Skrevet av Emne: Alkoholfri!  (Lest 15442 ganger)

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #60 : 10. august 2005, 09:32 »
Etter en hard uke med mye jobbing, mye reising og med kun kontakt med kinesiske mennesker, skal det mere til enn brus, biff og film for aa avreagere naar helgen kommer Wink



Konkurrerende utoever i AF

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Alkoholfri!
« #61 : 10. august 2005, 09:34 »
Sant nok, men vet om bedre ting enn alkohol å avreagere med.... :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Alkoholfri!
« #62 : 10. august 2005, 22:21 »
er nok ikke noe prakteksempel selv, begynte å drikke i en alder av 12, og er på fylle fest minst en gang i uka i snitt.

det som skremmer meg er at det sies at alkoholisme er arvelig (og jeg har mange alkiser i slekta, til og med en narkoman).

jeg ganske enkelt liker å drikke, humøret stiger, folk blir glade og slår seg mere løs.

he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #63 : 12. august 2005, 02:07 »
"Slår seg mere løst", hva er liksom det store og positive ved dette? Synes det er rart å bli avhengig av slike hjelpemidler for å ha det gøy... Ingen som sier at alkoholisme er arvelig, men om en har noen i familien som har drikkeproblemer, så kommer skyggesidene ofte mer innpå en, og en lar gjerne være å drikke mye av den grunn.

Men må si du bommet litt med innlegget ditt, du motsier deg selv ganske så massivt. Først sier du at du har deg ei fyllekule MINST en gang i uka, for deretter å si at alkoholisme umulig kan være arvelig, og at du har alkiser i slekta. Hva vil du frem til? er da ikke mange som har seg ei fyllekule minst en gang i uka uten at de har et problem? Jeg tror heller ikke på at alkoholisme er arvelig, med mindre mor drakk under svangerskapet, etc. Men utifra det du sier virker det som det er fare på ferde.... beklager at jeg er direkte, men synes dette virker litt alvorlig..... Rett på meg om jeg misforstår noe....
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Alkoholfri!
« #64 : 12. august 2005, 02:17 »
Du mener en dag på fylla i uka tyder på mer eller mindre alvorlige alkoholproblemer? Og du er 18-19 år? Huh

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #65 : 12. august 2005, 02:45 »
Og ta seg en fest et par dager i uka hver helg uke etter uke, maaned etter maaned, aar etter aar gjoer ingen til noen alkoholiker!

Men hvis man drikker seg smaafull alene foran TV'en hver dag, da begynner det og bli skummelt...


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #66 : 12. august 2005, 02:46 »
Sant nok, men vet om bedre ting enn alkohol å avreagere med.... :Smiley

Ja takk, begge deler  :Smiley


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Alkoholfri!
« #67 : 12. august 2005, 06:51 »
Og ta seg en fest et par dager i uka hver helg uke etter uke, maaned etter maaned, aar etter aar gjoer ingen til noen alkoholiker!

Men hvis man drikker seg smaafull alene foran TV'en hver dag, da begynner det og bli skummelt...

Dersom man MÅ HA minst en fest eller to i uka, så går man faktisk under definisjonen alkoholiker jo. Det er mange grader av "sykdommen", og dette går vesentlig mer på avhengighet enn hyppighet. Periodedrankere er jo også alkoholikere, selv om de kanskje bare drikker 5-6 ganger i året (eller mindre).


Ja takk, begge deler :Smiley

Mye alkohol så blir ting fort litt kluddrete på en måte.....  Ohmy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #68 : 12. august 2005, 07:05 »


Mye alkohol så blir ting fort litt kluddrete på en måte..... Ohmy

Hvis man gaar ut fredag kveld etter jobb saa kan man gjoere mye "avreagering" paa loerdag og soendag... Hehe


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #69 : 12. august 2005, 07:07 »
Dersom man MÅ HA minst en fest eller to i uka, så går man faktisk under definisjonen alkoholiker jo. Det er mange grader av "sykdommen", og dette går vesentlig mer på avhengighet enn hyppighet. Periodedrankere er jo også alkoholikere, selv om de kanskje bare drikker 5-6 ganger i året (eller mindre).


Ok, hvis man MAA HA saa er man kanskje det. Men tror muligens organisasjonen AA ikke hadde tatt imot deg med aapne hender... hehe


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #70 : 12. august 2005, 12:33 »
Han sa tross alt MINST en fyllekule i uka, i ca 7 år... En er ikke avhengig før en tar alkoholen bort fra en som drikker, sies det. prøv en uke eller to uten, så finner en da lett ut om en er avhengig eller ikke. Og Mr. Shanghai, kom ikke her å si at en fyllekule i uka fra 12-18 år er normalt. Kanskje det å drikke ofte, men hver helg er ikke normalt for gjennomsnittet.
Og ta seg en fest et par dager i uka hver helg uke etter uke, maaned etter maaned, aar etter aar gjoer ingen til noen alkoholiker!

Men hvis man drikker seg smaafull alene foran TV'en hver dag, da begynner det og bli skummelt...

En kan da ha et problem selv om en drikker med andre. Det er hyppigheten og mengden det kommer an på, ikke hvem en er med. det må da enhver forstå.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Alkoholfri!
« #71 : 12. august 2005, 21:37 »
Og ta seg en fest et par dager i uka hver helg uke etter uke, maaned etter maaned, aar etter aar gjoer ingen til noen alkoholiker!

Nei, men men et slikt drikkemønster kan likevel føre til alvolige alkoholskader på sikt, spesielt hos kvinner, som har mindre distribusjonsvolum og forbrenningskapasitet for alkoholen enn menn. Blant kvinner som drikker seg full ukentlig over flere år (vanlig nå for tiden) vil vi om noen år se en eeeeenorm økning i alkoholforårsakete lever- og hjerneskader, og ikke minst fosterskader!

Det finnes flere ulike definisjoner på "alkoholiker", men veldig mange er allerede alvorlig syke før de innser at de har et alkoholproblem...

Et par fuktige utekvelder i måneden og et glass rødvin i ny og ne tror jeg de færreste tar alvorlig skade av - unntatt gravide da (og kvinner som har mye ubeskyttet sex), som bør ligge unna for fosterets skyld...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #72 : 13. august 2005, 11:50 »
Men du, Mr. Shanghai, hva er det da som gjør noen til alkoholiker?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

JohnBlond

  • Gjest
SV: Alkoholfri!
« #73 : 13. august 2005, 11:57 »
Ideelt sett burde man lære seg å slå seg mer løs, være mindre sjenert, ikke ta seg selv så høytidelig og stort sett ha det moro uten alkohol (siden alkohol ofte er litt usunt). Se på barn som leker i bursdagsselskap. De har det kjempemoro uten alkohol. Hvorfor kan ikke vi voksne også ha det moro uten alkohol? Smiley

Det tar litt tid å venne seg til å slå seg løs i edru tilstand, men det går fint.

Mennesker er forøvrig merkelige dyr som synes det er smårart når personer gjør annerledes enn dem selv. Være på fest og bare drikke vann eller kaffe. Sitte ved bordet lunsjpausen og ikke spise noe. Bare spise osten og fyllet på pizzaen fordi man er glutenintolerant. Dersom man har en sykdom eller religion som tilsier at man ikke kan eller må gjøre noe blir oppførselen som regel akseptert uten videre diskusjon. I andre tilfeller må man bare forklare grunnen til at man gjør ting og folk aksepterer det. Når Per forteller Jens (som drikker) at han ikke drikker fordi det er usunt vil Jens først reagere med å et motargument som representerer ideen eller årsaken til at Jens mener at det er greit å drikke. "Ja, men man lever bare en gang!" eller lignende. Trenger ikke motsi Jens på det, bare forklare hvorfor man har tatt valget om å ikke drikke og så går det greit.

Merkelig nok tror jeg verden ville blitt et bedre sted dersom vi brydde oss mindre om hva folk synes om hva vi gjør samtidig som vi brydde oss mindre om hva andre gjorde. Med bry mener jeg "henge seg opp i eller synes at er teit og bli brydd av" og ikke "ta vare på og ha omsorg for". Javel, så sjefen har på seg en ren rosa joggebukse og snøjogg i møtet. Who cares? Så lenge han ikke har bæsjet i buksa og faktisk gjør en bra jobb med å lede møtet er det greit. Man vil synes det er rart først men man skal nå være litt snål for å fortsette å være overrasket over sjefens valg av klær i 2 timer.

Ritualer og tradisjoner altså. Dersom jeg hadde heist et flagg med bilde av meg selv på 17. mai ville jeg nesten blitt arrestert for antinasjonalisme eller noe.

PS! Jeg følger jo litt normer da, for å slippe mas. Kle seg fint når man "skal" kle seg fint osv.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #74 : 13. august 2005, 12:08 »
Ja, tenk så digg, å faktisk huske alt det tåpelige en har latt seg være med på. Jadijadi, la være med den der"Jeg husker alt selv om jeg blir full". Hørt den før. Synes nesten, unskyld meg, at det er tragisk at vi trenger en humørdrikke som alkohol for å ha det gøy i dag... Jeg har aldri blitt påvirket av alkohol(ja, har smakt litt 2 ganger), men har det mye bedre, virker det som, enn mange av dem jeg kjenner som drikker. Tenker da først og fremst på jenter som har våknet opp og tror de er blitt utnyttet, og ender opp med psykiske problemer etter jevnlig festing(kjenner flere tilfeller).
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!