Skrevet av Emne: Motivasjon?  (Lest 1391 ganger)

Utlogget .morten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Motivasjon?
« : 13. juni 2005, 00:52 »
Etter en russetid som knakk av masse kondis, muskler og hjerneceller Wink har jeg nå bestemt meg for å starte med treningen min igjen. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å holde det gående lenge nok til å få de resultatene jeg ønsker. Jeg er kjempeflink de to-tre første månedene og så blir det bare lok. "Host host" - Oi jeg er visst syk, kan ikke trene men ser på tv i stedet. Skal jo ikke trene når man er syk......... Undecided

Ser på forumet her at det er masse folk som tydeligvis har klart å "overvinne" dette. Det jeg er ute etter er råd om hvordan best å motivere seg. Har drevet mer eller mindre aktiv trening i over 3 år nå.

Takker for råd og tips! Smiley

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Motivasjon?
« #1 : 14. juni 2005, 14:14 »
Det du beskriver er ikke bra Tongue Å gå på trening skal ikke være kjedelig, det skal både være gøy og forfriskende. Selv er jeg nesten blitt helt besatt, og har problemer med å slippe unna en treningsdag.
Men det du kan gjøre for å bli mer motivert er kanskje å ta noen bilder av deg der du poserer, og etter et par måneder sammenligne. Da vil du fort se fremgang, og det er den beste motivasjonen enn kan få Smiley Du kan føre treningsdagbok, og se at du øker i styrke. Har du en ivrig treningspartner? Da vil han være med å motivere deg til å trene, og da vil treningen bli mye morsomere.
Sett deg et mål, vær gjerne LITT optimist og sikt litt høyere.
Si at du feks. vil klare 5kg mer i benken på en måned. Hvis du da brinner for det målet vil det bli lettere å nå det. Du vil kanskje prioritere å trene bryst en ekstra gang i uken for å sette opp tempoet, og spise bra i tillegg.
Etter en måned prøver du da å klare 5kg mere. Hvis du klarer det får du en super følelse og føler deg meget fornøyd! Smiley Hvis du ikke klarer det, men øker 3kg, setter du deg bare et nytt mål(kanskje litt lavere denne gangen) og prøver på nytt. Da vil du bli vant til at trening og litt skikkelig kosthold er en del av dagen! Smiley

Lykke til Wink
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget .morten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: Motivasjon?
« #2 : 14. juni 2005, 15:32 »
Hmm joda.. Gode råd der... Kommet over "startkneika" nå, og det er lettere å gå på trening. Får bare håpe jeg ikke blir syk, eller at dama maser som faen osv.. Skal teste de rådene dine!:)

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: Motivasjon?
« #3 : 15. juni 2005, 09:09 »
.. at dama maser som faen?
hmm... da er det bare å få med seg dama på trening da!!
ellers så kan du jo friste henne med at kroppen din bare blir bedre å bedre jo mer tid du får til å trene! .. men aller helst; få henne med deg på styrketreninga!! ..så får ho en mer fristende kropp også! Wink
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: Motivasjon?
« #4 : 15. juni 2005, 09:19 »
beste rådet jeg kan komme med til motivasjon etter en sånn nedgangsperiode er å speile deg litt før du drar på trening, så når du kommer ned kjører du til skikkelig pump på en muskelgruppe du liker og så stikker inn på dass eller noe og beundrer den ekstra strl du har lagt på deg pga pumpen i speilet der Tongue

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Motivasjon?
« #5 : 15. juni 2005, 09:48 »
Sett deg et mål som er langt fremme.... "Om ett år skal jeg veie 10 kg mer!"... Forestill deg hvor mye sterkere du vil være, og hvor mye større, og gled deg! Tenk på at hver eneste trening er et skritt på veien dit. Og hvert eneste måltid!  Spise

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!