgte? Ikke hvor mye anabole-steroider og annet kjafs han gikk på.

Vennlig hilsen


Alexander Tomren

Du er ikke nybegynner sier du, hvor lenge er du nybegynner da? Jeg har 3år og NM bak meg og blir og betrakter meg selv som en nybegynner.
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #55 : 17. oktober 2005, 11:41 »
100 sett? Per muskelgruppe? De aller mest ekstreme byggerne ligger på rundt 30...

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #56 : 17. oktober 2005, 21:12 »
"Hvor har du dette i fra egentlig ??"

Arnold Schwartzeneggers Encyclopedia of Modern bodybuling.
Merk igjen at det ikke er undertegnede som foreskriver disse treningsmetoder, det er Arnold Schwartzenegger.

Comtetition Exercise program (side 223), Encyclopedia of Modern bodybuling / Arnold Schwartzenegger.

Utsnitt fra treningsprogram bryst (fortsatt side 223):

Incline Barbell Presses 4 sett
Bench Presses 4 sett
Dumbell Flys 4 sett
Machine Pullovers 4 sett
Dips 4 sett
Cable Flys 4 sett
Dumbell Pullovers 4 sett

Totalt 32 sett pr brystøkt.
Brystøkta kjøres 3 ganger i uka, som gir 96 sett (altså opp mot 100 sett i uka).

For ordens skyld: Merk igjen at dette er anbefalt av Arnold Schwartzenegger i Encyclopedia of Modern bodybuling, og ikke av undertegnede.

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #57 : 17. oktober 2005, 21:19 »
"100 sett? Per muskelgruppe? De aller mest ekstreme byggerne ligger på rundt 30..."

Ja det er vanvittig mange sett han anbefaler per kroppsdel per uke for konkurrerende kroppsbyggere. Overfor har jeg referert fra side side 223 i Encyclopedia of Modern bodybuilding.
Her anbefaler han 32 sett per økt på bryst, og hver økt gjennomføres 3 ganger i uka, hvilket gir totalt 96 sett på bryst per uke.

Merk igjen at det er Arnold Schwartzenegger, og ikke undertegnede som anbefaler dette.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #58 : 17. oktober 2005, 23:17 »
Tenkte bare jeg skulle opplyse om at vi faktisk har quote-funksjon her på forumet.. biggrin

Litt off-topic, men..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Arnolds treningsplan? Eksisterer det i det hele tatt?
« #59 : 20. oktober 2005, 19:03 »
Tenkte bare jeg skulle opplyse om at vi faktisk har quote-funksjon her på forumet.. biggrin

Litt off-topic, men..

Skal vi se... der tror jeg jammen meg jeg klarte å svare med quote også. Takk for tipset, det blir jo straks litt ryddigere da...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!